پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:16:11 - دوشنبه 18 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهبری دلخوشی از شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد
همکنون در امور فرهنگی همه ارگان ها این وظایف را به دیگران محول میکنند،دولت میگوید وظیفه دانشگاه است دانشگاه میگوید وظیفه حوزه علمیه است. آقا یکی میگوید بودجه دست شماست، دیگری میگوید،نهادها دست شماست.ساطمان تبلیغات، وزارت ارشاد، کسی نمیداند متولی کیست؟ما داریم در تریبون نماز جمعه سوال میپرسیم،که مسئول و متولی فرهنگ بالاخره چه کسی است؟

به گزارش” صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام والمسلمین قوامی امام جمعه شهر پردیسان قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت:رهبر انقلاب فرمودند که فرهنگ چیزی است که حاظرم جانم را برایش تقدیم کنم حتی در دیدار اخیر با دولت هم ایشان فرمودند که مشکلات فرهنگی خواب را از چشمان من برده است.

وی گفت: چند سال گذشته پیرو دغدغه های فرهنگی کشور سندی با عنوان سند مهندسی فرهنگی به شورای عالی انقلاب رسید که رهبر معظم انقلاب فرمودند که سند خوبی است اما کس اجرایی میشود، چه افراد و یا ارگان هایی باید ان را اجرایی کنند.

امام جمعه پردیسان با انتقاد شدید از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت :آن طور که من به ذهنم می‌آید اقا دل خوشی از شورای انقلاب فرهنگی ندارند.

حجت السلام و المسلمین قوامی خطالب به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شما در امور فرهنگی انقلاب که هیچ اصلاح هم نمیکنید،اسم این شورا، شورای “عالی” است، متاسفانه اقایانی که بیست جا مسئولیت دارن ، خستگی خود را میخواهند در این شورا در کنن.

وی ادامه داد: همکنون در امور فرهنگی همه ارگان ها این وظایف را به دیگران محول میکنند،دولت میگوید وظیفه دانشگاه است دانشگاه میگوید وظیفه حوزه علمیه است. آقا یکی میگوید بودجه دست شماست، دیگری میگوید،نهادها دست شماست.ساطمان تبلیغات، وزارت ارشاد، کسی نمیداند متولی کیست؟ما داریم در تریبون نماز جمعه سوال میپرسیم،که مسئول و متولی فرهنگ بالاخره چه کسی است؟

وی در ادامه خطبه دوم سه لایه فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ سه لایه دارد،لایه زیرین عقاید ف لایه وسط ارزش ها و لایه بیرونی رفتار ها در یک جامعه است که با لطف خدا بعد اط انقلاب فرهنگی ایرانی اسلامی در دو لایه  عقاید و ارزش ها مستحکم بوده است اما باید مراقب لایه سوم که رفتارها است باشیم چرا که دشمن در فضای حقیقی و مجازی با تمامی امکانات در حال دشمنی میباشد.

برای شنیدن فایل صوتی این سخنرانی اینجا کلیک کنید

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب