پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:47:30 - دوشنبه 16 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرکت های دانش بنیان پایه مهم اقتصادی است/ پاسخ زهردشمن،اقتصاد مقاومتی است/ بهترین راههای مقابله با استکبار جهانی و زیاده خواهی های دولت غربی دخالت مستقیم مجلس در برجام می باشد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بهترین راه کمک به دولت همین توصیه مقام معظم رهبری است که مجلس در بحث برجام دخالت داشته باشد. گفت: یکی از بهترین راههای مقابله با استکبار جهانی و زیاده خواهی های دولت غربی مخصوصاً آمریکای جهانخوار دخالت مستقیم مجلس در بحث و بررسی، کارشناسی، تأیید و تصویب برجام می باشد .

علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ” صبح رابر “ در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم تشکیل یک ستاد عملیاتی فعال برای اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: اگر به دنبال امنیت اقتصادی پایدار هستیم، باید اقتصاد مقاومتی را عملی و اجرایی کنیم.

باید اقتصاد مقاومتی را نصب العین خودمان قرار دهیم

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی که از مدت ها مقام معظم رهبری به طور مداوم مطالبه می فرمایند: که اقتصاد مقاومتی از حد حرف عبور کند و به اجرا درآید، افزود: تشکیل ستاد ویژه در دولت می تواند برای عملی و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی کار ساز باشد، برای اینکه بتوانیم به یک اقتصاد درون زا و متکی به خودمان دست پیدا کنیم، باید اقتصاد مقاومتی را نصب العین خودمان قرار داده و سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در دنیای امروز به هیچ وجه مبادلات و مراودات سیاسی و اقتصادی پایدارنیستند، ادامه داد: این مناسبات عمدتاً بر مبنای منافع و سود پایه گذاری شده اند و هر گاه منافع و سود کشورها به خطر بیفتد این مرادوات و مبادلات به خطر می افتند .

وی اضافه کرد: وقتی که مبنای اقتصاد سود باشد، هر جا که سود اقتضا کند کشورها به آنجا روی می آورند؛ ودر قید و بند وفای به عهده و سایر امور و مسائل اخلاقی در باب عدم پیمان شکنی نیستند.

منظری توکلی با بیان اینکه کشور ما در هزاره سوم میلادی حرف نو، دیدگاه نو و طب نو حکومتی را ارائه داده است، عنوان کرد: کشورهای مدعی قدرت در دنیا وکسانی که می خواهند قدرت بلامانع باشد، تحمل حضور چنین کشوری را در روی کره جغرافیا ندارند، بنابراین از همه امکانات موجود برای براندازی آن استفاده می کنند.

وی افزود: یکی از شیوه ها و استراتژی های که دشمن برای به زمین زدن ما، مقابله و شکست ما مورد توجه قرار داده به نظر خودش کار ساز هم هست، بحث اقتصاد است.

پاد زهر و پاسخ این زهر اقدام دشمن، اقتصاد مقاومتی است

این مسئول پاد زهر و پاسخ این زهر اقدام دشمن، را اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی این است که ما سعی کنیم کالاهای خارجی را که مشابه داخلی دارند، بر خود حرام کنیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما به تولید روی بیاوریم، پول هایی که امروز در بازار دلالی هزینه می شوند و به سرعت افزایش پیدا می کنند اینها را به بازار تولید تزریق کنیم و مشوق هایی در نظر بگیریم که این پول ها در جهت اشتغال و تولید به کار گرفته شوند؛ و بخش عمده ای از مایحتاج مردم در زمینه اشتغال و تولید را با این پول ها تأمین کنیم .

نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما خودمان را باور کنیم و بر اساس این باور اقدام نماییم، گفت: ما بپذیریم، می توانیم. همانند هشت سال دفاع مقدس چون به این باور رسیدیم که می توانیم، روی پای خودمان ایستادیم، در مقابل دشمن دفاع کردیم و سرانجام پیروز شدیم.

وی ادامه داد: اگر خودمان را باور کنیم در مباحث اقتصاد مقاومتی هم روی پای خودمان خواهیم ایستاد؛ و با دشمن غدّار مبارزه خواهیم کرد و در نهایت به پیروزی خواهیم رسید.

قدرت یعنی توانایی، بنابراین هر که دانش دارد، تواناست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان با توجه به این دانش، امروز بزرگترین سرمایه است می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهم و حتی نقش کم نظیری را ایفا کنند. اظهار کرد: شعار مهم در غرب این است که” Knowledge is power “یعنی دانش قدرت است، این شعاری که از زمان فردوسی داشتیم اما به آن توجه و عمل نکردیم توانا بود هر که دانا بود.

وی با بیان اینکه قدرت یعنی توانایی، بنابراین هر که دانش دارد، تواناست. توضیح داد: شرکت های دانش بنیان، چون بر مبنای دانش، تخصص و ابتکارات افراد شکل می گیرند؛ می توانند پایه مهم اقتصادی را ایجاد و به طور کلی بر اساس شرایط علمی تولید ثروت کنند.

یکی از امور مورد اهتمام و نظر دولت و مجلس در بحث اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان است

منظری توکلی تأکید کرد: تولید ثروت یکی از کارهای مهمی است که به عهده شرکت های دانش بنیان قرار داده شد؛ امروز هم مجلس شورای اسلامی و دولت برای شرکت های دانش بنیان در بودجه، سهم قابل توجهی در نظر گرفته اند. یکی از امور مورد اهتمام و نظر دولت و مجلس در بحث اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان هستند .

ورود مجلس به بحث برجام یعنی تقویت دولت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ورود مجلس به بحث برجام را تقویت دولت،حمایت دولت، کمک به دولت یعنی کار دولت را آسان کردن برشمرد و افزود: بر اساس قانون اساسی که میثاق ملی همه ما ایرانیان است، توافقنامه های این چنینی و بین المللی، توافق نامه هایی که با کشورهای بیگانه صورت می گیرد؛ حتما باید به تصویب مجلس برسد و پس از تصویب مجلس، ریاست جمهوری حق دارد که آنها را امضاء کند.

وی با بیان اینکه بهترین راه کمک به دولت همین توصیه مقام معظم رهبری است که مجلس در بحث برجام دخالت داشته باشد. عنوان کرد: دولت تنها نباشد؛ دولت متکی و پشت گرم به مجلس کار را به پیش ببرند، مطمئنا یکی از بهترین راههای مقابله با استکبار جهانی و زیاده خواهی های دولت غربی مخصوصاً آمریکای جهانخوار دخالت مستقیم مجلس در بحث و بررسی، کارشناسی، تأیید و تصویب برجام می باشد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب