پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:09:44 - شنبه 14 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد مقاومتی همان تحقق اصول اقتصاد اسلامی است
مردم و مسئولین با همدلی و همزبانی در اجرای این تدبیر مقام معظم رهبری با نگاه به این که اقتصاد مقاومتی همان تحقق اصول اقتصاد اسلامی است که در این مقطع تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عمل به این فرمان است.

به گزارش ” صبح رابر”، اقتصاد به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین مسئله در هر جامعه ای مطرح است و همواره در جوامع مختلف در طول تاریخ اهرمی برای فشار بر آن کشور یا جامعه از طرف استکبار و دشمنان بوده است .

در جامعه اسلامی و شیعه مذهب ایران که از هر سو و به هر طریق توسط دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار مدام مورد تهدید و فشار است مسئله اقتصاد حائز اهمیت خاصی است .زیرا دشمنان همواره تلاش دارند از مسئله اقتصاد به عنوان یکی از اهرمهای فشار بر ملت ایران با ضربات اقتصادی این ملت را وادار به تسلیم و تن دادن به خواسته های خود نمایند.

اقتصادی که وابسته به بیرون از مرزهای کشور باشد می تواند دشمن را در این خواسته خود موفق نماید.

تنها راه مقابله با این حربه دشمن و برون رفت از مشکلات اقتصادی که توسط بیگانگان به جامعه تحمیل می شود موضوع اقتصاد مقاومتی است که مقام عظمای ولایت چندین سال است آن را مطرح و بر روی آن تأکید فراوان دارند.

ایشان بارها در طول این چند سال در جلسات مختلف در این باره بحث نموده اندو موضوعاتی نظیر مقاومت مدبرانه، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، حداکثر استفاده از زمان و منابع، لزوم ارتقاء سطح دانش و… را مطرح نموده اند.

تأکیدات دین مبین اسلام و توصیه ائمه اطهار نیز برای تولید سالم و کار، توزیع ثروت، عدالت در توزیع درآمد ، رفع فقر و محرومیت، بهره برداری عمومی از ثروت ، نکوهش راکد نگه داشتن سرمایه نیز مبین موضوع است؛ که همان شاخصهای اقتصاد مقاومتی است.

لذا می طلبد مردم و مسئولین با همدلی و همزبانی در اجرای این تدبیر مقام معظم رهبری با نگاه به این که اقتصاد مقاومتی همان تحقق اصول اقتصاد اسلامی است و در این مقطع تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عمل به این فرمان است؛ با دوری از اسراف و تجمل گرایی، حمایت از تولید داخلی و عدم مصرف کالای خارجی، پشتیبانی مردم و مسئولین از این موضوع و مقاومت، در صحنه بودن آنان، تلاش مسئولان و نخبگان برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی به تحقق این مسئله کمک   کنیم و دشمنان را در خواسته خود ناکام بگذاریم.

یادداشت از امام بخش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب