پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:38:38 - سه شنبه 24 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهدا ولایت شعار نبودند/ در وابستگی اقتصادی، پیکان به پراید تبدیل شد
جانشین فرمانده سپاه ثارالله به راههای نفوذ در بحث های اقتصادی که دشمن دنبال می کنند، اشاره کرد و گفت: مثل قبل در وابستگی اقتصادی ما چیزی ندیدیم ، غیر از پیکان به پراید تبدیل شد، اما عدم وابستگی و اتکای به جوانان از ساخت توپ به پرتاب ماهواره به فضا دست پیدا کردند.

به گزارش ” صبح رابر”؛ سردار مطهری در مراسم گرامیداشت ۱۸ شهید عشایر محمدی سلیمانی ضمن تسلیت شهادت امام جواد ائمه اطهار(ع)، به پاس زنده نگه داشتن یاد شهدا، از ویژگی های شهید و اهدافی که شهدا دنبال می کردند، گفت: شهدا ویژگی های زیادی را داشتند، اولین خصلت و ویژگی اصلی شهدا، اعتقاد و اعتماد به خداوند متعال بود؛ هر حرکتی و اقدامی را فقط با نیت اعتقاد به خداوند متعال انجام می دادند و همه کارها و برنامه هایشان الهی بود و دیندار واقعی بودند، تابع دین و دستورات الهی بودند .

مهمترین ویژگی شهدا

وی با بیان اینکه پیامبر عظیم الشأن اسلام در ارتباط با دینداری فرمودند: دیندار کسی است که دارای سه خصلت باشد ،در دنیا از ملامت ملامتگران نترسد، در کارهایت ریا نکن، شهدا اهل ریا و ریاکار نبودند چون می دانستند کاری با ارزش است که برای رضای خدا باشد، حتی اگر مسجدی ساخته شود که در جهت خلاف دستورات الهی است، باید خراب شود.

سردار مطهری به سومین خصلتی که پیامبر(ص) در مورد دینداری واقعی اشاره کرد و افزود: اگر سر دو راهی قرار گرفتید دنیا را فدای آخرت کن، نه اینکه آخرت را فدای دنیا .

وی دومین ویژگی و خصلت های شهدا و رزمندگان را استکبار ستیزی دانست و تصریح کرد: شهدا در مقابل ظالم و استکبار می ایستادند؛ استکبار ستیز بودند از مولایشان علی (ع) یاد گرفته بودند دشمن ظالم باشندو یار ستمدیده . در حالی که می دانستند این استکبار کمر برای نابودی دین و دینداری بسته است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ سال دشمنی آمریکا در این کشور وجود داشته است، گفت : حال دشمن اعتراف می کنند که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ را انجام داد و شاه را دوباره برگرداند و اقدامات دیگرشان که همه برای نابودی انقلاب اسلامی بود.وهنوز هم دشمنی شان تمام شدنی نیست.

وی با بیان اینکه ما کجا یک هواپیمای مسافربری را زدیم ، کجا جنگ تحمیل راه انداختیم ، کجا در خیابان های آمریکایی فتنه درست کردیم ، ادامه داد: این استکبار مرتب دشمنی راه می انداختند و توطئه می کنند برای اینکه انقلاب اسلامی را نابود کند و به دنبال نفوذ هم هستند.

مطهری جانشین سپاه ثارالله با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال نفوذ هستند و نفوذ این ها چند وجه داشت، افزود: یک وجه از طریق نظامی، چه در جنگ سی و سه روزه حزب الله و حمله رژیم صهیونیستی، چه جنگ ۸ روز و ۲۲ روز و ۵۱ روز رژیم غصبی که نتیجه نگرفتند و از راه دیگر دنبال جنگ های نیابتی که این روزها مطرح است که افراد ی را پیدا می کنند به نیابت از آمریکا ، فتنه را انجام می دهند.DSC03443

وی هدف دشمن حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، حفظ حکومت‌های وابسته به غرب دانست و ادامه داد: با کشورهای ترکیه و عربستان یک جنگ های نرم راه یافتند و متاسفانه نتیجه گرفتند و ارتش های قدری مثل عراق، سوریه ، مصر و یمن را از کار بیندازد تا خطری برای آینده رژیم صهیونیستی نباشد، و نتیجه دیگر، درگیر شدن مسلمانان با مسلمانان دیگر، و مسلمان ها کشته شوند.

راههای نفوذ سیاسی و اقتصادی

سردار مطهری نیز با بیان اینکه دشمن از راههای سیاسی هم به دنبال نفوذ در کشورهستند خصوصاً موضوع برجام که این روزها مطرح است . عنوان کرد : مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و به هر حال این اجازه را به هیئت مذاکره کننده دادند که فقط در بحث هسته ای حق مذاکره را داریم .

وی گفت : امیدواریم برجام به فرجام برسد، اما آمریکایی ها به این قانع نیستند و نفوذ از طریق راههای سیاسی و دیپلماسی بعد از بحث برجام ، که در ایران شیطان بزرگ دنبال می کند؛عدم محوریت ایران در غرب آسیا – منتفی شدن چرخه سوخت ایران دنبال می کردند، چرخه سوخت برای ما اقتدار بود و اقتدار هست، پایان حمایت از حماس، عدم تغییر نقشه کشورهای غرب آسیا، که به دنبال یک خاورمیانه ای جدید بودند که نتوانستند و خاورمیانه اسلامی با بیداری اسلامی در این منطقه امروز شکل می گیرد .

اصلی ترین هدف دشمنان قطع ارتباط ایران با عراق است

سردار مطهری یکی از اصلی ترین هدفی که دشمنان دنبال می کنند را قطع ارتباط ایران با عراق دانست و افزود: حمایت و تقویت جریان مبارزه رو در دستور کار استکبار در کشور ما دنبال می کنند که بتوانند ازاین راه ورود پیدا کنند .

در وابستگی اقتصادی ما چیزی ندیدیم ، غیر ازاینکه پیکان به پراید تبدیل شد

وی به راههای نفوذ در بحث های اقتصادی که دشمن دنبال می کنند، اشاره کرد و بیان کرد : مثل قبل در وابستگی اقتصادی ما چیزی ندیدیم ، غیر از پیکان ما به پراید رسید، اما عدم وابستگی و اتکای به جوانان از ساخت توپ به پرتاب ماهواره به فضا دست پیدا کردند؛ وهر چه نگاهمان به درون بود، پیشرفت کردیم ؛ اما آنچه وابستگی بود پیکان تبدیل به پراید شود و چیز جدیدی نیست که بتوان توان ما را بالا ببرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله به یکی دیگراز ویژگی های شهدا که همیشه در حال آمادگی بودند اشاره کرد و اظهار کرد: خودشان را آماده می کردند که در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی بایستند، چه در پشت جبهه برای اینکه حضورشان را در صحنه ها نشان دهند و چه در زمانی که در صحنه جنگ حاضر می شودند.

وی با اشاره به اینکه شهدا امکانات نداشتند اما می توانست با استفاده از زره شب، توان زرهی دشمن را نابود می کردند، خاطر نشان کرد: جهاد، یکی از فروع دین است که باید انسان همیشه روحیه شهادت طلبی را داشته باشد،و این شهدای ما به دنبال شهادت بودند و ملتی هم که شهادت دارد؛ اسارت ندارد.

شهدا ولایت شعار نبودند ولایت پذیر بودند

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا ولایت شعار نبودند بلکه ولایت پذیر بودند، عنوان کرد: شهدا با حکم و فرمان امام رفتند، تابع محض امام راحل و ولی بودند.

وی با اشاره به وصیت نامه های شهدا که نوشته بودند پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد ، افزود: شهدا خودشان را ذوب در ولایت کرده بودند مثل حضرت فاطمه زهرا (س)، امروز هم جامعه ما باید تابع محض مقام معظم باشند اگر می خواهیم به این مملکت آسیب نرسد؛ تنها سکاندار و دیده بان مقام معظم رهبری است که ولایت شعار نباشیم ، عمل ، کردار و شعار مان دو تا نباشد، شهدا ولایت پذیر بودند.

سردار مطهری با بیان اینکه شهدا ایمان راسخ داشتند، روحیه دینی و الهی زیادی، همینطور خانواده های شهدا و مردم ، گفت : خیلی از رابری شهدا را تشییع می کردید اما جلوی بچه هایشان رابرای رفتن به جبهه نمی گرفتند،و کارآنها نشئت گرفته از کربلا بود.

وی ادامه داد: در کربلا ۱۸ نفر از بنی هاشم شهید شدند، ۸۴ زن و فرزند و کودک در این کاروان بودند اما یکی به امام حسین (ع) اعتراض نکرد، آنجا ماندند و اسارت هم کشیدند اما ذلت را نپذیرفتند؛ مردم و خانواده معظم ما این چنین همراه شهدایشان بودند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز دشمن ازطریق جنگ نرم و تبلیغات به اهداف خودش که نابودی انقلاب اسلامی است رادنبال می کند، اضافه کرد: دشمنی آمریکا و استکبار تمام شدنی نیست، یا باید ما دست از ارزش ها و دین برداریم و برگردیم مثل زمان پهلوی، یا اگر روی پای خودمان بایستیم، استقلال و سربلند باشیم، دشمن این را بر نمی تابد چرا که امروز کشورایران یک الگو در دنیا شده است .

وی ادامه داد: یکی از رهبران رژیم صهیونیستی می گوید ما یک جعبه جادویی بسیار خوب در اختیارمان هست که تا به حال خیلی از آن نتیجه گرفتیم و از این به بعد دنبال این هستیم که نتیجه بگیریم موبایل را نشان می دهد. دشمن از این ابزارها استفاده می کند به دنبال تبلیغ خودش برای نابودی انقلاب اسلامی.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه باید از این ابزارها در جهت تبلیغ دین می شود استفاده تا دشمن ذائقه مردم ما را تغییر ندهد .

اقتدار جمهوری اسلامی مال شخص نیست

وی در بخش دیگر سخنانش، اقتدار جمهوری اسلامی را به شهدای گرانقدر، بسیجیان و مردم در صحنه خواند و گفت :  اقتدار مال شخص نیست، اقتدار جمهوری اسلامی از امام، مردم سرافراز و فرزندان این ملت است که امروز دردنیا از جمهوری اسلامی دفاع می کند و دشمن از وجودشان ترسان هستند .

سردار مطهری در ابتدای سخنانش با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) که می فرماید: اعتماد به خدا بهای هر چیز گرانبهاست و نردبانی به سوی هر بلندی. بیان کرد: امام جواد جوانترین امام بود که به شهادت رسانند

وی با اشاره به خصوصیات و زندگینامه این امام همام افزود: عمر حضرت ۲۵ سال بیشترنبود و مدت امامت این امام بزرگوار ۱۰سال بود که در ۷ سالگی به امامت رسیدند و زمان شهادت آخر ذی القعده سال ۲۳ هجری قمری و توسط یک زنجیره به هم پیوسته ای به اسم معتصم عموی ام الفضل همسرش و جعفر و بود که خود ام الفضل به وسیله زهر امام را به شهادت رساند.

انتهای پیام /

  1. mahdi   شهریور ۲۴, ۱۳۹۴  

    سلام در خصوص صحبت های آقای مطهری وظیفه خود دانستم چند نکته رامطرح کنم:۱٫در زمینه هوا وفضا خوشبختانه پیشرفت های خوبی داشته ایم که مدیون دانشمندان وفعالین این حوزه ایم .۲٫ولی در زمینه خودرو سازی پیشرفت خاصی نکرده ایم در حالی که کشور های بزرگ روز به روز رقبای خود را در عرصه ی صنعت خودرو سازی کنار می گذارند ولی ما ماشین هایی تولید که نه مونتاژ می کنیم که ۶۰سال پیش در بسیاری از کشور ها از رده خارج شده اند واز طرفی وضع اقتصادی مردم عادی هم به گونه ای است که توان خرید ماشین نو راندارند.۳٫در زمان گذشته شرایط کشور به گونه ای بوده که اقتضا می کرده است روی امنیت سرمایه گذاری بیشتری شود ولی حال دنیا اهمیت جمهوری اسلامی وتعامل با آن را درک کرده که به نظر من منافع هر دو طرف را به دنبال دارد.۴٫ تعامل با دنیا به این معنی نیست که کلا بحث امنیت را کنار بگزاریم بلکه در چهار چوب تعیین شده ای پیش می رویم. با تشکر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب