پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:47:37 - شنبه 21 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دامنه اعتراضات کارگری از اعتصاب تا مرگ و خودسوزی
۶۵۰۰اعتصاب کارگری ، از مرگ یک کارگر در معدن زغالسنگ تا خودسوزی یک کارگر در مقابل شهرادری کرمان دردناکترین سوژه های سال ۹۴ تا کنون هستند

به  گزارش ” صبح رابر” به نقل از آرمان  کرمان؛ سالی که با اعتراضات کارگری مبنی بر عدم توجه مسئولین در پرداخت دستمزد ها و عدم فروش محصولات تولیدی و یا دپو شدن محصولات شروع شده است واستاندار کرمان نیز به این مطلب اذعان داشته که از ابتدای سال جاری  تا کنون حدود ۶۵۰۰ اعتصاب و اعتراض کارگری در سطح استان رخ داده است.

با این اوصاف شاهد اخباری مبنی بر مرگ یک کارگر  معترض از معدن جو زرند و خودسوزی کارگری از شهرداری استان کرمان  بوده ایم لذا توجه به قشری همچون کارگران شهرداری که گاهی حقوق ودستمزدشان ۳ ماه یکبار پرداخت می شود آیا نشان از کم لطفی مسئولین به این قشر زحمتکش نیست.

بعد از انتشار این خبر مبنی بر اینکه ،یکی از کارگران سابق فضای سبز که به صورت شرکتی با شهرداری کرمان همکاری داشت، مقارن ظهر سه‌شنبه۱۷ شهریورماه در مقابل شهرداری کرمان اقدام به خود سوزی کرد واین حریق باحضور به موقع مردم و اورژانس خاموش و فرد مصدوم جهت مراقبت‌های ویژه و درمان های لازم به بیمارستان  شفا منتقل شد لذا  “پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان” به واکاوی این موضوع پرداخته است .

این فردی که در مقابل شهرداری اقدام به خود سوزی کرده اصلا کارگر شهرداری نبوده است
مداح مسئول روابط عمومی شهرداری مرکز کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار ما در این رابطه گفت :این فردی که در مقابل شهرداری اقدام به خود سوزی کرده اصلا کارگر شهرداری نبوده است و تنها  به یکی از شرکت هایی که تحت نظر سازمان پارک ها اداره می شده وابسطه بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این کارگر بدون هیچ دلیلی ترک کار کرده است ، افزود : این کارگر از اوایل مهر سال ۹۳ کار خود را ترک کرده و تا کنون که این اتفاق رخ داده است وی با هیچ کدام از مسئولین صحبتی برای انجام این حرکت نداشته است.
مداح  در پایان خاطر نشان کرد: پرونده این کارگر را که بررسی کردیم ده مورد تعهد در جهت کارکرد مناسب از وی گرفته شده است لذا مسئولین این اداره در حال تحقیق و بررسی لازم بر روی این مسئله هستند.

این کارگری که خود سوزی کرده به مدت یک سال است که به شهرداری مرکز انتقالی گرفته است
سالاری مسئول روابط عمومی سازمان پارک ها به خبر نگار کارگری گفت :  شاه محمدی کارگری بود که در سال ۹۰از اداره پارک ها برای شهرداری مرکز ، انتقالی گرفته  ونزدیک به یک سال است که تحت نظر سازمان فضای پارک نیست بلکه دریک شرکت از خدمات شهری فعالیت دارد.
دکتر مصدق ریاست بیمارستان شفا در این مورد گفت : این فرد مورخ ۱۷/۶/۹۴ به بیمارستان شفا مراجعه کرده است که ۱۰ درصد سوختگی داشته است لذا تمامی همکاران وپرستاران به وی رسیدگی کامل نمودند ودر حال حاضر از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

طی مکالمه تلفنی با یکی از سر پرستاران بخش سوختگی بیمارستان شفا مبنی بر صحبت با بیمار یا همراه وی اذعان کرد : محمدی بعد از درمان سرپایی با رضایت از بیمارستان ترخیص شده است لذا در این واحد درمانی بستری نشده است .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب