پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:18:01 - جمعه 8 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جمهوری اسلامی امانت الهی است به آن خیانت نکنید
امام جمعه موقت رابر گفت: امام راحل (ره) چند بار فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این جمهوری اسلامی امانت الهی است، این نعمت های مادی و معنوی و نعمت سیاسی همه اینها امانت است؛ خیانت نکنید و فردای قیامت باید جواب شهدا را بدهیم.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: با زبانتان مردم را ناراحت نکنید، سخن چینی نکنید. تمام بدبختی هایی که جامعه را فرا گرفته از همین زبان است؛ زبانمان را کنترل کنیم .

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که می فرمایند: کسی بدون آگاهی دانش و علمی دست به کاری می زند فسادش از ثوابش بیشتر است، ادامه داد: آدم ناآگاه دست به هر کاری بزنند جامعه را از پیشرفت می اندازد، امام حسین (ع) همین را نیز فرموده است: هرکس بخواهد از راه گناه به هدفی برسد بیشتر دور می شود هیچ وقت هم به نتیجه نمی رسد.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه دیدگاه کمونیسم اینکه هدف، وسیله را توجیه می کند، رسیدن به هدف را به هر وسیله‌ای روا می‌شمارند؛ خانواده شهداء، رزمندگان و بسیجیها اصلا مهم نیستند؛ هیچ کس مهم نیست، ادامه داد: این مسیراشتباه است ، به جابی نمی رسید؛ عمربن سعد را ببینید، تاریخ را یاد بگیرید و با تاریخ و قرآن آشنا شوید.

وی با اشاره به اینکه اولین نقطه لغزش انسان، تکبر که همان منیت است، افزود: شیطان با آن همه عبادت طولانی که داشت با غرور و منیتش تبدیل به فاسدترین موجود شد.

 

امام جمعه موقت رابر عنوان کرد: کار بعضی ها مانند شیطان است؛ این تفسیر قرآن است شیطان قیافه دلسوزانه و خیر خواهانه به خودش گرفته به انسان می گوید: تو کافر شو، من مشکلات را حل می کنم ، من دلم برای شما می سوزد. شیطان سراغ بزرگان هم رفت، به سراغ آدم و حوا آمد و قیافه خیرخواهانه به خودش گرفت.

هر کسی حرف از منیت می زند لهش کن

وی در رابطه با بحث سیاسی ادامه داد: قرآن می گوید: هر کسی حرف از منیت می زند لهش کن؛ بی توجه نباشیم از عواقب وسوسه های شیطان عبرت گیرید، خداوند در سوره مبارکه یس فرمود: أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ مگر من از شما تعهد نگرفتم ؛ مگر به شما تذکر ندادم، مگر من شیطان را قبلش به شما معرفی نکردم.

حجت الاسلام سمیعی تأکید کرد: امام راحل (ره) چند بار فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این جمهوری اسلامی امانت الهی است، این نعمت های مادی و معنوی و نعمت سیاسی همه اینها امانت است؛ خیانت نکنید و فردای قیامت باید جواب شهدا را بدهیم.

وی با بیان اینکه به درس های عاشورا توجه کنید؛ ریشه عاشورا از کجاست، این همه سینه زنی و عزاداری کردیم از کجا چنین برنامه ای رخ داده است، گفت: چرا ۵۰ سال بعد از وفات پیغمبر کار کشور اسلامی به جایی رسیده هم مردم مسلمان از وزیر، وکیل، مسئولین مملکت ، همه علما و قاریان قرآن همه اینها در کوفه و کربلا جمع شدند برای اینکه جگر گوشه پیغمبر(ص) را به طرز فجیع به قتل برساند مگر اینها مسئولین نبودند، انسان باید فکر کرد و عبرت گرفت.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه نگذاریم، تاریخ دوباره تکرار شود، ادامه داد: تلاش کنیم انقلاب امام راحلمان به سلامت به انقلاب امام زمان (ع) وصل شود.

وی با گرامیداشت هشتم آبان ماه، مصادف با سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، و روز دوشنبه ۱۱آبان ماه مصادف با حرکت کاروان اسیران کربلا به شام افزود: از امام سجاد)علیه السلام) پرسیدند : سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ در پاسخ حضرت سه بار فرمود :الشام الشام الشام.

امام جمعه موقت رابر در خطبه اول با بیان اینکه انسانهای باتقوا با قرآن آشنا هستند و به قرآن عمل می کنند، اظهار کرد:  مهم اینکه انسان بعد از آشنا شدن با این کتاب آسمانی؛ عمل به قرآن کند.

وی ادامه داد: اگر شما به درب و دیوار نگاه کنید شعارها و مطالب زیبایی نوشته اند اما آن چیزی که مهم است عمل کردن به این مطالب است؛ هدف از نزول قرآن هدایت ما انسانهاست.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به سوره الرحمن خاطر نشان کرد: خداوند متعال معلم بشریت است؛ شاگردانش هم ما انسان ها هستیم و وظیفه ما عمل کردن به این مقولاتی که خداوند متعال دراختیار ما برای هدایت قرار داده است.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که با فضیلت ترین نعمتی که خداوند متعال به انسان ها عطا داشته همین علم است؛ افزود: قدر بدانید به قرآن اهمیت بدهید؛ بی توجه نباشیم، بزرگترین سرمایه ما انسانها آبروی ماست ، ثروت مال و اموال قابل جبران است ، با آبروی مردم بازی نکنید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب