پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:32:40 - دوشنبه 18 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آبان ماه بهترین زمان حجامت در فصل پاییز
یک متخصص طب سنتی گفت: بهترین زمان برای انجام حجامت آن هم به شرط داشتن سلامت بدن فرد یک بار در پاییز و یک بار دربهار است و بهترین زمان در فصل پاییز آبان ماه است.

به گزارش “صبح رابر”؛ ماه بانو معصوم زاده در گفتگو با “زنان کویر ” در رابطه با حجامت در فصل پاییز گفت : بر خلاف تصوری که بعضی از افراد دارند حجامت سبب کم خونی نمی شود چرا که در طی حجامت نهایتا ۵ تا ۲۰ سی سی خون گرفته می شود و خونی که بیرون می آید چیزی شبیه به زهر است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اثر تیغی که در حجامت بر موضع خاص زده می شود با خون گیری کاملا متفاوت است  بنابراین این که کم خونی می آورد حرف صحیحی نیست.

وی عنوان داشت:  بهترین زمان برای انجام حجامت آن هم به شرط داشتن سلامت بدن فرد یک بار در پاییز و یک بار دربهار است و بهترین زمان در فصل پاییز آبان ماه است.

معصوم زاده تاکید کرد: در پاییز به دلیل ذخیره و رسوب شدن مواد در بدن تاکید فراوان بر حجامت است ضمن آن که باید توجه داشت تا دو ساعت بعد از حجامت نباید غذا خورد و تنها سعی کنیم از مایعات استفاده نماییم همچنین انجام تحرکات بدنی که باعث افزایش ضربان قلب می شوند نیز توصیه می گردد.

این متخصص طب سنتی تشریح کرد: اگر کسانی دچار افت فشار خون می شوند بهتر است از بادام شور و یا نخودچی شور استفاده کنند اما باید بدانند که از مصرف غذا خودداری نمایند تا از این طریق مواد زاید بدنشان رسوب نشود و طاقت بدنشان افزایش یابد.

وی در ادامه به حجامت در زنان باردار اشاره کرد و گفت: زنان باردار می توانند در ماه پنجم تا هفتم حجامت کنند ضمن این که باید به پزشک خود بگویند باردار هستند چرا که حجامت زنان باردار متفاوت تر است.

عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر اظهار داشت:  به طور کلی زنان باردار اگر دارویی مصرف می کنند باید به پزشک معالج خود اطلاع دهند چرا که مصرف برخی از داروها از جمله آسپرین برای انجام حجامت مخاطره آمیز است.

معصوم زاده با اظهار تاسف بیان کرد: چندی پیش کنگره ی حجامت در آمریکا برگزار شد در حالیکه هیچ فردی از ایران در این کنگره حضور نداشتو این جای تاسف دارد چرا که منشا این طب از اسلام و گفتار پیلمبر در معراج است و عملا برخاسته از ایران است ولی کشورهای غربی به این طب توجه نشان داده اند.

این متخصص طب سنتی در ادامه به بیماریهای روانی در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: در این فصل به دلیل رسوب مواد در بدن و سردی و خشکی آب وهوا،  غالبا بیماری های روانپزشکی اعم از افسردگی ، اضطراب ، تپش قلب و احساس های نا آرام در مغز و قلب و تپش قلب هایی که غالبا شب ها هم اتفاق می افتد ایجاد می شود .

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این بیماری ها، غذاهایی که طبیعت سرد و خشکی را دارند مثل عدس و ماش باید کمتر مصرف شود و بر عکس غذاهایی که طبیعت گرم و تری دارند مثل لوبیا و نخود ، بلدرچین، شترمرغ و گوشت های گرم مثل گوسفند اگرچه کلسترول بالایی دارند حداقل هفته ای یکبار به صورت کباب شده استفاده شود.

معصوم زاده در پایان گفت: انجام تحرکاتی که باعث افزایش هورمون های شادی بخش در خون می شوند ،  لبخند زدن و آجیل خوردن از مواردی است که در این فصل تاکید می شود.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب