پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:44:23 - سه شنبه 7 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کوله باری از غم همسفرانی که حجشان نیمه تمام ماند
در این روزها که خبر از بازگشت حجاج به ایران آغاز شده، حال هوایی خاصی ایجاد کرد. حاجیانی با کوله باری از غم جای خای همسفرانشان بر روی دلشان سنگینی می کند.

به گزارش “ صبح رابر“؛ در این روزها که خبر از بازگشت حجاج به ایران آغاز شده، حال هوایی خاصی ایجاد کرد. حاجیانی با کوله باری از غم جای خای همسفرانشان بر روی دلشان سنگینی می کند .

غم از دست رفتن دوستان و همسفرانی که با شادی و در آرزوی حاجی شدن؛ بودند، اما حج شان نیمه تمام ماند. امسال عید خیلی ها غم بار شد . چشم های منتظر زیادی این روزها در انتظار ماندند و چشمانی هم از چشم انتظاری به در آمدند و نماز شکر خواندند. زمانی به حاجیان می گفتید حجتان مقبول با چهره ای که دیگر هیچ آرزویی ندارد با شادی جواب می دادند : خدا قسمت شما هم کند، انگار انتظار مسافر حجاج در این شش روز یک عمر گذشت.

به سراغ خانم چشم انتظاری رفتیم که سه نفر مسافر حج دارد، می گوید : لحظه ای که اولین خبر حادثه سقوط جرثقیل بر مهمانان خانه امن الهی را شنیدم برای من که مسافر داشتم ، بسیار بهت برانگیز و نگران کننده بود، نمی دانستم چکار کنم ، ارتباط های تلفنی بر قرار نمی شد .

وی ادامه داد: پس از گذشت ساعت ها موفق شدم خبر سلامتی مسافرانم را بگیرم، اما واقعه تلخ منا، الان که شش روز از آن می گذرد شکر خدا  مسافران من سالم هستند اما هنوز تب و لرز ، وحشت و ترس شب عید قربان هیچ گاه از یادم نمی رود .

جلالی گقت :” شب عید نفس هامون در سینه هامون حبس شده بود” این چند روز خواب به چشمانمان نمی آمد، دائم در حال ذکر دعابود، تا یکبار دیگر صدای مسافرانم را بشنوم ؛ به سختی توانستم خبری از آنها بگیرم .

وی، به این فاجعه دردناک در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود : به گفته مقام معظم رهبری این غم آن قدر سنگین است که نمی شود از آن فارغ شد.

جلالی عنوان کرد: این غم عظما روز و شب را از ما گرفته بود، یک لحظه خودمون را جای خانواده های جانبختگان تصور میکنیم که ” انتظار کشیدن و آمدن مسافرانشان چگونه به عزا تبدیل شد”.

وی این غم را خیلی سخت و سنگینی خواند و از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران و برای بازماندگان اجر و صبر طلب کرد .

حال ورق روزو شب این کابوس هرگز از ذهن حاجیان و مسلمانان پاک نخواهد شد، بارها در دید هزاران چشم تداعی شد ،از همسفرانی که لباس احرام شان کفن پوششان شد و تشنه لب جان دادند، این مسافرانی که سال ها چشم انتظاری برای رفتن به سفر حج، برای خیلی ها مصیبت بار به پایان رسید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب