پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:14:49 - چهارشنبه 22 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهمترین مطالبه اسلام از دختران و زنان عفاف و حجاب است
امام جمعه هنزاء مهمترین مطالبه اسلام از دختران را عفاف و حجاب دانست و گفت: عفاف مقدمه، زیر بنا، ریشه و رسیدن به حجاب است .سلامت جامعه در گروی سلامت اخلاقی زنان است.

به گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی اکبر علیدادی امام جمعه بخش هنزاء، در نشست ما زنده ایم،  ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدا کربلا ، به فضائل و مقام این امام همام پرداخت و گفت: رسول مکرم اسلام فرمودند: « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. خداوند عزاداران امام حسین (ع) را دوست دارد و به برکت وجود این دردانه پیغمبر حوائج را روا می کند؛ لذا در این ایام از عزاداری های امام حسین (ع) بهره گیرید.

مراتب برتری زنان از مردان

وی با بیان اینکه خداوندهیچ تفاوتی از جهت جایگاه بین زنان و مردان، دختران و پسران قائل نیست، اظهار کرد : در قرآن کریم آمده: ما شما را از «نفس واحده» آفریدیم، مراتب است که انسان ها را در جایگاه تعیین می کند و به انسانها شرافت می دهد.

امام جمعه هنزاء با اشاره به اینکه در دو مرحله مراتب جایگاه زنان از مردان بالاتر است. افزود: در مراتب یکی از جاهایی که خداوند به زنان ترفیع درجه می دهد و مقام آنها را از مردان بالاتر می بیند؛ آنجایی که دختر به همسری برسد، مادر شود و فرزند تربیت کند. زن به مقامی می رسد که بهشت در زیر پای آن قرار می گیرد .

وی با اشاره به اینکه در قبل از اسلام؛ برای زنان در عصر جاهلیت هیچ جایگاهی قائل نبودند. ادامه داد: دین در نزد خدا اسلام است که به زنان و دختران جایگاه بس عظیمی داده است. و قبل از اسلام هم زنانی بودند که آیات قرآن به آن اشاره کرده؛ که آنان سرآمد زنان بر مردان است.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) زن محجبه و پاکی بود، قبل از اسلام حضرت خدیجه(س) را طاهره قلمداد کرده بود ند؛ چرا که در عصر جاهلیت خودش را حصار و حبس کرده بود تا در معرض نا اهلان قرار نگیرد و آن حجاب را حفظ کند. بیان کرد: اسلام حضرت خدیجه (س) را اسوه همه زنان عالم قلمداد کرد .

وی با اشاره به سوره کوثر که بعد از فوت دو پسر پیامبر(ص) در مکه نازل شد. افزود: خداوند به پیامبر دختری داد که سلسله نسل از دامان چنین زنی گسترش پیدا می کند. و این یکی دیگر از مراتب برتری زن بر مرد است.

سلامت جامعه در گروی سلامت اخلاقی زنان است

امام جمعه هنزاء با طرح این سؤال که مطالبه اسلام و ولایت از شما زنان و دختران چیست ؟ گفت : ارزش طلا به اینکه هرکسی به آن دسترسی ندارد، حضرت آیت الله  بهجت این مثال را برای دختران می زند و می فرماید ارزش طلا به خاطر کمیابی آن است.

وی ارزش دختران و زنان را به محفظه ای که همان پوشش است؛ دانست. و در ادامه گفت : اگر زن و دختر با حیا در اجتماع آمد؛ مثل گلی که از معرض حوادث به دور است. لذا مهمترین مطالبه اسلام از زنان حجاب است .

مهمترین مطالبه اسلام از دختران،  عفاف و حجاب است

امام جمعه هنزاء مهمترین مطالبه اسلام از دختران را عفاف و حجاب دانست و افزود: عفاف مقدمه، زیر بنای حجاب، ریشه و رسیدن به حجاب است . در اسارت زن به جایگاهی رسیده که کسی قدرت تعرض به آن   پیدا نمی کند؛ سلامت جامعه در گروی سلامت اخلاقی زنان است.

وی با بیان اینکه اگر دختران محجبه باشند و عفیف زندگی کنند؛ مردان راهی جزء اینکه سالم باشند را ندارند. تصریح کرد: بی بند باری مردان به خاطر این است که بعضی از خانم ها در محیط اجتماع و جامعه سالم نیستند و دچار ناپاکی روحی و روانی می شوند.

علیدادی عنوان کرد: مطالبه اسلام ، ولایت، امامت و شهداء از شما زنان و دختران حجاب و عفاف است و در قرآن معیار حجاب و عفاف مشخص است. در آیه ای از قرآن آمده است؛ که زنان در اجتماع نباید روسری بپوشند؛ باید مقنعه بپوشند.

وی با بیان اینکه شما زنان و دختران هم در معرض جهاد و جنگ حق علیه باطل هستید؛ گفت: جنگ نرم افزاری؛ تهاجم هایی که دشمن علیه خانم ها طرح ریزی کرده، خیلی زیاد است. اگر شما در این میدان درست مبارزه کنید و حجاب محکم داشته باشید؛ اجر شما از این خانمی که در اسارت بوده؛ کمتر نیست.

امام جمعه هنزاء هدف نهضت ما زنده ایم را مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست و افزود: امروز شما با حجاب زهرایی، نماد اسلام را در جامعه ترویج می کنید و به شعار «ما زنده ایم با ولایت » درست عمل کرده اید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب