پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:40:06 - چهارشنبه 11 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۶۵۰۰ اعتصاب کارگری در استان کرمان از ابتدای سال جاری به دلیل توزیع ناعادلانه ثروت
استاندار کرمان به اعتراضات استانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت : نباید در استانی مانند کرمان که بهشت معادن و صنایع است ۶۵۰۰ اعتراض کارگری رخ دهد و خیابان مسدود شود مردم اعتراض کنند خانواده های کارگران در مضیقه باشند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل ازکارگران کرمان علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان شب گذشته همراه با نماینده مردم کرمان و راور و نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بومی‌سازی قطعات معدنی و صنعتی گل‌گهر بازدید کرد.
استاندار کرمان با حضور در غرفه‌های نمایشگاه بومی‌سازی قطعات معدنی و صنعتی گل‌گهر با غرفه‌داران درباره محصولات ارائه شده در این نمایشگاه به گفتگو پرداخت.
نمایشگاه بومی‌سازی قطعات معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور ۱۲ شرکت وابسته با گل‌گهر سیرجان و ارائه بیش از ۲ هزار قطعه در محل نمایشگاه دائمی جنوب‌شرق در کرمان برگزار وشب گذشته طی مراسم  اختتامیه ای  به کار خود پایان داد.
مردم کرمان در کنار بهشتی از معادن  هنوز فقر را تجربه می کنند
در ابتدای برگزاری  این مراسم استاندار کرمان پشت تریبون رفت و ضمن ارائه عملکرد واحد های صنعتی در سطح استان  گفت : ما به دنبال آبادانی و پیشرفت استان کرمان هستیم لذا همه واحد های صنعتی باید این حرکت شرکت گل وگهر  را سرلوحه کار خود قرار دهند .
وی در خلال سخن رانی خود به مردم فقیر استان کرمان اشاره کرد و افزود : نباید در چنین استانی که مملو از معادن با سرمایه است مردمی فقیر داشته باشد و نباید اجازه داد که شرکت های از خارج  استان در این معادن  سرمایه گذاری کنند وثروتاین مردم کریم  را به یغما برده و روستا های اطراف معادن را یا به تعطیلی کشانده یا خاک وهوای آلوده نصیبشان کرده است.
۶۵۰۰ اعتراض واعتصاب کارگری در استان کرمان  از ابتدای سال جاری به دلیل عدم توزیع عادلانه ثروت  
این مقام مسئول در ادامه به اعتراضات استانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت : نباید در استانی مانند کرمان که بهشت معادن وصنایع است ۶۵۰۰ اعتراض کارگری رخ دهد خیابان مسدود شود مردم اعتراض کنند خانواده های کارگران در مضیقه باشند.
وی در ادامه اظهار کرد :این شرکت ها که در خارج از استان سپرده های مردم را جمع می کنند محصولات خام از معادن بر می دارند  و با ۳۰ درصد ارزانتر از قیمت معمول می فروشند و۷۰ درصد سود برای خودشان جمع می کنند وبه یک باره می گذارند ومی روند ، یک گروه کارگر را بیچاره می کنند.
من کرمانی هستم وباید از حق کرمانی و کارگرش دفاع بکنم
وی با بیان اینکه من کرمانی هستم و باید از حق کرمانی دفاع کنم ؛ ابراز کرد : در خصوص شرکت صنایع ملی مس ایران از سوء مدیریت که در آن وجود دارد ناراحت هستم من نمی توانم به این بهانه که مراد علی زاده رفیق من است از حق کارگران دفاع نکنم اگر این مدیر مسئول می تواند کار کند اگر توانایی ندارد باید جای خودش را به کسی بدهد که دلسوز مردم و کارگران باشد.
وی در بین صحبت های خود به عملکرد مس در استان اشاره کرد وگفت : چرا ۶۵۰۰ کارگر از صنایع مس در استان کرمان باید به سوء مدیریت اعتراض داشته باشند شهرستانی مثل سرچشمه ویا خاتون آباد که با بیشترین مشکلات زیست محیطی روبه رو شده اند دامشان ، خاکشان ، هوا ی  آن ها آلوده ، چرا نباید سود این صنعت بزرگ در جیب مردم همین خطه باشد.
اعتراضات مردم این استان  در هدر رفت سرمایه به حق است
وی ضمن ابراز تاسف از وضعیت معادن استان اظهار کرد :نمی توانیم بپذیریم که معادن تخلیه  ومردم در کنار آنها فقیرشوند مردمی که در شهرستان زرند یا شهرباباک  در کنار معادن هستند نباید از این ثروت سودی ببرند؟
وی به شهرستان آبدشت اسفندقه اشاره کرد و گفت :مردم که در کنار معدن کرمیت زندگی می کنند از معدن سودی نمی برند  در عوض یک شرکت خصوصی آمده  و بار معدن را گونی گونی به بندرعباس می برد مردم هم از این وضعیت به ستوه آمده بودند وخیابان را بسته بودند.
رزم حسینی  در ادامه اذعان کرد : فرماندار این شهرستان  به ما می گفت شما نباید بروید در بین اعتراضات ،خطر ناک است ؛ اما من گفتم باید بروم ،  مردم خیابان را بسته بودند که ما برویم حرفشان را بشنویم وبه دادشان برسیم در مسجدی جمع شدیم وبا آغوش باز ما را در جمع خود  پذیرفتند این ها مردم همین استان هستند ونیاز هایی دارند که باید به آنها توجه شود.
استاندار کرمان اظهار کرد : شهر ما باید به جایی برسد که دستش از جیب دولت کوتاه شود ما پول دولت را نمی خواهیم ولی دولت هم بگذارد پول سرمایه های استان  در خود استان خرج وسرمایه گذاری شود  البته مالیات هم می دهیم وبا مالیات دادن مخالف نیستیم.
در حوزه کار آفرینی نباید از کار آفرین مالیات دریافت شود
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در حوزه کار آفرینی نباید از کار آفرین مالیات در یافت شود  ، خاطر نشان کرد  : در هیچ جای دنیا از کار آفرین پول ارزش افزوده ویا مالیات در یافت نمی کنند کار آفرین کار واشتغال را ایجاد کرده اغست نباید به واسطه پول به دولت دچار رکود شود ومشکل برایش پیش بیاید لذا  با اد اره مالیات صحبت کردیم وقرار شد شکدت ها وبنگاه های اقتصادی که با مشکل تعطیلی روبه روهستند مالیات پرداخت نکنند تا بتوانند به تولید ادامه دهند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب