پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:54:45 - دوشنبه 6 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“هر گردشگر یک فرصت “شعار هفته گردشگری ایرانی ها است/ از نظر اقتصادی گردشگری جایگاه دوم را بعد از فرآورده های نفتی در دنیا دارد
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان گفت: گردش مالی گردشگری، بحث اقتصادی دنیا است که از لحاظ اقتصادی بعد از بحث نفت و فرآورده های نفتی گردشگری جایگاه دوم را در دنیا دارد و گردشگری بزرگترین فعالیت انسانی در دنیا است

به گزارش ” صبح رابر”؛ محمد جهانشاهی سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان در رابطه با نامگذاری هفته گردشگری  اظهار داشت : روز ۲۷ سپتامبر در اساسنامه سازمان جهانی جهانگردی بعنوان روز جهانی جهانگردی تصویب شده است که هر ساله بر اساس مسائل و شرایطی که در دنیا است شعاری برایش انتخاب می شود .

 “هر گردشگر یک فرصت “شعار  هفته گردشگری ایرانی ها است

وی  با اشاره به اینکه  سال ۲۰۰۲  رکورد یک میلیارد گردشگر در دنیا زده شد افزود: امسال با عنوان “یک میلیارد گردشگر ، یک میلیارد فرصت” نامگذاری شده است که شعار  امسال ایرانی ها  نیز”هر گردشگر یک فرصت ” است.

حادثه منا باعث ایجاد تغییراتی دربرنامه های هفته گردشگری شد

جهانشاهی با بیان اینکه به مناسبت این هفته برنامه هایی تدارک دیده شده بود که بدلیل حادثه منا تغییراتی در آن ایجاد شد ابراز داشت: با حضور مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی استان از پروژه های گردشگری در حال اجرا بازدید به عمل آمد و از یک سایت رزروایسیون نیز رونمایی شد همچنین اولین روز این هفته بازدید از موزه هادر سراسر کشور و استان رایگان می باشد.

سرپرست معاونت گردشگری گفت:  در اولین روز این هفته وضعیت دو پروژه اقامتی و هتل در استان که در حال بازسازی می باشند را بررسی کردیم تا به زودی به چرخه حدماتی استان  اضافه شوند .

افتتاح خانه تشکل های میراث فرهنگی (ان جی او ) در یخدان مویدی

وی بیان کرد: خانه تشکل های میراث فرهنگی (ان جی او ) در یخدان مویدی افتتاح شد هم چنین فاز اول مجموعه تفریحی – گردشگری رشید فرخی در محور کرمان – کوهپایه شامل: تراپ، بخش پذیرایی ، تیراندازی و مسیر پیاده رویی به بهره برداری رسید.

 توسعه پایدار از تاثیرات مثبت گردشگری است 

جهانشاهی با اشاره به تاثیرات مثبت گردشگری افزود: گردشگری از فعالیت هایی است که در ابعاد مختلف ائم از :فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی خصوصا از لحاظ توسعه پایدار جایگاه ویژه ای دارد که تاثیر بر  اشتغال ، توزیع درآمد ها بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ،ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده ، صرفه جویی  ، صلح  و ارتباط بین جوامع و صرفه جویی در مصرف منابع  از تاثیرات سازنده گردشگری است.

روستاها بعنوان فضاهای مولد کشور هستند

وی با اشاره به اینکه گردشگری در بسیاری از محصولات  و خدمات ما  تاثیراتی غیر مستقیمی دارد عنوان کرد: روستاها بعنوان فضاهای مولد کشور هستند که در بخش گردشگری از این  ظرفیت ها و فعالیت های جمعی استفاده می شود .

 اقامتگاه های بوم گردی در روستاها باعث جذب گردشگر و فروش محصولات تولیدی روستاییان  می شود

جهانشاهی با تاکید بر اینکه اشتغال جانبی یعنی اینکه فرد بتواند در کنار شغل اصلی یک شغل جانبی هم داشته باشد تاکید کرد: در مقطعی که فعالیت کشاورزی کمتر شده است از طریق ایجاد اقامتگاه های بوم گردی که در روستاها ایجاد شده گردشگران می توانند به مناطق روستایی رفت و آمد کنند و از روستاییان در بخش  های مختلف: پذیرایی، گردشگری و خرید محصولات تولیدی و صنایع دستی خدمات بگیرند  .

در شهرها ورود گردشگر  بطور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند

سرپرست معاونت گردشگری افزود:  ما با کمترین سرمایه گذاری در بخش گردشگری می توانیم تولید اشتغال پایدار نماییم  مثلا با ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان می توان در روستا ایجاد شغل کنیم که بخشی از روستا را درگیر می کند و برای  شخص درآمد زایی کند.

گردشگری بزرگترین فعالیت انسانی در دنیا است

جهانشاهی باتاکید بر اینکه گردش مالی گردشگری، بحث اقتصادی دنیا است گفت:  از لحاظ اقتصادی بعد از بحث نفت و فرآورده های نفتی گردشگری جایگاه دوم را در دنیا  دارد که گردشگری بزرگترین فعالیت انسانی در دنیا است .

وی خاطر نشان کرد: برای عملی کردن تاثیرات گردشگری نیاز به برنامه ریزی، مدیریت و اجرای برنامه به شکل صحیح است  تا در مسیر موثر و مهم خودش حرکت کند .

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب