پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:37:39 - پنجشنبه 7 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نفوذ ، تهدیدی بزرگ برای کشور در پسا برجام
آغاز دوران پسا برجام و تعامل ما و استکبار در این مقطع زمانی حساس، تابع اصول و قواعدی است که اگر خدای ناکرده آنها را نادیده بگیریم یا بدتر از آن، نسبت به این موارد اعتقاد نداشته باشیم، خطر آسیب پذیری کشور در زمینه های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی افزایش خواهد یافت.

به گزارش“صبح رابر”؛ آغاز دوران پسا برجام و تعامل ما و استکبار در این مقطع زمانی حساس، تابع اصول و قواعدی است که اگر خدای ناکرده آنها را نادیده بگیریم یا بدتر از آن، نسبت به این موارد اعتقاد نداشته باشیم، خطر آسیب پذیری کشور در زمینه های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی افزایش خواهد یافت. البته اگر این تعامل هوشمندانه باشد و با برنامه ریزی همراه با تعقل پیش برویم و دشمن را به دیده دشمن نگاه کنیم می توانیم از این فرصت به نحو مطلوب بهره برده و اهداف فرا منطقه ای نظام را به خوبی پیاده نمائیم . در این میان، ما با کلید واژه ای به نام “نفوذ دشمن” مواجه هستیم، مقام عظمای ولایت در سخنرانی های متعدد بارها و بارها به خطر نفوذ دشمن در این مقطع حساس هشدار داده اند: ))امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ است برای این کشور؛ دنبال نفوذند ۲۵/۶/۹۴ – نقشه این دشمن در این منطقه عمدتا بر دو پایه استوار است … یکی عبارت است از ایجاد اختلاف ، دومی عبارت است از نفوذ ۲۶/۵/۹۴ — نیت آنها این بود که از این مذاکرات و توافق وسیله ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور ۲۶/۵/۹۴ – مذاکره بهانه است ، مذاکره وسیله برای نفوذ است ، مذاکره وسیله برای تحمیل خواستهاست . ما فقط در قضیه هسته ای به دلایل مشخصی که مکرر هم این دلایل را ذکر کرده ایم موافقت کردیم بروند مذاکره کنند ؛ خب مذاکره کردند ۲۸/۶/۹۴ )).

حربه دشمن در این برهه حساس که ما دو انتخابات مهم را در پیش رو داریم نفوذ در زمینه های مختلف است . زمینه های مختلفی که دشمن به واسطه این تعامل در پی نفوذ در آن است عبارتند از ۱- نفوذ اقتصادی ؛ هر چند مهم است ولی در مقابل سایر عرصه ها به فرموده مقام معظم رهبری کم اهمیت ترین است . که مسئولین اقتصادی باید با چشمهای بینا و باز مواظبت نمایند ۲- نفوذ امنیتی ؛ این نفوذ هم هر چند چیز کوچکی نیست اما در مقابل نفوذ فکری و سیاسی کم اهمیت است . که بحمدالله مسئولین امنیتی کشور هشدار و بیدار هستند و به مقابله با آن خواهند پرداخت ۳- نفوذ فکری و فرهنگی ؛ نفوذ در این دو عرصه از خطر ناک ترین نوع نفوذ است ، دشمن از این طریق در صدد ایجاد خلل در باورها و اعتقادات مردم و سست نمودن پایبندی آنها به ارزشهای نظام و انقلاب است سعی در دگرگون کردن باورهای جامعه دارد . سوق دادن باورهای مردم به آنچه که خود می خواهد . میلیاردها دلار برای این منظور خرج می کنند و آدمهای گوناگونی هم دارند ( استاد دانشگاه – معلم – فعال دانشجویی – نخبه فکری و علمی ) ۴- نفوذ سیاسی ؛ نفوذ در مراکز تصمیم گیر و یا تصمیم ساز نظام .( مانند مجلس شورای اسلامی – مجلس خبرگان – مجمع تشخیص مصلحت – مشاورین دستگاهها و وزارتخانه ها و … ) از این طریق در پی آنند که اراده خود را بر کشور تحمیل کنند آن جور که آنان می خواهند در کشور تصمیم گرفته شود و عمل شود ، مثل آنها فکر کنند ، مثل آنها اراده کنند و بر طبق مصالح آنها تصمیم بگیرند .۵ – نفوذ در منطقه ؛ زمینه سازی برای حضور فعال وپیاده سازی اهداف خود در منطقه.

با توجه به موارد ذکر شده با ید خطر نفوذ دشمن را جدی گرفت ، باید دشمن را با دیده دشمن نگاه کرد . امروز بر افراد صاحب تعقل و تفکر به خوبی واضح و آشکار است که دشمن به واسطه توافقی که صورت گرفته است در صدد نفوذ در زمینه های گوناگون در کشور است . دشمنی که تا کنون راههای متعدد را برای از پا در آوردن این نظام آزموده است ، کم خردی وساده اندیشی است که فکر کنیم دیگر دست از عداوت و دشمنی برداشته و اکنون می خواهد جبران مافات کند . که متاسفانه افرادی هم در داخل به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند و سعی در این دارند که چنین القاء کنند که آمریکا دیگر شیطان بزرگ نیست .

یادداشت از امام بخش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب