پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:16:37 - شنبه 21 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آلودگی اشغال ها محیط زیست رابر را می بلعد
معضل زباله های شهرستان رابر، زنگ خطر و بحرانی برای مردم است و همه در معرض خطر قرار دارند و این عزم استانی و شهرستانی مسئولان را می طلبد .

به  گزارش ” صبح رابر“یکی از اصول تربیتی بسیار مهم که نقش و اهمیت آن در زندگی پر دغدغه امروزی بیش از سایر زمان ها به چشم می می خورد، مدیریت مصرف و کاهش مصارف بیهوده نیز از تولید بیش از اندازه زباله ها جلوگبری می کند. با وجود افزایش جمعیت، زباله های شهر ستان رابر نیز افزایش یافته است بنابراین برای مدیریت زباله ها با تفکیک زبالهای قابل بازیافت مانند پلاستیک ، شیشه ، مقوا ، بطری های نوشابه و دوغ   و غیره علاوه بر کمک مالی که به ماموران جمع آوری زباله می کنید؛ باعث کاهش تولید زباله ها در شهر نیز می شوید.DSC03373 DSC03364

 

مکانی که مشاهده می کنید، در ۶۰۰متری اورژانس۱۱۵ شهرستان رابر است،  با وجود تذکر تابلویی” لطفا در این مکان آشغال نریزید” اما مصالح ساختمانی که بماند، از  کارتون، شیشه ظروف و بطری ها ضایعات پلاستیکی و لوازم پلاستیکی ، ظروف یکبار مصرف ، پاکتهای پلاستیکی که ماندگاری و قدرت تخریب زیادی در طبیعت و خاک را دارند آلودگی محیط زیست را در بر دارد، حجم زیاد زباله ها در نزدیکی مناطق مسکونی علاوه بر افزایش خطرات میکروب ها، حشرات و بیماری های خطرناک، هجوم حیوانات، بو و جلوه بسیار زشت زباله هایی است که بر روی هم تلبار شده و سبب به خطر افتادن سلامتی تمامی محیط زیست می شوند.

منازل مسکونی را شاید بتوان یکی از عظیم‌ترین منابع تولید زباله ها است گلایه های مردم ازمکانی که هجوم زباله هایش حتی نفس کشیدن را سخت کرده است، معضل زباله، زنگ خطر و بحرانی برای همه مردم رابر به شمار می رود و این عزم استانی و شهرستانی مسئولان را می طلبد . حجم زباله در ایام تعطیلات تابستان افزایش یافته که وجود زباله سوز شهر ستان رابر را نجات می دهد.

سوزاندن زباله ها در سطح شهر به معضلی جدی تبدیل شده است، در حالیکه می توان با بازیافت این طلای کثیف در مسیر توسعه پاک قدم برداشت، موضوعی که نیاز امروز جوامع انسان است.

 

سهم هر شهروند رابری در تولید زباله

امروزه شاهد دفع غیر بهداشتی زباله ها و مدیریت غلط مواد زائد هستیم؛ هر چند در اکثر شهرستان ها شاهد پیشرفت های چشمگیری نسبت به سالیان گذشته بوده ایم، اما نگاهی به آنچه که در مکانهای دفع زباله می گذرد و همچنین نحوه جمع آوری زباله های در سطح شهر خبر از نبود یک سیستم پایدار در مدیریت مواد زائد شهری رابر می دهد.

یکی از شهروندان رابری در این رابطه به خبرنگارما می گوید: سالیان سال است که زباله های شهر رابر به صورت غیر اصولی دفن می شود و تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است ، خانه ما نزدیک محل دفن زباله هاست هر روز با وزش باد ، بوی بد و هجوم زبالها را در منزل خود شاهد هستیم . که این موضوع خود و خانواده ام را کلافه کرده است .

وی ادامه داد: تولید زباله در کنار دفع غیر بهداشتی و خطرناک زباله ها شرایط محیط زیست اکثر مناطق شهر رابر را با خطر جدی روبرو ساخته است.

یک کارشناس آلودگی محیط زیست معتقد است که حجم بالای زباله و تولید روزافزون آن و همچنین افزایش جمعیت شهروندان، علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی فراوان، معضلاتی را در مدیریت پسماند شهرها ایجاد کرده است.

 

از مهم ترین مشکلات مردم شهرستان رابر که از دغدغه های اصلی مردم این شهر محسوب می شود بحث زباله و معدن زباله که در پشت سدشهیدان امیرتیموری و زباله هایی که با وجود تابلوی ” لطفا در این مکان آشغال نریزد ” و نزدیک بودن به منازل مسکونی؛ یکی از بزرگ ترین مشکلات زیست محیطی است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی کم توجهی ها خسارت های جبران ناپذیری متوجه این منطقه شده است و عزم جدی مسئولان شهری نیز با توجه به تاکیدات استاندار در تفکیک زباله از مبدا جزم شده تا تولید زباله را به حداقل برسانند و با تفکیک از مبدا بتوانند حمل و دفن زباله اصولی تری انجام دهند تا این نگرانی ها نیز به مسیر درست هدایت شود.

نگرانی های مردم حاکی از این است که حمل و دفن زباله به خوبی انجام نمی شود و باید این فرایند به مسیر درستی هدایت شود.به محیط زیست شهرستان رابرکمک کنید، حیات سالم و زندگی سرشار از شادی و رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

خلا جدی در امر مدیریت مواد زائد شهرستان رابر دیده می شود که اگر با استفاده از افراد متخصص یک برنامه جامع تدوین شود می توانیم با راهکارهایی همچون ایجاد فرهنگ تولید زباله کمتر، بهینه سازی تکنولوژی دفع زباله، توجه خاص به امر بازیافت، آموزش بهداشت و تقویت سطح آگاهی های مردم و مسئولین و سیستم جمع آوری زباله ها به وسیله ماشین آلات اختصاصی و جمع آوری در ساعات مناسب گامهای بسیار مهمی به سمت مدیریت صحیح زباله های شهری برداریم.

با الگوی سالم و صحیح ، فرزندان از عملکرد ما به خوبی راه و رسم درست زیستن را می آموزند پس رفتار ما در این بین به مراتب از گفتار ما می تواند آمر به معروف و ناهی از منکر باشد .

DSC03231 DSC03230 DSC03357 DSC03359 DSC03372 DSC03371

انتهای پیام /

 

 

  1. پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر   آبان ۱۰, ۱۳۹۵  

    […] آلودگی اشغال ها محیط زیست رابر را می بلعد […]

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب