پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:30:51 - جمعه 15 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زراد خانه های آمریکا و اسرائیل نشان از سلطه و سلطه گری آنهاست
امام جمعه موقت رابر، گفت: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند؛ کشورهای مستکبری چون آمریکا و اسرائیل در سالها پیشین اثبات کردند که فقط حرف از صلح می زنند در عمل دنبال دشمنی هستند، زراد خانه های آمریکا و اسرائیل این را نشان می دهد که به هر حال آنها دنبال سلطه و سلطه گری هستند .

به گزارش“صبح رابر”؛ حجت الاسلام شهابی امام جمعه موقت رابر در آیین سیاسی و عبادی این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، و با اشاره به آثار و خواص تقوا در قرآن اظهار کرد : گرامى‌ترین و پرهیزگارترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست ،خداوند اعمال را تنها از اهل تقوا می‏پذیرد.
وی ادامه داد: درعصرغیبت کبری بدانید امام زمان(ع) ناظر بر اعمال من و شماست و باید از رسول خدا و جانشین رسول خدا اطاعت کنیم، اینها مصداق کامل کرامت الهی هستند.
امام جمعه موقت رابر افزود: خداوند در قرآن دستور می دهد که از رسول(ص) و اهل بیت (ع) اطاعت کنیم و باید دست به دامان کسانی باشیم که خداوند به پاکی و عصمت آنان شهادت داده و دستور داده تا از ایشان به عنوان الگو و نمونه برتراطاعت کنیم .
وی با اشاره به ایام محرم الحرام و اسارت زینب کبری سلام الله علیها و خاندان امام حسین (ع) عنوان کرد: امام حسین (ع) مصداق کامل تقوای الهی است ، در روز قیامت تنها کسانی امنیت خواهند داشت که در دنیا از پروردگار خویش پروا داشتند، امام حسین(ع) کسی بود در مدح و کرامتش همین بس که گوشه سمت راست عرش الهی نوشته شده است: إنّ الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه امام حسین(ع) مشعل فروزان هدایت و کشتی نجات است ،این مناسبت ها را قدر بدانیم و استفاده کنیم.
حجت الاسلام شهابی با بیان اینکه یکی از کنیه های امام حسین (ع) به نام ابا عبدالله یعنی پدر بندگان خدا است، ادامه داد: پدر نقش اساسی در خانواده دارد، فرزندان از پدر خیلی رسم و عادت هایی را یاد می گیرند.
وی ضمن سفارش به مداحان اهل بیت (ع) که در مجالس تنها به ذکر شهادت امام حسین (ع) بسنده نکنند، اضافه کرد: در مجالس از شجاعت، عبادت، مردمداری و بخشندگی امام حسین (ع) نسبت به فقرا و الگو سیره های زندگی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) در زندگی ها گفته شود؛ که علاوه بر شوری که در وجود ما نسبت به امام حسین(ع) است، شعور حسینی نیز پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) نمونه تقوای الهی است، افزود: شعار «هیهات من الذله » امام حسین (ع) که فرمودند: من مرگ با عزت را بر زندگی توأم با ذلت ترجیح می‌دهم؛ خودش و اصحابش را فدای دین خدا کردند.
حجت الاسلام شهابی، با اشاره به اینکه زیارت امام حسین (ع) بر حج خانه خدا برتری دارد، بیان کرد: ثواب زیارت امام حسین (ع) که گفته اند از حج خانه خدا هم بیشتر است و به این خاطر است وقتی حضر ت ابراهیم (ع) فرزندش در مقابل چشمانش می خواست ذبح کند یک لحظه چشمان خود را بست و دلش نگران شد، اما امام حسین(ع) در جلوی رویش حضرت علی اکبر(ع) و علی اصغرش فدا می شود؛ می گوید:خدایا این قربانی ها را از من بپذیر؛ اگر امام حسین (ع) فدا نمی شود خانه خدایی هم باقی نمی ماند.
وی در خطبه دوم با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت ما در انجام واجبات است و از محرمات الهی، آن چیزی که خداوند متعال بر ما حرام کرده در امان باشیم، گفت: خداوند متعال می فرمایند: همانا خدا اعمال خوب را از مؤمنین و متقین قبول می کند.
حجت الاسلام شهابی با اشاره به مناسبت های مختلف پیش رو افزود: روز ۱۳ آبان مصادف با سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و همچنین در سالروز ۱۳ آبان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) دیداری را باهزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان داشتند که به خلاصه ای از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده ای مغرض و یا ساده لوح تلاش می کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا امریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند.

حجت الاسلام شهابی گفت: خصومت های آمریکا علیه ملت ایران حتی قبل از انقلاب وجود داشت و در بعد از انقلاب این کینه، عداوت و دشمنی ها همچنان جریان داشته، یک روز اقتصادی ، سیاسی و یک روز فرهنگی بوده ادامه داد: رهبر انقلاب، مقطع کنونی را دوره تثبیت عزت ملت و ترسیم نقشه پیشرفت ایرانیان دانستند و هوشیاری، آگاهی و بصیرت عمومی به ویژه جوانان را در این مقطع، بسیار مهم خواندند.
وی با بیان اینکه هر موقع مردم ایران پشت سر ولایت حرکت کرده اند؛ نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده اند، اضافه کرد: در فتنه ۸۸ ، مصداق جمله زیبا «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» که حرمت هایی برای ما مجسم شد، کسانی به عزاداران حسینی یورش برده اند، مساجد را به آتش کشیده اند وبسیجیان را به شهادت رساندند. این برای ما آشکار شد.
امام جمعه موقت رابر ، با اشاره به اینکه ۲۰ سال قبل آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نقشه کشیده ، تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: حتی اگر آیات صریح قرآن مجید درباره ایستادگی و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه بزرگ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نشان می دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد؛ حتی قبل از انقلاب با این ملت دشمنی داشت.
وی یادآور شد: حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی ) تسخیر سفارت آمریکا به دست جمعی از دانشجویان را عکس العملی در مقابل ادامه توطئه های واشنگتن و پناه دادن امریکایی ها به دشمن قطعی ملت یعنی محمدرضا پهلوی برشمردند و حتی یکسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما با سفارت هایی که آمریکا داشت هنوز دست از دشمنی با ایران برنداشت.
امام جمعه موقت رابر ابراز داشت: نمونه جاسوسی از آمریکا بر علیه مردم ایران به دست دانشجویان لانه جاسوسی تسخیر شد و هر بار ی که جوانان و مردم در صحنه بیدار بودند آن نقشه های دشمن که برای کشورمان ترسیم کرده نتوانسته جای خودش را پیدا کند.
شهابی افزود: همه ما دراین مقطع زمانی که مقطع مهمی است باید گوش به حرف رهبر عزیز انقلاب باشیم؛ اگر دشمن نمی تواند، نگاه چپ به این ملت کند اینها از هدایای خدای متعال که رهبری فرزانه مدیر، مدبر و سیاستمدار به مردم ایران ارضانی داشته باید شکراین نعمت را به جای آوریم .
وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: نماینده ای انتخاب کنید که بر سر مواضع انقلاب کشورپایبند و گوش به فرمان ولایت باشند،نماینده در تصمیم گیری های کلان کشورنقش بسزایی دارد؛ نمایندگان اصلحی را وارد مجلس شورای اسلامی کنیم.
خطیب موقت رابر با اشاره به روز یکشنبه ۱۷آبان مصادف با شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) در سال ۹۴ هجری قمری، ضمن عرض تسلیت افزود: عصر امام، عصر سختی برای امام سجاد(ع) بود، که سخنان خود را در کتاب صحیفه سجادیه اثر ماندگار امام سجاد (ع) است، این کتاب پر معنا و پر مفهومی است
وی با اشاره به روز ملی کیفیت ادامه داد: تمام کسانی که در عرصه صنعت، ساخت و ساز هستند باید کیفیت محصول را بالا ببرند، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند از کالا داخلی استفاده کنیم؛ تا رونق و تولید کشورمان بیشتر شود. در صنعت، کالا هایی تولید کنند با کیفیت تر از کالا های خارجی باشد
حجت الاسلام شهابی با بیان اشاره به روز شنبه ۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه است، گفت: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند؛ کشورهای مستکبری چون آمریکا و اسرائیل که خودشان را مدعی حقوق بشر می دانند در سالها پیشین اثبات کردند که فقط حرف از صلح می زنند در عمل دنبال دشمنی هستند، زراد خانه های آمریکا و اسرائیل این را نشان می دهد که به هر حال آنها دنبال سلطه و سلطه گری هستند .
وی با بیان اینکه همه ما پیرو رهبری از مظلومان و مستضعفان دفاع کنیم عنوان کرد: شاهد هستیم آمریکا و ایادی استکبار در عراق، افغانستان، سوریه و در یمن که آل سعود با چراغ سبز و تجهیزات آمریکایی امروزه هزاران نفر از مردم بی گناه یمن را آواره کره اند وتمام تأسیسات وزیر بنایی این کشور رابمباران کرده اند؛ به هر حال اینها کسانی هستند که دم از حقوق بشر می زنند، کسانی هستند که جایزه حقوق بشر را بهشان می دهند؛ ان شالله هر چه زودتر امام زمان(ع) ظهور کند و این پرچم استکبار را نابود کنند.
انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب