پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:27:04 - یکشنبه 5 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روایت سی ان ان از بیانات رهبری درباره فاجعه منا
شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارش داد: رهبری ایران سه روز پس از حادثه منا به شدت از عربستان به دلیل وقوع این رویداد مرگبار انتقاد کرد.

به گزارش” صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز پنج‌شنبه گذشته در جریان مراسم حج در بیرون از شهر مکه در عربستان حدود ۸۰۰ تن به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند و بیش از ۹۰۰ نفر نیز مجروح شدند که ۱۴۴ تن از قربانیان این حادثه را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

رهبری ایران صبح روز یکشنبه عربستان را به دلیل وقوع این حادثه مرگبار مورد انتقاد قرار داد و از این کشور خواست تا ضمن قبول مسئولیت خود از مسلمانان و خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کند.

به گزارش ایسنا ، مقامات عربستانی اعلام کرده‌اند، در حال انجام تحقیقات درباره علل این حادثه هستند که منجر به مرگ صدها زائر سراسر جهان شده است.

همچنین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار در واکنش به این حادثه گفت که عربستان باید مدیریت برگزاری این مراسم بزرگ مسلمانان را به دست یک کمیته مسلمان بسپارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، بیش از دو میلیون مسلمان از سراسر جهان برای انجام حج طی هفته‌های گذشته به عربستان سفر کردند. این حادثه در حالی روی داد که جمعیت زیادی از زائران برای انجام مراسم رمی جمرات (پرتاب سنگ نمادین به شیطان) به سمت محل برگزاری آن در منا هجوم بردند که با توجه به ازدحام جمعیت و گرمای طاقت‌فرسای هوا منجر به کشته شدن صدها تن شد.

گفته می‌شود ایران و نیجریه بیشترین میزان قربانیان را در این حادثه داشته‌اند.

هند ۲۲ تن، مصر ۳۷ تن، پاکستان ۱۸ تن، سومالی ۷ تن، سنگال ۵ تن و کنیا و الجزیره هر یک سه قربانی در این رویداد داشته‌اند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود آورده است: در سال‌های گذشته نیز انجام این مراسم که در طول تنها ۵ روز در عربستان انجام می‌شود تلفات به جای گذاشته، اما حادثه روز پنج‌شنبه در منا از سال ۱۹۹۰ تاکنون که یک هزار و ۴۲۶ کشته داشت، مرگبارترین حادثه محسوب می‌شود.

در مراسم سال جاری سقوط یک جرثقیل در شهر مکه نیز منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ زائر شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب