پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:42:00 - جمعه 27 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اتباع چینی قطعا از مرز هوایی و با ویزا وارد کشور می شوند/ در شرایطی که نیروی ایرانی داریم نباید از نیروی خارجی استفاده شود
در شرایطی که بحران بیکاری در مناطق مختلف کشور یک بحران جدی است چه نیازی است که امنیت شغلی همین تعداد نیروی بومی و غیربومی که در این پروژه های ملی مشغول به کار هستند را به خطر بیاندازیم.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از آرمان کرمان در عصر پرچالش‌ کنونی پسا تحریم ‌نظام اقتصادی کشور را لاجـرم بـه اتـخاذ یک نـظام اقـتصاد مـتناسب با این تحولات‌ و چالش‌های‌ خاص‌، فرامی‌خواند. در واقع حیات نظام اقتصادی کشور در گرو مقاومتی علیه آماج‌ منافذ اقتصادی‌ و سیاسی است.

چینی ها تمایل به کار با کارگران ایرانی ندارند

به گزارش ایلنا در حالی که بحران بیکاری در ایران بخش وسیعی از جمعیت جوان کشور را تهدید می‌کند. ورود کارگران چینی در پروژه فولادسازی زرند همچنان خبرساز است. به گفته ی نیروهای پیمانی قرار است بخش کوره بلند و قسمت BF پروژه به یکباره به طرف چینی تحویل داده شود. هنوز مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار کارگران پیمانی این پروژه است. گفته می شود تنها در بخش کوره بلند بیش از هشتاد نفر کارگر ایرانی مشغول به کارند که در صورت انجام نشدن «جایابی» کارشان را ازدست می دهند. هنوز مشخص نیست چینی ها از چه زمانی قرار است کارخود را آغاز کنند، اما گفته می‌شود از ابتدای هفته اجازه کار به نیروهای ایرانی داده نشده است. طرف چینی اعلام کرده است تنها می خواهد با کارگران خود کار کند و تمایلی به کار با کارگر ایرانی ندارد.

کارفرمای کارخانه ی فولاد امنیت شغلی کارگران بومی را به خطر انداخته است

به حتم بحث ورود کارگران خارجی در پروژه های پیمانی، قطعا از قبل توسط کارفرما یا پیمانکار و طی توافقی پیش بینی شده است. در صورتی که ورود کارگر خارجی در قرارداد اصلی قید نشده باشد ورود کارگر خارجی دچار اشکال است و تخلف محسوب می شود و در صورتی که پیش بینی هم شده باشد اگرچه ورود کارگران خارجی جزء الزامات پیمان بوده و طرف خارجی تخلفی نداشته است اما باید از کارفرمای اصلی پروژه سوال کنیم چرا در چنین شرایطی که این همه نیروی بیکار ایرانی وجود دارند قبول می کند که کارگر خارجی وارد کشور شود.

در شرایطی که بحران بیکاری در مناطق مختلف کشور یک بحران جدی است چه نیازی است که امنیت شغلی همین تعداد نیروی بومی و غیربومی که در این پروژه های ملی مشغول به کار هستند را به خطر بیاندازیم.

وزارت خارجه برای چه ویزا داده است

در این راستا ایسنا منطقه کویر  از قول حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون امنیت انرژی مجلس نوشت: اتباع چینی قطعا از مرز هوایی و با ویزا وارد کشور ما می شوند و از وزارت امور خارجه  سئوال کردم که تعداد این کارگران چند نفر است و برای چه ویزا گرفته اند؟

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی درباره بحث های مطرح شده در زمینه مشکلات اقتصادی کشور چین و حضور کارگران این کشور در ایران افزود: این امر قابل توجیه نیست و بنده به شدت مخالفت کردم. در شرایطی که نیروی بومی و ایرانی داریم نباید از نیروی خارجی استفاده شود.

امیری خانمکانی اظهار کرد: کارخانه فولاد زرند باید در سال ۹۵ بهره برداری شود و یکی از دلایلی که حضور کارگران چینی مطرح شد، اختلاف کارفرما و پیمانکار ایرانی است که پیمانکار از زمان بندی عقب است و یک بار به آنها مهلت داده اند و حل نشده و در نهایت نظر به استفاده از فرد دیگری شد.

با توجه به این مسائل مطرح شده و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی امیدواریم شاهد پاسخگویی مسئولین شهرستان در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب