پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:30:45 - شنبه 30 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیجی امروز باید گوش به فرمان ولایت باشد
امام جمعه رابر گفت: بسیجی امروز باید عقب از دشمن نباشد و در یک کلام بسیجی امروز باید گوش به فرمان ولایت باشد.

به گزارش “ صبح رابر“؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن توصیه به تقوای الهی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در رابطه با حفظ دین در آخر الزمان اظهار داشت : حفظ دین در آخر الزمان، مانند نگه داشتن آتش کف دست است دینداری در این دوره از زمان سخت است اما اجر و مقام انسان دیندار بسیار بالاست .

DSC06761

وی ادامه داد: از طرفی اگرچه حفظ دین به خاطر شرایطی که آخر الزمان دارد سخت تر است؛ اما در عوض امکانات موجود در آخر الزمان، بسی بیشتر و کامل تر از زمانهای دیگر است. چرا که در هیچ زمانى به اندازه زمان ما، ابزار و وسایلى که بتوان به کمک آنها دین را شناخت فراهم نبوده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه کسی عالم به زمان خودش باشد فریب افرادی که سیمای آدمیان را دارد و لی قلوب شیطانی دارد نمی خورد، تصریح کرد: افرادی به اسم اسلام مثل گروه های تکفیری و داعش و غیر مسلمان کسانی که شبهاتی بر دین ایجاد می کنند، فتنه و امثال فتنه ها درسی برای ماست متوجه و مراقب باشیم .DSC06760

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) نقل می کند که رسول خدا حضرت محمد (ص) فرمودند: بر امت من زمانى بیاید که باطن آنها پلید و ظاهرشان به جهت طمع در دنیا آراسته باشد، اضافه کرد: مراقب باشید هر یک با خود خواهی و تکبر وامثال اینها به حیوانی مانند گرگ های درنده دلشان خالی از رحمت و عطوفت انسانی است؛ مبادا فریب این افراد را بخوریم. وظیفه ما این است که مراقبت از دینمان کنیم که مبادا دشمن، دین ما را بدزد.

حجت الاسلام صادقی در خطبه دوم با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در روایات و خواسته بزرگان دین و مراجع بر اینکه ما مطالعه کردن را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

وی با ابراز تاسف از عدم استقبال خرید کتاب و کتاب خواندن، گفت:تیتراژکتاب ها بسیار پایین آمده این باعث شده جوانان نسبت به دین و مذهب، اطلاعات عمومی شان کم شود.

حجت الاسلام مهدی صادقی افزود: البته با وجود مشکلاتی که در جامعه و خانواده وجود دارد مثل داشتن موبایل، زیاد شدن شبکه های تلویزیون و ایجاد فضاهای مجازی غیر مجاز این باعث شده مطالعه کردن در خانواده ها بسیار کمرنگ شود.DSC06759

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه چرا در خیابان، کوچه و مهمانی ها، مساجد و محافل می بینیم همه سرشان در موبایلهاست این یک معضل جدی است؛  و عنوان داشت:کمتر از موبایل ها استفاده کنیم، بعضی از مادران مهر و محبت مادر و یا پدران به خاطر وجود این موبایل ها حوصله ها کم شده وبه فرزند شان نمی رسد و اصول را فراموش کردند.

وی با بیان اینکه مطالعه کردن در خانه و مراکز آموزشی کم است اذعان داشت : این باعث تأسف است، سعی کنیم والدین، مربیان و متربیان فرهنگی فرهنگ کتاب خوانی را در فضای خانواده و مراکز آموزشی بیشتر کنند.

امام جمعه رابرضمن تبریک آغاز هفته بسیج با اشاره به روز اول هفته بسیج گفت: کلمه بسیج مقدس و بر گرفته از آیات و روایات است، بحث بسیج از زمان نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) جوش خورد و بسیجیانی گرداگرد نبی مکرم اسلام از او محافظت می کردند؛ در آن زمان بسیجیها حفاظت از رسالت می کردند و در زمان ما بسیجی های ما حمایت از ولایت می کردند.DSC06758

وی با بیان اینکه بسیجی امروز باید مشخصه هایی داشته باشد، خاطر نشان کرد: بسیجی باید بصیرت داشته باشد بسیجی بی بصیرت بسیجی نیست و به درد نمی خورد، بسیجی امروز باید مسلح به سلاح تقوا باشد بسیجی بی تقوا بسیجی نیست.

امام جمعه رابر ادامه داد: بسیجی امروز باید عقب از دشمن نباشد و در یک کلام بسیجی امروز باید گوش به فرمان ولایت باشد، اگر در هر زمان مکانی گوش به فرمان ولایت باشد به خودش می آید؛ اما اگر گوش به فرمان ولایت نداشته باشد فایده ای ندارد.DSC06762

وی در بخش دیگر سخنانش درباره حمله گروه داعش به کشورهای اروپایی افزود: در یکی از روزنامه ها نوشته سگ هار داعش پاچه صاحبانش را گرفت، خودتان این طفل ناخلف و گرگ کوچک را بزرگ کردید حال هار شده دیگر خودی را نمی شناسد.

وی با تأکید بر اینکه اگر سخنرانی مقام معظم رهبری را کلمه به کلمه اش را گوش دهیم، امروز دیگر این مشکلات برای ما به وجود نمی آید، گفت : مقام معظم رهبری در دیدار شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت (۱۲ خرداد سال۹۳ ) فرمودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با  کمک به گروههای تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر فرانسه که نزدیک ۲۰۰نفر را کشتند و زخمی کردند و رعب و وحشت در بین مردم فرانسه به وجود آوردند، ادامه داد: مردم گناهی نکردند مقصر دولت مردان آنها هستند هم تظاهرات می کنند و مخالف اند به هر حال دامن خودشان را هم گرفته است.

و در آخر با تقدیر و تشکر از دستورفرمانده ناجا که برخورد جدی و شدیدی به افرادی که نظم جامعه را بر هم زدند؛ دارند، بیان کرد: در کلان شهر ها و مراکز استانها مشکلات عدیده ای وجود دارد؛ از جمله ایجاد انواع مزاحمت خودرو ها مثل تند رفتن، حرکات مارپیچ و دور زدن های مکرر، یا ایجاد آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای خانم ها، یا برخورد با خانم های بی حجاب یا بد حجاب این برخورد ها و کارها که انجام می دهند در واقع عملاً یک نوع دهن کجی به ارزش های اسلامی است.

وی افزود: خواهران و برادران متدین همه و همه دست به دست هم دهیم، با حمایت از نیروی انتظامی عزیزانمان را یاری کنیم و دهان کجی هایی که اتفاق می افتد؛ ریشه کن کنیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب