پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:40:52 - پنجشنبه 12 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه ای که جهان را به تکاپو انداخته است
رهبر معظم انقلاب اسلامی دو روز پیش دومین نامه خود را خطاب به جوانان غربی منتشر نمودند. نامه ای که در متن آن نیز اشاره شده است که اتفاقات اخیر در پاریس و سوریه منجر به نگارش آن شد.

به گزارش ” صبح رابر“؛ به نقل از اترک نیوز؛  انتشار این نامه نیز همچون مورد اولش، بازتاب های گسترده ای در داخل و به صورت ویژه در خارج و در میان خبرگزاری های برجسته داشته است.

آسوشیتدپرس؛ خبرگزاری فرانسه اینگونه تیتر زد: آیت الله خامنه ای در نامه ای به جوانان اروپا و آمریکا: آمریکا از تروریسم حمایت می کند.

پایگاه امریکن هرالد تریبیون یکی از سایتهایی است که به بازتاب نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب پرداخت. این سایت متن نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب را که در آن به موضوعاتی چون انتقاد از سیاستهای دوگانه نهادهای بین‌الملل در قبال تروریسم، ابراز ناراحتی نسبت به حوادث تروریستی پاریس و همچنین انتقاد از سیاستهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرد.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز به بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخت. این خبرگزاری در خبر خود نوشت که رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غرب از دولتهای غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.

شاید جالب تر از همه موارد نشریات اسرائیلی باشند. نشریه تایمز اسرائیل در خبری به بازتاب نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی پرداخته است. با توجه به اشاره رهبر انقلاب به موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی بازتاب این نامه توسط نشریه مذکور از اهمیت زیادی برخوردار است.

تایمز اسرائیل در خبری نوشت: رهبر انقلاب روز یکشنبه اسرائیل را به ارتکاب بدترین نوع تروریسم برای ۶۰ سال متهم کرد و این نوع تروریسم را بسیار وحشیانه‌تر از حملات تروریستی پاریس دانست.

شبکه لبنانی المیادین ضمن انتشار بخش های وسیعی از نامه رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: یک میلیارد و نیم جمعیت مسلمانان جهان از اقدامات تروریستی تکفیریها مبرّا بوده و از عاملان این اقدامات کینه به دل دارند. این شبکه لبنانی همچنین اعلام کرد: آیت الله خامنه ای از حادثه تروریستی اخیر در فرانسه به عنوان تصویری از سالها اقدامات تروریستی در سوریه، عراق، افغانستان و یمن یاد کردند.

پایگاه النهار نیز با انتشار این تیتر «آمریکا از تروریسم حمایت می کند» از محتویات نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی نوشت: رهبر عالی ایران در نامه ای به جوانان در کشورهای غربی به شدت از سیاست های دوگانه غرب در قبال تروریسم انتقاد کرد. این پایگاه همچنین تصریح کرد: نامه رهبر عالی ایران به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است.

شبکه العربیه نیز ضمن انتشار گزینشی بخش هایی از نامه مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: رهبر ایران سیاست های غرب در قبال تروریسم را به باد انتقاد گرفته و آن را به شدت محکوم کرد.

و موارد بسیاری دیگری که ذکر همه آن ها در این مجال نمی گنجد. در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت های گسترده ای در مورد اطلاع رسانی و تحلیل محتوای نامه رهبر ایران به راه افتاده است.

نویسندگان این پست ها و صفحات با قرار دادن بخش هایی از نامه رهبری، فالووران خود را دعوت به قرائت نامه مذکور می کنند.

البته قاعدتاً بازتاب های اصلی انتشار این نامه و اثری که بر جوانان غربی دارد را باید به آینده نزدیک موکول کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب