پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:06:03 - پنجشنبه 9 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در سوگ ۴۶۴ مهاجر الی الله
یک کارشناس مذهبی: بازماندگانی که در ایران و چشم انتظار حاجیان خود بودند اما عزیزان آنها بازنگشتند باید خود را در جایگاه حضرت یعقوب ببینند و اندوه خودشان را به خدا واگویه کنند که خدا این بار اندوه را گران می خرد.

به گزارش” صبح رابر”؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت اسلام محمد مهدی ماندگاری در ارتباط تلفنی از مکه مکرمه با برنامه پیشخوان خبر گفت: طرف امتحان بازماندگان در این حادثه انسان ها نیستند بلکه پروردگار است که به خاطر صبر دراین امتحان پاداش بزرگی در انتظار آنهاست و دراین صبر ظرفیت انسان افزایش می یابد و روح انسان متعالی می شود.

این کارشناس مذهبی به خانواده های داغدار گفت: خانواده ها بدانند، عزیزان و جان باختگان شان در بهترین حالت به ملاقات پروردگار رفته اند و این مهاجران الی الله پیش از سفر از همه حلالیت طلبیده بودند و در روز عید قربان که همگی به پیشگاه خداوند گوسفند قربانی می کنند، خود قربانی شدند و پاک و مطهر از دنیا رفتند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: هر چند خانواده ها دوست داشتند پدران و مادران خود را حاجی شده ببینند اما خداوند بهترین خریدار  جان این افراد است و این مهاجران در دروازه های بهشت در انتظار خانواده های خود هستند .

در ادامه این گفتگو حجت الاسلام راشد یزدی نیز در ارتباط تلفنی از مکه مکرمه مصیبت حادثه منا را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: هر چند این مهاجران الی الله بعد از اعمال و رمی جمرات و پیش از قربانی کردن ، خودشان را در پیشگاه خدا قربانی کردند اما باید برای بازماندگان دعا کنیم تا خداوند صبر عظیم به آنها عطا کند.
راشد

وی سرنوشت جان باختگان حادثه منا را سرنوشتی نیکو دانست و افزود: اینکه این حجاج در آن مسیر، در آن مکان و در آن زمان به آسمان پر کشیدند، نشان می دهد که مرتبه بلندی از اعتبار در آخرت دارند.

در بخش پایانی برنامه پیشخوان خبر دکتر محسن میرباقری استاد علوم قرآنی ابتلائات زندگی دنیا را آزمونی برای کسب درجات رفیع انسانی دانست و گفت: دنیا گذرگاه ابدیت است و ابتلا به مصائبی همچون مصیبت فاجعه منا ، محکی است برای اینکه درجه صبر و رضای انسان نسبت به قضای پروردگان افزایش یابد.

میرباقری ادامه داد: ابتلائات دنیا از طرفی خسارت عظیمی برای ظالمان و ستمکاران است و از طرف دیگر زمینه ای است برای کسانی که با قرار گرفتن در معرض این ابتلا، به قرب الی الله دست یابند.
این کارشناس مذهبی افزود: کسانی که در این حادثه شهید شدند، مهمان خدا هستند که در لباس احرام و با لبب تشنه جان به جان آفرین تسلیم کردند پس خوشا به حال آنها که در جوار امن الهی هستند که با وجود اینکه غم دل های ما را فرا گرفته است اما به حال آنها غبطه می خوریم.

میرباقری بازماندگان را به دودسته تقسیم کرد و گفت: دسته نخست کسانی هستند که همسفر قربانیان بودند که باید از آنها خواست خود را مانند ابراهیم خلیل الله ببیند زیرا ارزش قربانی آنها در پیشگاه پروردگار غیرقابل وصف است.

این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: دسته دوم بازماندگانی هستند که در ایران و چشم انتظار حاجیان خود بودند اما عزیزان آنها بازنگشته اند که باید خود را در جایگاه حضرت یعقوب ببینند و اندوه خودشان را به خدا واگویه کنند که خدا این بار اندوه را گران می خرد.

دانلود

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب