پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:37:01 - جمعه 20 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روزی که مادر حاج قاسم عروج کرد
۱۸ شهریورماه، یادآور عروج زنده یاد حاجیه خانم ” فاطمه سلیمانی” مادر حاج قاسم سلیمانی، بانوی مومن، فداکار و مقاومی بود که زندگیش را با ارادات به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سپری و در دامان پر مهر خویش دلاور مردی چون سردار« حاج قاسم سلیمانی» شهید زنده انقلاب اسلامی را برای دفاع از اسلام عزیز تربیت نموده و در این راه تقدیم حق کرده است.

به گزارش ” صبح رابر” ؛ سلام ودرود بی کران، به روح گرانقدر مادر فرزانه ای که فرزندان پاک نهاد و نیکو سرشتی را در دامن پُر مهر خود پرورش داد؛ که امروز مایه افتخار جهان اسلامند.

۱۸ شهریورماه، یادآور عروج زنده یاد حاجیه خانم ” فاطمه سلیمانی” مادر حاج قاسم سلیمانی، بانوی  مومن، فداکار و مقاومی بود که زندگیش را با ارادات به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سپری و در دامان پر مهر خویش دلاور مردی چون سردار« حاج قاسم سلیمانی» شهید زنده انقلاب اسلامی را برای دفاع از اسلام عزیز تربیت نموده و در این راه تقدیم حق کرده است.

بزرگ بانویی که به بیان رهبرمعظم انقلاب، زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بی شک ذخیره ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری که چنین فرزندی را در دامان خود تربیت کرده است. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت کرد.

بی‌شک تربیت فرزندی برومند و رشید که اخلاص، معنویت، شجاعت، ولایت مداری و صلابت وی آوازه جهانی دارد، از دامان پر مهر و عطوفت و اهتمام بانویی بزرگ و پاک طینت از روستایی محروم و از خیل عشایر غیور و بی‌ادعا، در پرورش ایمانی، دینی و معرفتی چنین فرزندی در فضایی معطر به ذکر خدا و تعالیم قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به شمار می‌رود.

درگذشت مادر یک سردار فداکار و قهرمان ملی را بهانه برای تکریم و تجلیل از حماسه آفرینان ۸ سال دفاع مقدس که برای دفاع از هویت دینی، انقلابی و ملی از جان خود مایه می گذارند، شیر زنی که با تربیت اسلامی فرزندانش ، حماسه آفرین در عرصه های مختلف دفاع دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از انقلاب اسلامی با ایستادگی خود را در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اثبات نمود. ودرود خداوند براین مادرکه در سایه‌سار ذکر نیایش به درگاه حضرت دوست و بهره‌مندی از خاندان با کرامت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در دامان پرمهر خویش فرزندانی را پرورش دادند که افتخار مرز و بوم شدند. روحش شاد و یادش گرامی.

حاجیه فاطمه بانوی با ایمان، فداکار، ولایت مدار، خوش اخلاق و مهمان نوازی بود . وهمواره در زندگی به دنبال شناخت تکلیف و وظیفه دینی و شرعی خود بود و با جدیت به وظایف خود عمل می‌کرد، مادری بود که تقریبا بیشتر زندگی خود را وقف فرزنداش کرده ، آیین خانه ‏دارى و همسردارى را به خوبى مراعات مى ‏کردو الگویش حضرت فاطمه الزهرا بود .

فرزندان دلاوری همچون حاج قاسم سلیمانی را حاصل زحمات تربیت و عطوفت این مادر شیرزن و پاکدامنی است که با استعانت از دعا وتعالیم قرآنی و اهل بیت و کرامت خداوند متعال به این جایگاه دست یافته‌اند.

بزرگ مردان عاشورایی ایران اسلامی به حرکت زینبی شیر زنانی شد که این دلاورمردانی را در دامانشان پروریدند. کسانی که حتی با تقدیم چند فرزند هنوز خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانستند. «فاطمه سلیمانی »یکی از این شیر زنان بود که دین خود را به راه ایثار وشهادت ادا نمود و فرزند ان برومندی همچون حاج قاسم سلیمانی از رهروان مکتب ولایت که فریادگر راه و منش و آرمانهای متعالی دین اسلام را همچنان راهبر با فکر ومنش ، خط مشی این بانوی گرامی در میان ما زنده و جاوید خواهد ماند . چقدر سخت است پر کشیدن مادرانی که دیدن قامت سروشان ما را یاد مدافعان ولایت می‌اندازد.

روز گذشته دومین مراسم سالگرد رحلت این بانوی مکرمه که در مسجد جامع قنات ملک با قرائت قرآن آغاز شد .

DSC03337

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه هنزاء در این مراسم، ضمن عرض تسلیت به خانواده سلیمانی پیرامون جایگاه ویژه پدر و مادر گفت: مادر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بانوی بزرگی بود، که با تربیت فرزندانی صالح و مؤمن که حامی و مدافع ارزش‌های دینی هستند، دین خود را به اسلام ادا کرد .

وی با اشاره به آیه ای از سوره اسراء افزود: خداوند بعد از پرستش خود، احسان به پدر و مادر را آورده است، و این خود، نشان ازجایگاه بس عظیم خدمت به پد و مادر دارد.

حجت اسلام علیدادی ضمن اشاره به حجره حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، گفت: سلام بر حجره محقرانه ای که زادگاه انسان های بزرگی است، سلام بر حجره حسن و فاطمه سلیمانی که از این حجره کسی بیرون می آید که برای اسلام ، ولایت و رهبری از جان مایه می گذارد و در برابر ظلم منافقین می ایستند.

وی با بیان اینکه قرآن معیار بزرگ شدن را به ما معرفی کرده؛ در سوره شمس، خداوند۱۱ بار در این سوره قسم می خورد، بیان کرد: معیار بزرگ شدن به مقام وثروت نیست، پدر سردار سلیمانی، هیچ مقامی ندارد، یک کشاورز عشایرو ساده است، قطعاً به تربیت است در اخلاق، دینداری، ساده زیستی و لقمه حلال باعث شده که این خانواده موفق و معظم ، امروز سرمایه دار همه مملکت است.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به مشغله حاج قاسم سلیمانی که در تمام مراحل زندگی در خدمت پدر و مادربزرگوارش می باشد، افزود: سردار سلیمانی برای پدر سرباز است، و ما باید درس بگیریم و برای رفتگانمان طلب مغفرت کنیم.

وی ضمن اشاره به چندین روایت از امامان معصوم(ع) در رابطه با احترام به پدر و مادر عنوان کرد: یک موحد واقعی کسی است که بعد از اطاعت و پرستش خدا به پدر و مادر نیکی کند. و هر سال بعد از مردن با خیرات ، قرآن خوانی و روضه خوانی برای پدر و مادر با طلب رحمت و مغفرت یاد و خاطرش را گرامی بدارید.

علیدادی تصریح کرد : با پدر و مادر خود نیکی کن و فرمانبردار آنها باش. زیرا فرمان برداری آنها از نشانه‏های ایمان است.

امام جمعه هنزاء، گوشه از زندگی بانوی فاطمه سلیمانی را ترسیم کرد و افزود: مردم قدر این حجره محقرانه را بدانید، حاج قاسم پس از رحلت مادربزرگوارش چنان ایستاد و بر مصایب دنیا صبر کرد که کوه‌ها در برابر صبر و استقامتش سر تعظیم فرود آوردند. برای ما الگویی شد.

و در ادامه امین مهدی پور مداح اهل بیت عصمت و طهارت اشعاری حماسی در فکر کردن، به غم و غصه مادر سخت است، خواندن روضه درد چند برابر سخت تر است و وصف ایستادگی و مقاومت خواند و کم کم فضای مراسم به سمت روضه خوانی رفت و صدای هق هق مادران شهدا هم بالا گرفت. هنگامی که روضه خوان، نام سرور و سالار شهیدان را بر زبان گرفت، ناله حاضران نیز بلندتر شدو فضای جلسه نیز رنگ و بویی خاصی به خود گرفت .

مراسم سینه زنی هم دقایقی کوتاه برگزار شود اما حس و حال ایجاد شده در محل برگزاری مراسم موجب شد تا حضار روی پا ایستاده و فضای مراسم را به هیئت های عزاداری ائمه طاهرین تبدیل نمایند.

دقایق پایانی مراسم بود حاج قاسم با کلام آرام بخش او چون باران رحمتی بر دلها می بارید از همه تشکر کرد. او به راستی عبد صالح خدا، وپاسدار اسلام و ارزشهای دینی و الهی است چرا که در مبارزه و جنگ با ظالمان و ستم پیشه گان ، سازش ناپذیر، قاطع و چون کوه استوار، حافظ دین و تسلیم رضای الهی است.
DSC03341

در پایان مراسم نیز سردار سلیمانی و حاضرین بر سر مزار مادر شهید زنده انقلاب حاضر شدند و باقرائت فاتحه یاد و خاطر این بانوی بزرگوار را گرامی داشتند. سپس سردار سلیمانی با بدرقه خانواده شهدا، و مهمانان محل برگزاری مراسم را ترک کرد.

گفتنی است در این مراسم مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی و اهالی روستا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

  1. mahdi   شهریور ۲۱, ۱۳۹۴  

    درود خداوند بر چنین مادرانی که چون صدف چنین گوهر هایی می پرورانند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب