پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:01:04 - پنجشنبه 26 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قدرت گرفتن اسلام در دنیا و در منطقه خاورمیانه از برکات دفاع مقدس است
فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس جنوب شرق، قدرت گرفتن اسلام در دنیا و در منطقه خاورمیانه را از برکات دفاع مقدس برشمرد وگفت: شاید یک روز مردمان مظلوم در همه کشورهای مسلمانان جرأت نمی کردند، اسلام واقعی را بروز دهند؛ نه آن اسلام آمریکایی که عربستانی ها دارند و امروز می بینید در دنیا حتی اروپایی ها و غربی ها تسلیم اسلام شدند .

به گزارش ” صبح رابر”  چهارمین گردهمایی رزمندگان ادوات لشکر ۴۱ ثارالله، با محوریت یادواره شهدای تیپ ادوات لشکر ۴۱ثارالله امروز با حضور خانواده های معززو معظم شهدا، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین شهرستانی و استانی و جمعی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس درمصلی شهرستان رابر برگزارشود.

محمد مارانی فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس جنوب شرق ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا در این مراسم معنوی به نقش آتش و ادوات در جنگ و پیروزی عملیات های لشکر و یگانهای رزم اشاره کرد و گفت : روزهای اول جنگ وقتی که در صحنه های نبرد حاضر می شودیم، آتش های دشمن، آنچنان مثل آتش باران روی سر بچه های می ریخت ، هیچگونه ادوات و تجهیزاتی نداشتیم؛ نه توپ خانه آنچنانی، نه ادوات و نه هواپیما و موشک ها ونه تانک هایی که بتواند نیروهای رزمی را پشتیبانی و حمایت کند.

وی با بیان اینکه روزهای آغازین جنگ بسیار روزهای سخت و مظلوم بود که پشت سر گذاشتند، افزود: بزرگترین سلاح آنها آرپی جی ۷ بود و سلاح ادواتی و ضد زه ای که شهید حاج علی ژاله ، حاج مهدی زندی نیا ، محمدعلی الله دادی ، حسین افشارمنش و حسین صادقی در دفاع مقدس درعملیات ها از آرپی جی ۸ استفاده می کردند. با آرپی چی، تیر بار و کلانشینکف در مقابل دشمنان می ایستادند.

مارانی با بیان اینکه عملیات والفجر هشت اولین عملیاتی بود که رزمندگان و بچه های ادوات ، کار خط شکنی را انجام دادند .بیان کرد: همزمان با گردان غواص بچه های ادوات قریب ۲یا سه ماه خط را شکستند، کار بسیار سختی بود؛ تمام سنگرهای عراقی ها از آتش ادوات به هم ریخته بود.

تأثیر هشت سال دفاع مقدس در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه آتش ادوات و خشم خداوند در بازوی رزمندگان و ایثارگران دشمن را در والفجر۸، کربلای ۵ والفجر ۱۰ نابود کرد، اظهار کرد : عملیات والفجر ۱۰، تنها عملیاتی بود که رزمندگان کل مهمات برای شب عملیات روی دوششان می بردند ، و هر نفر رزمنده، دو تا سه گلوله خمپاره ۱۲۰ ، ۸۱ و ۱۰۷ از ارتفاعات بزرگ در منطقه روی دوش می گرفتند، در مر حله آماده سازی عملیات ایثار و ایثارگری این شهدای مظلوم ادوات بود.

مارانی به مقاومت و ایستادگی شهدای ادوات در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت : رزمندگان علاوه بر اینکه در مقابل تمام آتش و زره ها مقاومت می کردند، بچه های خودشان را پشتیبانی می کردند این به معنی ایثارگری است .

وی با اشاره به تأثیر هشت سال دفاع مقدس و نقش شهدا و رزمندگان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز اگر در دنیا شاهد زانوزدن دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران هستید از برکت همین خون شهدا و هشت سال استقامت در مقابل تمام دنیا و جهانخواران بوده است .

مارانی تصریح کرد : هشت سال دفاع مقدس باعث شد که ما امروز در مقابل تمام دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و صادر کننده تفکرات دینی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، نظامی ، امنیتی و دفاعی باشیم .

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس جنوب شرق با اشاره به اینکه آمریکایی ها در هر جایی که حضور پیدا می کردند، کسی نبود در مقابل آنها اظهار اندام بکند و در مقابل اینها بایستد؛ ادامه داد: همه معادلات با جنگ هشت سال دفاع مقدس و با خون شهدای شما عوض شد و این معادلات در افغانستان، عراق، سوریه ، لبنان، فلسطین و یمن، این ندایی که امروز در دنیا دستش را به عنوان یک فرد آزاده مسلمان بلند می کند، همان ندایی است که از جبهه های حق علیه باطل بلند شد .

قدرت گرفتن اسلام در دنیا و در منطقه خاورمیانه را از برکات دفاع مقدس

مارانی قدرت گرفتن اسلام در دنیا و در منطقه خاورمیانه را از برکات دفاع مقدس برشمرد و افزود: شاید یک روز مردمان مظلوم در همه کشورهای مسلمانان جرأت نمی کردند، اسلام واقعی را بروز دهند؛ نه آن اسلام آمریکایی که عربستانی ها دارند و امروز می بینید در دنیا حتی اروپایی ها و غربی ها تسلیم اسلام شدند .

وی اذعان کرد: این نقش دفاع مقدس بود که امروز اسلام به عنوان یک مجموعه بسیار منسجم و یک دین کامل ارزشمند خصوصا ً شیعه در دنیا مطرح است .

مارانی با بیان اینکه استکبار امروز از اسلام واقعاً وحشت دارد، عنوان کرد: آمریکایی ها به ظاهر می خواهند ما را سرگرم کنند و در باطن تکفیری ها و داعشی ها را حمایت می کنند، آنها می خواهند یک معضلی در مقابل اسلام وجود داشته باشد . به یاری خداوند متعا ل در همه صحنه ها در سوریه ، لبنان ، فلسطین و… شکست خورده؛ و شکست می خورند.

پشتوانه مردم مظلوم به جز تفکر شیعه و جمهوری اسلامی کسی نیست

وی از قدرت ایران در بحث سیاسی گفت : پشتوانه مردم مظلوم به جز تفکر شیعه و جمهوری اسلامی کسی نیست ، این یعنی اقتدار، قدرت و عزمت مشقی که خداوند متعال به شما عطا کرده ؛ و امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت برتر در دنیا می درخشد .

مارانی با بیان اینکه وقتی که افرادی در پشت میز مذاکره با پشتوانه بسیار محکم سیاسی از مشاورین مختلف سیاسی در اتاق فکر با ۱۳۰ نفر ازکشورهای روسیه ، چین ، انگلیس، آلمان و فرانسه و طرف دیگر فقط جمهوری اسلامی حداکثر با ۲۰یا ۳۰ نفر با اتکا به خداوند متعال این یعنی قدرت و برتری ما را می بینید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس جنوب شرق با بیان قدرت ایران در بحث نظامی افزود: حضور حاج قاسم در صحنه های مختلف دنیا میگوید: برای دفاع از مظلومان دنیا، یک حکومت در دنیا وجود داد و آن هم حکومت جمهوری اسلامی است . این به معنی این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل همه افکار دنیا پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی است ، این یعنی اقتدارو نماد قدرت در دنیا است .

مارانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دنیا صادر شده و اینکه مردم یمن با تمام مظلومیت در مقابل عربستانی ها می ایستند این یعنی غرور انقلاب و بیان داشت: مردم مظلوم عراق در مقابل همه ستمگریهای حکومت های اجانب می ایستند .

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل توطئه ها، جنایت کارها و آن چیزی که امام می خواستند ، انقلاب صادر شد ، ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی افتخار دارد به عنوان یک قدرت برتر در دنیا مطرح است و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بوده و هست.

مارانی ادامه داد: عزت و اقتدار ما امروز به برکت نفس مسیحایی امام ، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، شهدای ارزشمند و صبر و تحمل خانواده های معزز و معظم شهدا و همچنین از برکت تحمل سختی ها، مرارت ها و درد های جانبازان و ایثارگران و از برکت صبر و تحمل همه مردم شریف ایران است.

تیپ ادوات لشکر پیروز ۴۱ ثارالله در طول دوران دفاع مقدس سلسه بسیاری از پیروزی های چشمگیر کشورمان بوده و در این راه بسیاری از جوانان و مردان شجاع خودرا بری حفظ اسلام و تمامیت کشور عزیزمان ایران نثار نموده شهیدانی که موسوم دلپذیر عشق واز دیار کرمان که امروز پیکر پاک آن عزیزان در گلزار شهدای سراسر استان به خاک آرامیده اند.

در این یادواره یاد و خاطر ۳۸۰ شهید ادوات، که ۵۵ شهید ادوات از شهرستان بافت ،رابر و ارزوئیه و پنج فرمانده تیپ ادوات لشکر ۴۱ثارالله سرداران شهید حاج مهدی زندی نیا، شهید محمد علی الله دادی، شهید حاج علی ژاله، شهید صادقی و شهید حاج حسین افشار منش زنده نگه داشته شد.

از دیگر برنامه های این مراسم معنوی نمایشگاه عکس ، روایتگری از دوران دفاع مقدس با سخنرانی منظری توکلی نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه ، تجلیل از خانواده های شهدا ، مداحی به همراه سینه زنی و زیارت ضریح امامزاده محمدرضا ابوطالب هنزاء بود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب