پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:54:15 - یکشنبه 5 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حوادث تلخ منا نماد بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره حرمین شریفین
سازمان بسیج عشایری کشور در پی فاجعه مصیبت بار و خونین سرزمین منا در مکه معظمه و جان باختن تعداد کثیری از حجاج بیت الله الحرام بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از بسیج عشایر؛ سازمان بسیج عشایری کشور در پی فاجعه مصیبت بار و خونین سرزمین منا در مکه معظمه و جان باختن تعداد کثیری از حجاج بیت الله الحرام بیانیه ای صادر کرد، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

وَ مَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَ کَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا( النساء ۱۰۰)

فاجعه مصیبت بار و خونین سرزمین منا در مکه معظمه و جان باختن تعداد کثیری از حجاج بیت الله الحرام از جمله حجاج ایرانی، در روز عید سعید قربان، این عید عظیم مسلمانان را به عزای جهان اسلام تبدیل کرد.

بار دیگر بی کفایتی و سوء مدیریت حاکمان رژیم آل سعود منجر به حادثه ای دلخراش در مراسم حج شد. این حادثه ثابت کرد که لقب خادم الحرمینی که سعودی ها برخود نهاده اند دروغی بیش نیست، بلکه آنها را باید خائنین به حرم و ضیوف الرحمان نامید. بدون شک دخالت های نابجا در امور سایر کشورهای اسلامی و درگیر شدن در جنگ های متعدد خونین و بی هدف همچون کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یمن، حمایت از گروه های تروریستی، تندرو و افراطی در بحرین، عراق و سوریه و همینطور سرگرمی سران و شاهزادگان عیاش و فاسد سعودی، مسئولان عربستان را در اجرای وظایف خویش و تامین امنیت و آرامش موسم حج ناتوان کرده است.

وقت آن رسیده است که علما، دولتمردان و بویژه سازمان کنفرانس اسلامی با تدابیر لازم و تحت فشار قرار دادن عربستان برای اداره حرمین شریفین با تشکیل شورایی از نمایندگان کشورهای اسلامی چاره اندیشی نماید چرا که جلوگیری و منع کشورهای اسلامی در اداره حرمین شریفین دیگر منطقی ندارد، همینطور ضرورت تشکیل گروه حقیقت یاب با محوریت سازمان کنفرانس اسلامی و نمایندگان کشورهای حادثه دیده صد چندان می باشد.

سازمان بسیج عشایری کشور ضمن محکومیت آل سعود این فاجعه عظیم و دردناک را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، مردم عزادار ایران اسلامی، امت اسلامی و خانواده های محترم جان باختگان، تسلیت عرض نموده و برای گذشتگان غفران و علو درجات و برای مجروحان و آسیب دیدگان شفای عاجل مسئلت می نماید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب