پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:18:05 - یکشنبه 23 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک تازه‌مسلمان آمریکای گفت:منطق اسلام مرا جذب و هدایت کرد
اسکار در پاسخ به این سؤال که «چگونه با وجود ایران هراسی، به ایران آمدید و در این کشور ساکن شدید»می گوید: من اهل مطالعه هستم، بنابراین زمانی که در السالوادور بودم، تبلیغات علیه ایران بر من تأثیر نمی گذاشت و من پس از مطالعه زیاد توانستم راهم را پیدا کنم. به گزارش   “صبح […]

اسکار در پاسخ به این سؤال که «چگونه با وجود ایران هراسی، به ایران آمدید و در این کشور ساکن شدید»می گوید: من اهل مطالعه هستم، بنابراین زمانی که در السالوادور بودم، تبلیغات علیه ایران بر من تأثیر نمی گذاشت و من پس از مطالعه زیاد توانستم راهم را پیدا کنم.

به گزارش   “صبح رابر”به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  من عشق و ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارم و در تاریخ اسلام زندگینامه و فداکاری های ایشان ذکر شده و این بانوی بزرگوار بهترین الگوی مادران مسلمان است.

اسکار، تازه مسلمان کشور السالوادور در آمریکای لاتین شب گذشته، ۲۱ تیر، در نشست بخش ره‌یافتگان بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: رابطه خانوادگی ایرانی‌ها برای من خیلی جالب است، در ایران احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر یک اصل است، در حالی که در کشور ما این نوع احترام معنا ندارد و فرزندان از سن ۱۷ سالگی از خانواده جدا می‌ شوند و ۳ ماه یک بار آن هم از طریق تلفن با خانواده هایشان ارتباط برقرار می‌کنند.

اسکار که پس از تشرف به اسلام نامش را به «مصطفی» تغییر داده است، در پاسخ به این سؤال که «چگونه با وجود ایران هراسی، به ایران آمدید و در این کشور ساکن شدید»، افزود: من اهل مطالعه هستم، بنابراین زمانی که در السالوادور بودم، تبلیغات علیه ایران بر من تأثیر نمی گذاشت و من پس از مطالعه زیاد توانستم راهم را پیدا کنم.

این تازه مسلمان السالوادوری درباره شرایط و محدودیت های تبلیغ در کشورش تصریح کرد: زندگی مسلمانان کشور من راحت نیست، زیرا السالوادور رابطه نزدیکی با ایالت متحده آمریکا دارد، کشور من با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط ندارد و تبلیغ دین اسلام در این بخش از آمریکای لاتین مستقیم و به راحتی امکان پذیر نیست.

وی دیدار با مقام معظم رهبری و زیارت مشهد مقدس را بهترین خاطره خود پس از تشرف به اسلام دانست و انگیزه خود از تشرف به اسلام را این گونه تبیین کرد: اسلام منطق دارد و من به خاطر همین ویژگی به این دین نزدیک شده و درباره آن ۳ سال مطالعه کردم و به عنوان اولین مسلمان کشور السالوادور از مسیحیت کاتولیک به اسلام و مذهب شیعه گرویدم.

اسکار در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر این که «زمانی که مشکلات زیادی داشته باشی و احساس غربت کنی، چگونه رفتار می کنی که به آرامش برسی؟» خاطرنشان کرد: ایمان قوی داشته باشی، مشکلات اهمیتی ندارد و احساس غربت نمی کنی و من نیز از آن دسته آدم هایی نیستم که خیلی زود از مشکلات خسته شوم و یا به خاطر دوری از خانواده احساس غربت کنم.

این تازه مسلمان آمریکای لاتین در پاسخ به این سؤال که چرا مذهب شیعه را پس از تشرف به اسلام انتخاب کرده است، یادآور شد: من در ابتدا فکر می کردم مسلمانان یک گروه و مذهب هستند، اما بعدها که مطالعه کردم، به چند تا کلمه عربی همچون «اهل بیت» رسیدم که معنی آن را نمی دانستم، پس از جست و جو در اینترنت متوجه شدم که یگ گروه از مسلمانان سنی و یک گروه شیعه یعنی پیروان اهل بیت(ع) هستند که ضد ظلم هستند و پس از تحقیقات زیاد سرانجام به مذهب تشیع گرویدم.

وی در پایان حضرت زهرا(س) را بهترین الگوی زنان مسلمان دانست و تأکید کرد: من عشق و ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارم و در تاریخ اسلام زندگینامه و فداکاری های ایشان ذکر شده و این بانوی بزرگوار بهترین الگوی مادران مسلمان است.

السالوادور (El Salvador) کشوری است در آمریکای مرکزی. پایتخت آن «سان سالوادور» است. این کشور کوچک در جنوب آمریکای شمالی قرار دارد و به دریا هم راه دارد. السالوادور توسط کشورهای هندوراس، گواتمالا و همچنین خلیج فونسکا و اقیانوس آرام در برگرفته شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب