پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:02:17 - پنجشنبه 2 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روز عید قربان روز تجلی ایثار ابراهیمی است
امام جمعه موقت رابر گفت: امروز، روز عید قربان روز تجلی ایثار ابراهیمی است، پیامبر عظیم شأن اسلام محمد مصطفی (ص) می فرماید : خداوند عید قربان را برنهاد تا اینکه مستمندان از گوشت سیر شوند. پس از گوشت قربانی به مستمندان بدهید.

به گزارش ” صبح رابر”؛ نماز عید سعید قربان شهر ستان رابر همزمان با سراسر کشور صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به امامت حجت الاسلام شهابی در مصلی رابر با شکوه خاصی اقامه شد

مردم مومن، ولایت‌مدار و خداجوی رابر از نخستین ساعات اولیه صبح با در دست داشتن سجاده و زیرانداز‌ برای اقامه نماز عید قربان خود را به محیط مصلی رابر این شهر رساندند و جلوه‌ای باشکوه از بندگی و تضرع در برابر درگاه احدیت را به نمایش گذاشته بود

حجت الاسلام شهابی ضمن تبریک عید قربان ، امروز را روز بندگی، روز رهایی نفس از شّر شیطان درونی و برنی خواند و گفت: باید این روز را گرامی بداریم و تقوای خود را تقویت کنیم، و شیطان درون و شیطان برون را از خودمان با انجام واجبات و دوری از محرمات الهی دور کنیم .

وی با اشاره به صفات متقین و اینکه مؤمن بودن با انجام تقوای الهی به دست می آید. افزود: از صفات متقین اینکه در دینشان قوت دارند و نسبت به دینشان نیرومندند، در روایتی از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که منظور از قوّت در آیات مربوط به بنی اسرائیل چیست؟ قوّت در بدن یا قوّت در قلب ها؟ حضرت فرمودند: ”هر دو.“ بنابر این، قوّت در دین شامل قوّت جسمانی و روحانی، در عمل به وظایف اعتقادی، شرعی، اخلاقی و عرفانی است.

امام جمعه موقت رابر از دیگر صفات مؤمنین و متقین طلب کردن مال حلال دانست و ادامه داد: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: ای مردم از آنچه خدا در روی زمین از حلال ها و پاکیزه ها آفریده، بخورید. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: عبادت ۷۰جزء دارد و افضل آن طلب روزی حلال است و می فرماید: کسی که ۴۰ روز روزی حلال بخورد خداوند قلب او را نورانی می کند.

وی در خطبه دوم نماز عید قربان ضمن توصیه به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد :  امروز، روز عید قربان روز تجلی ایثار ابراهیمی است، پیامبر عظیم شأن اسلام محمد مصطفی (ص) می فرماید : خداوند عید قربان را برنهاد تا اینکه مستمندان از گوشت سیر شوند. پس از گوشت قربانی به مستمندان بدهید.

حجت الاسلام شهابی از دیگر نشانه های مؤمن و متقین در قرآن کریم ،علاوه بر اینکه به فکر خود هستند به فکر فقرا هم هستند و اضافه کرد: امروز، روز انفاق است؛ در این روز عزیز و گرامی فقرا و مستمندان را فراموش نکنیم.

وی افزود: با ریختن اوّلین قطره خون قربانی [به زمین] ، صاحب قربانی آمرزیده می شود. و ان شاالله گناهان ما به واسطه این روز عزیز مورد آمرزش و مغفرت الهی قرار گیرد.

حجت الاسلام شهابی عنوان کرد: امروز، روز عید است؛ کدورت ها، دشمنی ها، کینه ها و حسد ها را کنار بگذاریم

وی با اشاره به مناسبت های مختلف در هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته، رشادتها، دلیریها، شهادتهای رزمندگان، شهدا و ایثارگرانمان را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد گرامی داشت.

شهابی با اشاره به سه شنبه ۱۵ ذی الحجه سالروز ولادت امام هادی (ع) در سال ۲۱۸ هجری قمری، ضمن تبریک این روز و همچنین ۹ مهر روز جهانی سالمندان گفت: نسبت به سالخوردگان ، پدر و مادر احترام خاصی قائل باشیم، که برکت دنیا، و سعادت دنیا و آخرت ما را تضمین می کند.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری توسط نماینده ولی فقیه ، سرپرست حجاج ایرانی در سرزمین عرفات را داشتیم بر وحدت مسلمانان تأکید کرد و افزود: ما مسلمانان باید وحدت داشته باشیم و در زیر یک پرچم حرکت کنیم و نقشه های دشمن را بشناسیم و نسبت به نقشه های دشمن آگاه باشیم و از مردم مظلوم عراق ، فلسطین و سوریه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه کشوری که خودش و دولتش را خادمین شریف حرم پیامبر(ص) معرفی می کند، می بینید که مردم مظلوم یمن را زیر رگبار و آتش های قرار دادند.

شهابی با بیان اینکه باید از مردم مظلوم یمن، با مال و جان و حتی با زبانمان از مظلوم حمایت کنیم و این جنایت ها و دشمنی هایی که با شیعه دارند محکوم کنیم.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درمورد شهادت حجاج ایرانی در عربستان گفت: کشور عربستان باید جوابگوی ما باشد و امنیت که در کنار خانه خدا برقرار نکردهاست باید جوابگو و متعهد باشد.

DSC03760 DSC03759 DSC03761 DSC03762 DSC03764 DSC03769 DSC03770 DSC03766 DSC03768 DSC03771

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب