پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:07:28 - یکشنبه 15 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقش و سهم دولت در اشتغالزایی جوانان در رابر
با توجه به نرخ بیکاری جوانان در جامعه، انتظار می رفت تا سهم تولید و اشتغال در برنامه های هفته دولت بسیار بیشتر از میزان کنونی باشد به گونه ای که بتوان حداقل در این هفته برای چند صد نفر با افتتاح پروژه هایی اشتغال زایی کرد.

به  گزارش سرویس شهرستانهای آرمان کرمان، به نقل از ” صبح رابر” هفته ای که گذشت، هفته دولت نام گرفته بود و در این راستا نیز برنامه هایی در شهرستان رابر در زمینه های عمران و آبادانی برگزار و پروژه هایی نیز افتتاح شد.
با نگاهی گذرا به برنامه های هفته دولت نشان می دهد که نقش برنامه های عمرانی و آبادانی بسیار پررنگ تر از برنامه های تولیدی واقتصادی بوده است، در بخش عمرانی و خدماتی پروژه هایی مانند راهسازی، احداث پایگاه اطفاء حریق، بوستان سیه بنوئیه ، آبرسانی، برق رسانی وافتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵جاده ای قنات ملک و ساختمان دهیاری دهستان اسکر، افتتاح و کلنگ زنی چندین گلزار شهدای ، سنگ‌فرش کوچه‌های روستای ننوک، گلنگ بازسازی امامزاده سیدسلطان ابوالقاسم درروستای لنگر،یک تنورخانه روستایی در سید مرتضی اشاره کرد.

IMG_4488IMG_4411IMG_1963 (Copy)IMG_1835 (Copy)akst3aksgolzaraksbarghaksabnama2aks8aks5aks4aks4 (Copy)aks3 (Copy)aks2aks1
هرچند تلاش مسئولین برای پیشرفت و آبادانی و عمران در این شهر را می رساند ولی در کنار آن نیز باید به این موضوع توجه داشت که بسیاری از جوانان این شهر با تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند و این امر لزوم توجه ویژه به اشتغال زایی را می طلبد.
با توجه به نرخ بیکاری جوانان در جامعه، انتظار می رفت تا سهم تولید و اشتغال در برنامه های هفته دولت بسیار بیشتر از میزان کنونی باشد به گونه ای که بتوان حداقل در این هفته برای چند صد نفر با افتتاح پروژه هایی اشتغال زایی کرد.
شهرستان رابر به عمران و آبادانی بسیار بیشتر از وضعیت فعلی نیاز دارد و تلاش های انجام گرفته نیز شایسته تقدیر است ولی در کنار آن باید به گلایه های جوانان رابری از نداشتن شغل جوانان توجه ویژه ای کرد و از هر فرصتی برای اشتغال زایی استفاده کرده و زمینه را برای کاهش آمار بیکاری فراهم کرد.
موضوع دیگری هم که در برنامه های هفته دولت نقش آن کم رنگ جلوه نمود، موضوع اقتصاد مقاومتی است ، شاید بتوان گفت که از آن غفلت شده است.
هر چند در افتتاح پروژه های عمرانی، مدیریت بدون پول مطرح شده است ولی حضور اقتصاد مقاومتی را تنها می توان در پروژه های بخش کشاورزی مانند افتتاح کارخانه تولیدی و فرآوری محصولات را حس کرد.
مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی های اخیر و گذشته شان به اهمیت اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند و دولتمردان را به توجه به این نکته مهم سفارش نموده اند.
باید گفت که “اقتصاد مقاومتی” تنها یک شعار نیست، بلکه با آن می توان جهشی در رونق تولید و اشتغال و در یک کلام رونق اقتصاد را شاهد بود.
منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه مهمترین پروژه ای که دراین مدت عملیات اجرایی آن آغاز شد، را پایگاه اطفاء حریق شهرستان رابر دانست و گفت: این پروژه می تواند برای حفظ منابع طبیعی درکل جنوب شرق کشور مؤثر باشد.
وی ادامه داد: به دنبال آتش سوزی های سال ۹۲ و آسیب هایی که به واسطه این آتش سوزی ها به جنگل ها و مراتع منطقه وارد شد درنطق ها، تذکرات کتبی متعدد و تذکرات شفاهی در مجلس این مطلب پیگیری شد و در نتیجه در سال جاری بودجه ای برای احداث پایگاه اطفاء حریق در نظر گرفته شد؛ لذا در این هفته دولت عملیاتی و اجرایی شد .
منظری توکلی تصریح کرد: هر اقدامی که در جهت عمران و آبادنی صورت گیرد در واقع نوعی ایجاد زیر ساخت برای اقتصاد مقاومتی برشمرد.

با اقتصاد مقاومتی است که می توان هم بر مشکلات اقتصادی فائق آمد و هم زمینه را برای اشتغال جوانان و کاهش بیکاری فراهم کرد ولی متاسفانه در برنامه های هفته دولت نقش این موضوع کم رنگ بود. با برنامه ریزی درست برای مهار تورم و مشکلات اقتصادی، امید و نشاط را در بین جوانان بیش از گذشته پدیدار کرد و دشمن نیز از امیدواری جوانان این مرز و بوم به آینده، هراس دارد.

داشتن جوانان با انگیزه و با نشاط در کشور، ظرفیت ویژه ای برای کشور محسوب می شود و مسوولان و مدیران باید برای استفاده از این ظرفیت، برنامه داشته باشند.در این میان نیز نقش دولت بسیار پررنگ است تا با حمایت از طرح های تولیدی و با بهره گیری از همه ظرفیت ها از برنامه هایی که در راستا اقتصاد مقاومتی انجام می گیرد، در جهت رونق اقتصادی و کاهش بیکاری استفاده کند.
امیدواریم علی رغم همه کمبودها در این زمینه با حمایت از سرمایه گذاران و با تدبیر برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید، جهشی در افزایش اشتغال در منطقه شاهد باشیم، که قطعاً اگر تدبیر بر این قرار باشد می تواند چراغ های امید را در امر اشتغال و کاهش بیکاری جوانان درشهرستان رابر را روشن کند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب