پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:40:27 - چهارشنبه 4 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش جمعیت سبب تقویت جامعه اسلامی می شود
محمد رضا شمسی مشاور خانواده گفت:فرزندآوری سبب تقویت جامعه اسلامی می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ محمد رضا شمسی مشاور خانواده در کارگاه افزایش جمعیت در حسینیه جامع رابر گفت: رسول خدا(ص) فرمود: «ما بُنِىَ بِناءٌ فِى الْاِسْلامِ اَحَبُّ اِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ التَّزْویجِ» ؛ «هیچ بنایى در اسلام محبوب‏تر از ازدواج نزد خداوند بنا نشده است».۱

وی با اشاره به آیه ۱۸۷سوره بقره«هن لباس لکم و انتم لباس لهن» افزود: لباس تمام وجودش برای کسی است که آن راپوشیده، لباس عیبها را قبول میکند و می پوشاند، لباس مایه زینت و آرامش است،لباس از نظر اندازه، رنگ و جنس باید مناسب باشد و لباس گرمی می بخشد.

شمسی ادامه داد: لباس از آلودگی حفظ می کند، نیاز مداوم به لباس، دوری از لباس مایه رسوایی است، لباس نزدیکترین چیز به انسان است، لباس گرانقیمت هزینه نگهداری بالاتری دارد.

این مشاور خانواده با اشاره به ۸ مورد از فواید ازدواج تصریح کرد: بقاى نسل و داشتن فرزند صالح، آرامش و تعادل روحى و جسمى، سلامت اخلاقى و اجتماعى جامعه، ارضاى حس محبت کردن، مودت و رحمت، باز داشتن از گناه با ارضای حلال و توسعه رزق و روزی را از فایده های ازدواج خواند.

وی در ادامه گفت: محبت ( چشمی ، کلامی ، ابزاری)، برخورد همراه با احترام، دینداری، پای بندی به اصول اخلاقی( صداقت،وفا، رازداری ،امانت داری)، تشکر از همسر( قلبی ، زبانی ، عملی) ، کم توقعی، کمک به یکدیگر، مشورت با همسر، رسیدن به وضع ظاهر، درک همسر و شناخت روحیات او، گذشت و بخشش،خوش اخلاقی وتامین نیازهای یکدیگر را از عوامل تحکیم خانواده برشمرد.

محمد رضا شمسی به عوامل تزلزل خانواده اشاره کرد و یادآور شد: بداخلاقی ( انتقاد زیاد ،سرزنش ، اهانت،سکوت ، مقایسه، قهر،عدم تمکین)، سوء ظن و بدگمانی، اسراف و تبذیر، عیب جویی، سست شدن باورهای دینی، عدم آگاهی از حقوق یکدیگر، عدم تامین نیازها ی یکدیگر، اعتیاد به مواد مخدر ، فیلم ، ماهواره ، شبکه های اجتماعی ، موبایل را  از عوامل تزلزل خانواده دانست.

وی به روشهای آماده کردن فرزندان برای ازدواج اشاره کرد و افزود : جوان باید بداند که؛ ازدواج مهمترین انتخاب زندگی است اختلافات عقیدتی، فرهنگی، مالی و تحصیلی باعث اختلاف در زندگی می شود.

شمسی ادامه داد: ملاک انتخاب همسرتان را بداند و زندگی را با شناخت کامل طرف مقابل شروع کند، واقعیات ، خوبی ها و سختی های زندگی را بشناسد و با وظایف زن و شوهری، پدری و مادری آشنا باشد و اصول تربیت فرزند را بداند تا بتواند برای زندگی خود برنامه ریزی کند.

وی عنوان کرد : از موانع سنگین ازدواج به تجملات، بهانه گیری، مهریه سنگین، ضرورت را فدای فضیلت کردن، نا امیدی و ترس از آینده تقلید از فرهنگ غربی، بی اعتمادی به خدا می باشد.

این مشاور خانواده با اشاره به اهمیت فرزند پروری در جامعه اسلامی اذعان داشت : پیامبر اکرم (ص) فرمودند: فرزندان خود را زیاد کنید تا به واسطه ی کثرت شما بر سایر امتها افتخار کنم .

وی ادامه داد: پدر ، مادر ، برادر ها و خواهرها هر کدام که نباشند قسمتی از تربیت لنگ میزند، مهد کودک کار سیستم خانواده نمی کند.

محمد رضا شمسی با بیان اینکه فرزندآوری سبب تقویت جامعه اسلامی می شودو بااشاره به فواید بچه دار شدن برای خانمها گفت:زنان بعد از بچه دار شدن باهوش تر و صبورتر می شوند، عمر طولانی تر با بارداری در دهه ی سوم زندگی، توانایی بدنی ورزشکاران را افزایش می دهد، فشار خون را پایین می آورد، احتمال ابتلا به سرطان تخم دان و رحم را کاهش می دهد، تربیت و رشد در خانواده های پرجمعیت آسان تر است، تنها نشدن در میانسالی و پیری، شیر دهی سرطان سینه را کاهش می دهد.

وی هدف از تشکیل کارگاه افزایش جمعیت را تببین ضرورت افزایش جمعیت دانست و افزود: برنامه ریزی دشمن جهت ذبح نسل و کاهش جمعیت در بین امت های مسلمان همچنان فعال می باشد و راهکارهای مقابله با دشمن را افزایش جمعیت دانست و به فواید بارداری برای خانم ها وفواید افزایش جمعیت برای خانواده و جامعه و آینده اشاره ای داشت.

انتهای پیام /

  1. mahdi   آذر ۵, ۱۳۹۴  

    بیاییم به جای این که همه ی تقصیرات را به افزایش توقعات جوانان ربط دهیم کمی هم از زیر ساخت های کشور در زمینه اشتغال جوانان بحث کنیم وببینیم آیا واقعا زیر ساخت های کشور متناسب با جمعیت کشور افزایش یافته اند . به هر حال سیاست های جمعیتی ما از اول به درستی پیگیری نشدند وثمره آن پیری جمعیت در دهه های دوم وسوم سال ۱۴۰۰ خواهد بود .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب