پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:20:56 - دوشنبه 23 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهید علی ژاله از زبان سردار حاج قاسم سلیمانی
شهید علی ژاله بی نظیر بود. او مثل یک فرمانده ی با تجربه عمل می کرد و برنامه می ریخت. این کارهای علی همیشه من را به وجد می آورد و در ته دلم هزاران آفرین نثارش می کردم.

به گزارش ” صبح رابر” سردار شهید حاج علی ژاله در دوازدهم دیماه سال ۱۳۴۰ ، پدرش افضل و مادرش صغری آقاملایی در یکی از روستاهای به نام ننیز علیا پابه عرصه وجود گذاشت. با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید و در سال ۱۳۶۵ فرماندهی گردان ضدزره لشکر پیروز ثارالله را برعهده گرفت تا اینکه سر انجام در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد. از این شهید بزرگوار یک پسر به نام سلمان به یادگار ماند.

شهید علی ژاله از زبان سردار حاج قاسم سلیمانی
جبهه و جنگ برای همه ی کسانی که در آن زندگی کردند جنگیدند، هرگز فراموش نمی شود. و من نیز آن ساعات از زندگی ام را مانند گنجینه ای گران بها در ذهنم حفظ کرده ام، علی ژاله نیز جزئی از آن گنجینه گران بهاست که خاطراتش همیشه در یاد و خاطر من باقی مانده است.
علی با تعدادی از رزمندگان، برای آموزش ۱۰۶، انتخاب شد و می توان گفت تنها کسی هم بود که خیلی سریع در این زمینه مهارت پیدا کرد. او جزو بنیانگذاران ادوات لشکر ثارالله به حساب می آمد.
علی فقط به ۱۰۶ اش قانع نبود؛ همیشه همراه آن دو قبضه آرپی جی هم به همراه داشت که در مواقع ضروری از آن ها هم استفاده می کرد. او با این کارش دشمن را به اشتباه می انداخت و تعداد نیروها را در نظرآن ها چند برابر می کرد.
علی همیشه من را به وجد می آورد و در ته دلم هزاران آفرین نثارش می کردم
خصوصیات فردی علی ژاله بی نظیر بود . او بیشتر از آن که به فکر خودش باشد، به فکر نیروهای زیر دستش بود. مثل یک فرمانده ی با تجربه عمل می کرد و برنامه می ریخت. این کارهای علی همیشه من را به وجد می آورد و در ته دلم هزاران آفرین نثارش می کردم.
علی از کار زیاد خسته نمی شد؛ بعضی وقت ها فکر می کردم او از فولاد ساخته اند. در مواقعی که اگر سکو و یا خاک ریز ی برای استقرار صد و شش هایش نداشت، به هر قیمتی که بود، یا جایی را برای استقرار ۱۰۶ پیدا می کرد و یا در همان لحظه خاک ریزی و یا سکویی را به تنهایی یا با کمک بچه های دیگر درست می کرد.
زیباترین صحنه جنگ :سربازهای عراقی پا به فرار گذاشتند
صدای رسا و مردانه ی علی ژاله را که در عملیات مانند رعد ی خشن می غرید هنوز هم خاطر دارم، او از جنس ما نبود.
وقتی که صدای الله اکبر شهید تاجیک و شهید طیاری را از توی خط شنیدم، فهمیدم که علی ژاله درست به هدف زده و تانک ها را منهدم کرده. اولین شلیک که با موفقیت انجام شد اثر بسیاری روی بچه ها و موقعیت عملیات گذاشت . سربازهای عراقی طوری کپ کرده بودند که چند دقیقه دست به هیچ عملی نزدندو بعد توی منطقه خور عبدالله پا به فرار گذاشتند. این صحنه زیباترین صحنه جنگ بود که متاسفانه ما هیچ عکس و فیلمی از آن نداریم . باید می بودید و قدرت رزمند هایمان رااز نزدیک می دیدید.
دشمن چنان ذلیل شده بود که بیشتر از سی تانک یک دفعه به طرف بچه هاو علی ژاله شلیک می کردند، این صحنه ی جنگ بارها برای رزمندگان ما اتفاق افتاده بود و آن ها بی توجه به شدت خطر، خیلی عادی جواب دشمن تا دندان مسلح را می داند.
بهانه ای برای ماندن تا آخرین لحظه
از لحاظ اخلاق و تقوا نیز از با تقواترین فرماندهانی بود که در جنگ و مبارزه با دشمن قوی بود. در ایمان و تقوا و از خودگذشتگی نیز زبانزد بچه های رزمنده بود. خیلی از نیروه های علی بیشتر به خاطر اخلاق خوب او تا آخرین لحظه در کنارش می ماندند.
در منطقه و جبهه و جنگ، صفا بود، عشق بود، محبت هم بود، هیچ کس فقط به فکر خودش نبود همه به فکر دوست و همرزم هایشان بودندو همه برای رضای خدا می جنگیدند و جان فدا می کردند. علی ژاله هم در همین راه به شهادت رسید و از میان ما به سوی آسمان پرواز کرد.
DSC03301
شهید علی ژاله از زبان همسرش
جیران افضلی همسر شهیددر گفتگو با خبرنگار ” صبح رابر” گفت: از اوایل زندگی قبل از ازدواج شهید جبهه بود؛ ۴سال از ازدواج مان می گذست و پسرم سلمان ۱۰ ماهه بود که پدرش شهید شد.
وی با بیان خاطره ای از همسرش افزود: شهید ژاله برای انجام فریضه حج با گروهی از رزمندگان مشرف شدند . در بازگشت همه برای خود و یا خانواده چیزی خریده بودند. اما حاجی علی یک دستگاه موتور برای قایق ادوات در جزیره مجنون خرید و با خود آورد.
همشر شهید ژاله ادامه داد: شهید ژاله فرمانده ضد زره بود ،برای آخرین بار که خداحافظی می کرد، یک حس عجیبی داشتم، و آن موقع تا سر کوچه بدرقه اش کردم. نمی دانستم او را برای آخرین بارمی بینم
جیران افضلی می گفت : شهید خیلی روی حجاب تأکید می کرد و علاقه زیادی به امام داشت .و به پدر ومادرش زیاد احترام می گذاشت.
شهید علی ژاله رادمرد قهرمان عرصه جبهه های نبرد که در لشکر ۴۱ ثارالله به نام یل جبهه ها مشهور گردید.
فرمانده ای قهرمان و دلاوری شجاع که همرزمان با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه ها ی نبرد حق علیه باطل گردید و در گردانهای مختلف رزم تحت عنوان بسیجی و سپس پاسدار حضور یافت .
وی در عملیات والفجر مقدماتی سال ۱۳۶۱وارد توپ ۱۰۶میلیمتری لشکر ۴۱ ثارالله شد آن زمان هنوز گردان و یا تیپ ادواتی رعد تشکیل نشده بود و رزمندگان گروهان توپ ۱۰۶ میلیمتری مستقلا زیر نظر فرماندهی لشکر انجام وظیفه می نمودند، تا اینکه برای اولین بار قبل از عملیات بدر (۱۳۶۳)گردانی تحت عنوان ادوات لشکر۴۱ثارالله تشکیل یافت و حاج علی ژاله هم جزو اولین فرماندهان ومؤسسین این یگان نظامی مقتد گردید.
گردانی که بعدها تبدیل به تیپ شد حاج علی ژاله فرماندهی گروهان توپ۱۰۶میلیمتری و سپس گردان ضد زره آن را بر عهده گرفت.
وی سرانجام پس از شرکت در عملیات جنگی در سال ۱۳۶۵ به هنگام عملیات کربلای۵ در شلمچه بر اثر خمپاره به فیض شهادت نائل آمد. رزمنده ای که کارها ی بزرگ او هنوز نقل قول ادبیات پایداری و خاطرات خوش رزمندگان درلحظات سخت نبرد است.
فرازی از وصیت نامه شهید علی ژاله
خدایا از تو یاری می طلبم و به تو سوگند یاد می کنم که همیشه در آخرین نفس در راه دین مقدس تو وبرای یاری دین تو مستحکم و جان بر کف فداکاری کنم.
خدایا به تو سوگند یاد میکنم از روزی که تو را به یگانگی شناختم در قلبم جرقه ای از ایمان محمدی(ص) پدیدار شد واز همه چیز گذشته و به تو پیوستم و از تو میخواهم این جهادی را که من می کنم بپذیر و از تو می خواهم تمام گناهانم را ببخشی.
در اینجا سخنی با برادران سپاه دارم که امروز خودشان می دانند جنگ حالت دیگری پیدا کرده است وخداوند لطف نموده و ما هم باید محکم واستوار باشیم و آخرین ضربات را به دشمنان اسلام بزنیم و از آنجا عازم قدس عزیز شویم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب