پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:23:52 - جمعه 13 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا قصد نفوذ در مسائل داخلی کشورمان را دارد/ لغو تحریم ها نه تعلیق علت اصلی حضور ایران در مذاکرات هسته ای
خطیب جمعه رابرگفت : تحریم ها باید برداشته شود، نه تعلیق. این جزء خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند که تحریم ها فوری و یکجا باید برداشته شود.

به  گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام و المسلمین جعفری امام جمعه شهرستان رابر ضمن توصیه به تقوای الهی   درماه ذی القعده و ایام حج ، خطبه اول به دو روایت در زمینه حج اشاره کرد و گفت : حج خانه خدا، بر انسان هایی که مستطیع از نظر مالی و عقلی هستند، یکبار در طول عمرشان واجب می شود.

حج بر همه مسلمانان واجب است و مسلمانانی که مستطیع هستند حج را انجام دهند

وی با بیان روایتی از حضرت زین العابدین امام سجاد (ع) به برخی از مزایای و آثار مادی ، دنیوی و اخروی حج اشاره کرد و افزود: طبق روایتی از امام سجاد (ع) که می فرمایند: حج وعمره انجام دهید به خاطر اینکه بدن هایتان سالم بمانند، زیاد شدن روزی ها و درآمد ، استواری ایمان، هزینه های زندگی خود و زندگی مردم به واسطه حج انجام می گیرد .

امام جمعه شهرستان ببا اشاره به روایت دیگر از رسول خدا (ع) که می فرمایند: حج انجام دهید تا فقیر نمانید. گفت :حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: بندگان خدا حج یا عمره انجام دهد، چون کسی حج انجام دهد دیگر نیازمند به بنده خدا نیست، گناهان شما به واسطه حج و عمره بخشیده می شود، به واسطه حج و عمره شما وارد بهشت می شوید، بهشت برشما واجب می شود لذا سفارش و تأکید شده برای کسانی که استطاعت مالی دارند ، حج خانه خدا را انجام دهند که بسیار واجب مهم و سرنوشت بسیار خوبی در زندگی انسان دارد.

وی با بیان اینکه حج بر همه مسلمانان واجب است و مسلمانانی که مستطیع هستند حج را انجام دهند، ادامه داد: کسانی مستطیع شد، حج انجام نمی دهند آنها دچار گرفتاری ها می شود. کسی که سهل انگار باشد و حج را انجام ندهد تا اینکه مرگش فرا برسد، خدای تبارک و تعالی او را در روز رستاخیز یهودی یا نصرانی وارد محشر می کند.

تحریم ها باید برداشته شود، نه تعلیق

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های در مورد دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان در رابطه با مسئله توافق هسته ای ، برجام و موضع گیری های آمریکا خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا تأکید داشتند که تحریم ها باید برداشته شود، نه تعلیق. این جزء خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند که تحریم ها فوری و یکجا باید برداشته شود. اما نظر بعضی از دوستان چیز دیگری بود.

وی با بیان اینکه هنوز بنای مقام معظم رهبری بر این است که تحریم ها باید لغو و برداشته شود نه به صورت تعلیق افزود: تحریم های اقتصادی باید به طور کامل برداشته شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه اصلا ًاعتمادی به آمریکا و مستکبرین نیست همان طور که مواضع خودشان را به شکل های مختلفی نشان می دهند، تصریح کرد : آمریکا قصد نفوذ در مسائل داخلی کشورمان را دارد حال به شکل اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی قصد نفوذ دارند.

وی،با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری تعلیق نیست گفت : مسئولین مربوطه حواستان به دشمن باشد، اگر انها می گویند تعلیق، اقدامات شما هم در حد تعلیق نه اقدام اساسی انجام ندهید؛ یک یک سنگر را به دشمن نسپارید مواظب باشید.

علت اصلی حضور ایران در مذاکره این بود که تحریم ها برداشته شود

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اظهارات امریکا در باره حفظ چارچوب تحریم ها و اینکه مسئولین ما می گویند تحریم ها شکسته شده گفت : رهبر انقلاب فرمودند : اگرقرار است چارچوب تحریم ها حفظ شود، پس چرا مذاکره کردید ؟ و این کاملا خلاف علت حضور ایران در مذاکرات هسته ایست؛ علت اصلی ایران در مذاکره این بود که تحریم ها برداشته شود .

وی با بیان اینکه ای کاش گوش شنوایی هم باشد افزود: هم مردم و مسئولین بدانند اگر تحریم ها برداشته نشود معامله ای در کار نخواهد بود؛ باید تکلیف این موضوع مشخص شود، که آیا پایبند به توافقی که خودشان تعهد و امضا کرده هستند یا نه .

خطیب جمعه رابر دررابطه با مسئله برجام گفت : مقام معظم رهبری فرمودند: مصلحت نیست، مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود.

وی با اشاره به سخنان بعضی از مسئولین که گفته اند: نیاز نیست برجام در مجلس بررسی شود، افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: صلاح مملکت ما نیست که این موضوع در مجلس مطرح نشود باید در مجلس مطرح شود، هر چه نمایندگان مجلس نظردادند . من توصیه نمی کنم رد یا تصویب شود اما هر چه نمایندگان مجلس تصویب کنند.

برجام باید در مجلس مطرح شود

وی به سخنان یزدی ریاست مجلس خبرگان  در مورد برجام اشاره کرد و ادامه داد : چون تعهد است باید در مجلس مطرح شود و هر چه که نظر نمایندگان مجلس باشد، اگر تصویب شد همه می پذیرند اگر تصویب نشود نیاز نیست ما همه سنگرهارا به دست دشمن بسپاریم .

آمریکا دنبال نفوذ در ایران است

خطیب جمعه رابر به نکته دیگر مقام معظم رهبری که بر آن تأکید داشتند، تأکید کرد: نباید فریب لبخند دشمن را خورد با مساعدت کوتاه مدت او. وقتی طرف ما انسان  بد قول و بد عهد است باید حواسمان بیشتر جمع باشد و نباید فریب لبخند دشمن راخورد آن هم با مساعدت کوتاه مدتی که دشمن می خواهد انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولین امر باید به اظهارات بسیار بد مقام امریکایی پاسخ محکم دهند، تصریح کرد: مسئولان اجازه فرصت طلبی را به آمریکا ندهند، چون آمریکا دنبال نفوذ در ایران است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین که فرمودند: مسئولین به اظهارات بسیار بد آمریکایی ها رسما ً پاسخ بدهند، افزود: این رفت و آمدهای سفارت انگلیس و سفارت های دیگری که می آید و کاروان های اقتصادی که آیا برای خدمت به مردم می آیند یا از ملت ما خدمت بگیرند این باید مشخص باشدویقینا حواسشان جمع خواهد بود.

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

وی در بخش دیگر سخنانش به رزمایش بزرگ سپاه اشاره کرد و تصریح کرد: سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه گفت: چه توافق صورت بگیرد یانگیرد، آمریکا دشمن درجه یک جهان اسلام و ملت عزیز ایران است.

جعفری ادامه داد: اگر آمریکایی ها همچنان از دسترس بودن گزینه روی میز سخن می گویند آنهم گزینه ی نظامی؛ ما هم با تکیه بر قدرت هوشمند و ایمان خود همان سخن حضرت امام را تکرار می کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

وی گفت : سردار جعفری فرمانده سپاه تأکید کرد که دشمنی ما با آمریکا کاهش پیدا نکرده ؛ دشمنی استکبار جهانی در راس شان آمریکایی ها کمتر نشده بلکه ابزارها تغییر کرده و به سمت جنگ نرم سوق داده که باید مراقب اینها باشیم.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: سپاه در تمام زمانها هم از نظر نیروی نظامی ، نیروی انسانی و تجهیزات این آمادگی را دارند که جواب محکمی به دشمنان و مستکبرین در راس شان آمریکا خواهند داد.

نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس و مجلس خبرگان، از طرف سیاسیون، احزاب و گروه ها اظهار کرد: یک حرفی همیشه بعضی از آقایان مطرح می کنند ولو اینکه طرف وزیر باشد و یا خودش مسئول باشد که آیا نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی یا نظارت تماشایی که صریحا حضرت آیت الله یزدی ریاست  خبرگان رهبری بیان کرد که نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است نه نظارت تماشایی .

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در نظارت استصوابی در تمام مراحل یعنی هم نظارت و هم رد و یا صلاحیت کاندیدا باید دخالت کند، افزود: در اصطلاح نظارت استصوابی به نظارتی گفته می شود که در آن ناظر ( شورای نگهبان )در موارد تصمیم گیری حضور دارد و و باید اقدامات انجام شده را تصویب کند تا جلوی هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده از جانب مجریان گرفته شود.

امام جمعه رابر نظارت استصوابی نظارت همراه با حق دخالت و تصمیم گیری دانست گفت: این نکته را هم سیاسیون می دانند و هم مردم بداند نظارت شوای نگهبان باید باشد، اگر نظارت شورای نگهبان نباشد در خیلی اشتباهاتی که انسان می افتد راه نجاتی دیگر نیست .

وی در رابطه با برجام همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در مجلس مطرح شود و نظر ریاست خبرگان مجلس بر این است که برجام باید در مجلس بررسی شود تصریح کرد: چون تعهد داده است باید در مجلس مطرح شود و هر چه که نظر نمایندگان مجلس باشد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب