پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:29:01 - سه شنبه 14 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام خمینی (ره) و امام خامنه ای الگوهای زندگی من هستند
تازه مسلمان آلمانی گفت :امام خمینی (ره) و امام خامنه ای الگوهای زندگی من هستند و ساده زیستی را از زندگی آن ها الگو می گیرم.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ۷۲عارف کوهبنان ، استفان اهل کشور آلمان ۵۳ساله با نام اسلامی عبدالله هفت سال است که مسلمان شده و قبلاً لائیک بوده و بعد از مسلمان شدن سه سال در مذهب اهل تسنن بوده و قریب چهار سال است که به مذهب تشیع تشرف پیدا کرده است .

این تازه مسلمان آلمانی در خصوص دین قبل خود گفت : لائیک بودن یعنی هیچ خدایی را قبول نداشتن و به این معنی است که جهان خود به وجود آمده و زندگی انسان همین گونه جاری است و از ابتدا بدون خدا خلق شده استIMG_5053 (Copy)

وی با اشاره به مذاهب دیگر در خصوص انتخاب دین اسلام ابراز کرد: برای پیوستن به دین یهود باید اصالتا یهودی داشته باشی و همچنین پدرت یهودی باشد که خوشبختانه من اینگونه نبودم و در مورد مسیحیت نیز سوالاتی بر آن وارد بوده که آن را قبول نکردم.

عبدالله ادامه داد : یکی از دوستان در مورد دین اسلام به من گفت که این مذهب دین حق است و من از او دلیل خواستم که به من چندین کتاب معرفی کرد که یکی از این کتب قضاوت های حضرت علی (ع) بود در حالی که بی دین بودم و چون به دنبال شناخت اسلام ،این کتاب را مطالعه کردم در این کتاب به یکی از قضاوت های حضرت علی (ع) برخوردم که ایشان بین دو مسیحی براساس انجیل قضاوت کردند و یکی از دلایل مسلمان شدن من همین بوده است.

وی گفت : در ابتدا که اسلام را شناختم به مذب تسنن گرایش پیدا کردم و در آن زمان هیچ وقت این حدیث را نشنیده بودم که پیامبر(ص) که فرمودند: من کنت مولاه فهذا علی مولاه ، و بعد با مطالعه کتب مختلف و مشاهده ی این حدیث و مطالعه کتاب ریاض الصالحین که به زبان آلمانی ترجمه شده بود تصمیم گرفتم شیعه شوم.

این تازه مسلمان آلمانی در خصوص دیدگاه مردم آلمان نسبت به ایرانیان اظهار کرد :نگاه آلمانی ها به ایران به دو دسته تقسیم می شود ؛ دسته ای که با ایران و کشور ایران آشنا نیستند این کشور را خطرناک می دانند و دسته دوم آلمانی هایی هستند که ایرانیان را از نزدیک دیده اند و با ایرانیان خوبند و امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی ) الگوهای من هستند و ساده زیستی را از زندگی آن ها الگو می گیرم.

وی در خصوص وضعیت دین مداری مردم آلمان تصریح کرد : جمعیت آلمان هشتاد و دو میلیون نفر است و از این تعداد ۹۰ درصد بی دین یا لایک هستند و مابقی یعنی در حدود پنج میلیون آنها مسلمان هستند که بیست هزار نفر آلمانی اصیل مسلمان هستند و بقیه مهاجرند و کمتر از یک درصد یهودی هستند که قدرت سیاسی دست یهودیان است .

عبدالله گفت : تا به الان به زیارت خانه خدا و امام رضا (ع) تشرف پیدا کرده ام و زیارت حرم امام رضا (ع) برایم بسیار دل نگیز و با احساس بود و زمانی که به حج مشرف شدم آن فضایی را که در حرم رضوی وجود داشت در این زیارت حج برایم پیش نیامد و شاید این به دلیل سیاست های سعودی و یا وهابیت حاضر در آنجاست.

وی عنوان کرد :در کشور آلمان براساس سیاست های دولت بنیان خانواده سست شده و ارتباط کمی بین اعضای خانواده وجود دارد و خانواده من نیز از این قاعده مستثنی نیست و اعضای خانواده من هم مانند اکثریت مردم آلمان بی دین هستند.

این تازه مسلمان آلمانی که در ایران ازدواج کرده است افزود: مادرم را به ایران دعوت کردم و اما به دلیل کهولت سن نتوانسته به ایران بیاید ولی در تماس هایی که با مادر دارم سعی می کنم او را با اسلام آشنا کنم.

وی در خصوص نحوه ازدواج خود گفت :یکی از دوستانم یک خانم ایرانی را به من معرفی کرد و چون مسلمان شده بودم خانواده آنها به شرط شیعه ماند من قبول کردند و الان یک دختر حاصل این ازدواج است.

عبدالله آلمانی در پایان خاطر نشان کرد:نزدیک به هشت سال است در قم در جامع المصطفی مشغول تحصیل علوم دینی هستم و قصد دارم بعد از آن به کشور خود رفته و مبلغ خوبی باشمو

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب