پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:59:07 - شنبه 28 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زاهدی: در انتصاب مدیر کل جدید آموزش و پرورش هیچ نقشی نداشتم
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: من نه در جلسه حضور داشتم و نه در جریان حکم انتصاب مدیر کل بودم ،برطبق چه مدرکی می گویند که با نظارت بنده صورت گرفته است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا،با روی کار آمدن دولت یازدهم انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با حاشیه های متفاوتی همراه شده است.

اولین مدیر کل آموزش و پرورش در دولت یازدهم ابراهیم جهانگیری بود ، فردی که ۵ سال قبل بازنشست شده بود و مجددا به کارگیری شد که این به کار گیری با انتقاد شدید کارشناسان همراه شد.

اما پس از استعفای جهانگیری به دلیل نامزدی مجلس شورای اسلامی سید داوودملکی معاون فرهنگی پرورشی مدیر کل به سمت سرپرست آموزش و پرورش منصوب گردید.

بعد از گذشت حدود ۶ ماه از انتصاب ملکی در حالی که جامعه فرهنگیان استان کرمان انتظار داشت که ایشان در سمت خود ابقا شوند ناگهان محمد محسن بیگی به عنوان مدیر کل جدید انتخاب شد.

از نکات قابل توجه این انتصاب این بود که محسن بیگی پزشک است و سوالی که در ذهن همگان به وجود آمد این بود که چگونه یک پزشک می تواند از عهده اداره آموزش و پرورش یک استان برآید.

به دنبال طرح این سوال به سراغ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان رفتیم تا از علت انتصاب با خبر شویم .

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در جریان انتصاب مدیر کل جدید نیستم و هیچ اطلاعاتی از ایشان ندارم.

در ادامه به سراغ عباس تقی زاده رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رفتیم تا اطلاعات بیشتری در مورد مدیر کل جدید کسب کنیم.

تقی زاده عنوان کرد: محسن بیگی در ابتدا معلم بوده و فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان می باشد که بعدها به علت علاقه وارد حرفه پزشکی شده اما در اصل معلم بوده و از بطن آموزش و پرورش انتخاب شده است.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش افزود: محسن بیگی پیش از این در سمت مدیریت کلینیک فرهنگیان و همچنین معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان مشغول به فعالیت بوده است.

وی بیان کرد: برای انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش با زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان مشورت شده و ایشان در جریان انتخاب مدیر کل جدید قرار داشته است.

با توجه به سخنان تقی زاده این ابهام به وجود آمد که آیا زاهدی در جریان انتخاب مدیر کل جدید بوده و یا خیر؟ به همین علت دوباره به سراغ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتیم تا از جزئیات ماجرا با خبر شویم.

زاهدی به خبرنگارنمره ۲۰ گفت: من نه در جلسه حضور داشتم و نه در جریان حکم انتصاب مدیر کل بودم ، و برطبق چه مدرکی می گویند که با نظارت بنده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس عرف جامعه برای انتصاب مدیر کل جدید نمایندگان را هم برای ایجاد تعامل بیشتر می پرسند اما در این انتصاب هیچ مشورتی با بنده صورت نگرفته است.

با توجه به فرموده رهبر انقلاب و شعار امسال که همدلی و هم زبانی می باشد می بینیم که متاسفانه دولت اقدامی در جهت پیشرفت همدلی انجام نمی دهد و در انتصاب یک پست مدیریتی مهم در استان نمایندگان هیچ نقشی ندارند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب