پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:36:12 - جمعه 13 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دو نامه مقام معظم رهبری تأثیر بسزایی در جوانان اروپایی داشت /حاصل زحمات ۱۰ ساله شهدای دانشمندان هسته ای با بسته شدن «pmd» چه می شود؟
خطیب جمعه رابر با بیان اینکهدونامه مقام معظم رهبری تأثیر بسزایی در جوانان اروپایی دیده شد، گفت : از جوانان، دانشجویان و بسیجیان می خواهم که نامه اول و دوم مقام معظم رهبری را مطالعه کنند؛ درست است این نامه خطابش به جوانان اروپایی است اما خودمان چقدر اطلاع از اسلام داریم؟

به گزارش ” صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با بیان اینکه در قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) انسان ها را به تفکر فرا می خواند، گفت: در قرآن اندیشیدن از اوصاف خردمندان به شمار می آید، نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) می فرماید: هر گاه خواستید کاری انجام دهید درباره سرانجام آن تدبر کنید اگر مایه رشد و هدایت بود انجام بده، و اگر مایه گمراهی بود از آن بپرهیز.

وی ادامه داد: خدای کریم در سوره مبارکه نمل، قضیه آن زنی را بیان می کند که می فرماید: مانند آن زن نباشید که بافته هایش را پس از آنکه محکم کرد، از هم می گسست و رشته رشته می کرد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به روایت دیگر افزود : دو رکعت نماز سبک (که خیلی رکوع و سجود هایش طولانی نیست )با تدبر، اندیشه و فکر کردن برتر از نماز در تمام شب است.

وی اضافه کرد: متاسفانه انسان ها کارهایی که در آن تدبر، فکر و اندیشه نیست، انجام می دهند و بیشترعجول اند، بدون مشورت، فکر و عاقبت اندیشی کاری انجام می دهند که بعد از گذشت سالیان سال، تازه متوجه می شود که چکار اشتباهی کرده اند، جواب این همه سرمایه از عمر، مال و جان هدر رفت آیا می شود برگشت به نقطه سر خط .

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: در کاری که مشورت باشد دوباره کاری انجام نمی شود و این مشکل بعضی از انسانها در این جامعه است .

وی ادامه داد: نشانه خردمند این است که هر گاه خواستید سخن بگوید؛ تدبر کنید ، حرف زدن ها بدون اینکه انسان فکر کند این حرفی که می خواهد از دهان خارج کند آیا باعث ناراحتی، رنجش خاطر اطرافیان و آبروی یک مؤمن می شود، با یک بی تدبری و بی فکری یک عمر هدر می رود.

DSC07506

امام جمعه رابر عنوان کرد: در روایت دیگر می فرماید انسان تا زمانی حرف دردهانش هست ،حرف اسیر آن شخص است و همین که حرف از دهان شما و من خارج شود آن موقع شما اسیر آن حرف هستید، و به همه باید پاسخگو باشید .

وی با بیان اینکه چرا در کار هایمان خیلی تدبر نداریم، صبور باشید افزود: هرگاه خواستید سخنی بگویید تدبر کن، اگر مفید بود سخن بگو، و اگر زیان بار بود خاموش باش، چون در امن و سلامت هستید.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: اگر سختی در کارتان بود چون با فکر و تدبر جلو رفتید، می دانید که آخرش روشن و مفید است ، همه مخصوصاً جوانان در کارهایشان مشورت داشته باشند و حتماً فکر کنند و   بدون هیچ تحقیق، تدبر و مشورتی تنها استخاره می گیرند کار درستی نیست ، استخاره کردن در جاهایی خاص است، تحقیق ومشورت با کارشناس و در مرحله آخر خواستید استخاره بگیرید .

امام جمعه رابردر خطبه دوم با اشاره به اینکه اربعین ابا عبد الله الحسین(ع) را در پیش گذشتیم، افزود: مردم دنیا همه عزادار ابی عبدالله(ع) بودند و یکی از وقایع مهمی که در کربلا امسال اتفاق افتاد از ۶۰ کشور مختلف دنیا برای عرض ارادت به آقا ابا عبد الله الحسین آمدند، بحث شیعه به تنهایی نیست بلکه مسلمان و غیر مسلمان در اربعین ابا عبدالله الحسین در کربلا شرکت کرده بودند .

وی ادامه داد: با تو جه به اینکه گروه های تکفیری وداعش از قبل تهدیداتی را انجام داده بودند که مردم را بترساند و از زائرین کاسته شود، اما همین تهدید هایی که آنها انجام دادند؛ باعث شد که مردم بیشتر شرکت کنند.

حجت الاسلام صادقی به حضور میلیونی زائران در کربلا ی معلی اشاره کرد و گفت : اینها که ساختگی نیست، بگویم فیلم ها را کنار هم چیدند، آیا مسلمانان خشونت طلب و وحشی هستند، اینها آمده اند برای عرض ارادت آقا ابا عبدالله الحسین (ع)،آمدند

وی با بیان اینکه اسلام را اینگونه ترویج دادند، این اسلام آمریکایی که زاده خود کشور آمریکاست مردم دنیا بشناسانند؛ و فرق بگذارند، بدانند اینها از این افراد جدا هستند، افزود: هر گروه داعش مردم را تشویق به جنگ می کند، اگر اطلاعات انسان نسبت به اسلام بالا نباشد؛ یقینا فریب نمی خوردند .

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش در رابطه با دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا گفت : اگر جوان ها این نامه ها را خوب بخوانند ، چه در نامه اول و دوم، اسلام را از مصدرش بشناسند نه اسلام را از افراد ببینند، آنموقع مشکلات کمتر می شود.

وی با بیان اینکه این دونامه مقام معظم رهبری تأثیر بسزایی در جوانان اروپایی دیده شد، افزود : از جوانان، دانشجویان و بسیجیان می خواهم که نامه اول مقام معظم رهبری را مطالعه کنند؛ درست است این نامه خطابش به جوانان اروپایی است اما خودمان چقدر اطلاع از اسلام داریم.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: خط به خط و کلمه به کلمه نامه رهبری را برای خودمان بخوانیم و تحقیق کنیم ، درواقع اطلاعاتمان نسبت به اسلام افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه بعضی از جوانان اطلاعاتی نسبت به دین و مذهب خودشان ندارند و این باعث تأسف است و عنوان کرد:  اگر یک جوان غیر مسلمان مسیحی یا یهودی یکی یا دو سؤال از جوان مسلمان ما کند، چه می توانیم جواب دهیم؛ لذا من خواهش می کنم نامه اول رهبری را مطالعه کنید و درباره مطلبی که مقام معظم رهبری فرمودند تحقیق کنید و ببینید چه اتفاق خوبی در زندگی انسان می افتد، خود همان شخص اطلاعاتش بالا می آید .

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش در بحث«pmd» افزود: مقام معظم رهبری بارها بر غیر اعتماد بودن  آمریکا و حیله‌گری آمریکا تاکید ورزیده‌ و فرمودند: ما نسبت به آژانس بد بینیم؛به هر حال عضو ارشد تیم مذاکره کنند کشورمان ضمن اعلام این که «ما همه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم» می‌گوید «طرف‌های غربی، اعضای شورای حکام آژانس و آمانو کاملا می‌دانند باید میان پی.‌ام.‌دی و برجام یکی را انتخاب کنند» و تاکید می‌کند «اگر پی.‌ام.‌دی بسته نشود معنایش این است که برجام پیش نخواهد رفت».

وی ادامه داد: سانتریفیوژهایی که جمع‌آوری و از رده‌ خارج کرده‌ایم، حاصل زحمات ۱۰ ساله دانشمندان و متخصصان هسته‌ای کشورمان بود که نصب مجدد آن با خسارت‌های فراوان همراه است و به آسانی جمع‌آوری جعبه‌های میوه در میوه‌فروشی و چیدن دوباره آن در روز بعد نیست، ۱۰ تن اورانیوم غنی شده نیز درگذر بیش از ۱۰ سال فراهم آمده است، رآکتور آب سنگین اراک هم شرایطی مشابه دارد و… بنابراین در صورت توقف اجرای برجام، امکانات فراوانی را از دست داده‌ایم.

خطیب جمعه رابر افزود: رهبرمعظم انقلاب می‌فرمایند: «این که بگویند: آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که -هیچگونه- فعالیت هسته‌ای- اعلام نشده- در کشور نیست، یک حرف غیرمعقولی است، خب! چه جور می‌شود اطمینان پیدا کند؟ اصلا اطمینان پیدا کردن یعنی چه؟ مگر تک‌تک خانه‌ها و وجب به وجب سرزمین و کشور را اینها بگردند! چه جوری می‌شود اطمینان پیدا کرد؟ موکول کردن به این مسئله، نه منطقی است و نه عادلانه».

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: به گفته عراقچی اگر pmdبسته نشود، برجام هم پیش نمی رود درست است، اما زحمات دانشمندان ما چه می شود، این سانتریفیوژهایی که باز شده ،۱۰مواد غنی شده ، آن راکتور اراک که باز شده اینها زمان می برد، جعبه میوه ای که نیست بگوییم نمی خواهیم بگذاریم سر جایش، ۱۰ سال زحمت کشیده شده، به راحتی می گویید :pmd بسته نشود برجام پیش نمی رود؛ خب درست، زمان هایی که ما دادیم ، چه کسی باید جواب دهد، جواب مردم و شهدای هسته ای را چه می خواهیم بدهیم مگر مقام معظم رهبری نفرمودند تعهد کتبی بگیرید و با اینکه هیچ اعتمادی به ، آنها نیست.

وی ادامه داد: شهدای هسته ای ما شبانه روز زحمت کشیده اند به ۲۰ درصد رسیدند، آوردنش به ۳٫۵ درصد حالا اگر pmd بسته نشود برجام پیشروی نخواهد داشت بله آن زحمات چه می شود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه چه دادیم و چه گرفتیم گفت: آقای آمانو می گوید: نه سفید است و نه سیاه ولی به سفیدی بیشتر می چرخد، امیدواریم که در ۲۶ آذر اتفاق خوبی بیفتد که شرمنده مردم نباشیم.

وی در بخش دیگر به اهمیدت به پدافند غیر عامل و تأکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران تعریف پدافند غیر عامل است.

امام جمعه رابرخاطر نشان کرد:هر کس کاری از دستش بر می آید در بحث پدافند غیر عامل انجام دهد که مشکلات کمتر شود.

وی پدافند غیر عامل را در همه چیز دانست و افزود: نماز جمعه خودش یک پدافند غیر عامل در بحث فرهنگی است.

حجت الاسلام با اشاره به پدافند غیر عامل در بحث بارندگی عنوان کرد: این بارندگی هایی که همه دعا خوانیدم که « خدایا رحمتت را نازل بگردان»این رحمت تبدیل به نقمت نشود.

وی با بیان اعتراض بعضی ها در جمع آوری زباله ها که از وظایف شهرداری می دانند ادامه داد: یک قسمت از کار بحث شهرداری است به عنوان مثل قبل از اینکه باران ببارد،مسیر جوی ها، زیر پل ها، موانع چه کوچک و بزرگ برداشته شود.

امام جمعه رابر نیز به خانه هایی که مجاور روخانه ها هستند اشاره کرد و بیان کرد: خانه های که در مسیر رودخانه است یک چاره ای بیندیشید ، وقتی سیل می آید ، خانه ای که در مجاور رودخانه باشد، سیل می برد و این خسارت است.

وی همچنین از معنویت ، خونگرمی و مهمان نوازی مردم رابر که زبانزد عام و خاص اند اشاره کرد و عنوان داشت: در بحث شهری متاسفانه مشکل دارید، من هم یک شهروند رابری هستم، جدایی از شما نیستم در بحران قبلی اتفاقاتی افتاد در کوچه و خیابان شهر مشکلاتی وجود دارد، بعضی از آقایان اعتراض بر این دارند، شهرداری باید انجام دهد با بودن نزدیک به کمتر از ۲۰ کارگر و بودجه ای که شهرداری ندارد، همه باید دست به دست هم دهیم و شهرمان را آباد سازیم .

حجت الاسلام مهدی صادقی تمیزی یک شهر را فرهنگ مردم آن شهر دانست و افزود : مغازه دارها، هئیت امنای مساجد و تکایا، ادارات زباله ها را در جوی آب و پیاده روها نریزند، این اخلاقاً درست نیست؛ در سطل زباله یا در یک کیسه زباله بگذارند  و بعد شهرداری می برد؛ کسانی که دام دارند، دام هایشان را در خیابان های شهر رها می کنند، این برای یک شهر جالب نیست.

وی افزود : در هنگام بارندگی ، یکسری به جوی های شهر تان بزنید، ببینید چقدر زباله ، نخاله های ساختمانی، وقتی از آن جوی رد نشود، وارد خیابان می شود و آسفالت را خراب می کند،برای یک کیلومتر آسفالت چقدر هزینه می کنید ، از جیب من و شما باید برود، می توانیم مانع شویم.

امام جمعه رابر از همه خاضعانه خواست مراعات کنند، اینهایی که ساختمان سازی دارند سد معبر نشوند، ادامه داد: شهردار قول داد تا آخر این هفته سطل های زباله را آماده کنند و در گوشه های شهر و خیابان ها بگذارند .

وی از کسانی که صبح امروز کمک کردند تا شهر تمیز شود تشکر کرد و ضمن بیان اینکه توقع بیش از این بود، که افراد بیشتری بیایند؛ اما نیامدند، اذعان داشت: خودمان شهردار شهر خودمان باشیم ، اگر جوانی و خردسالی پوست میوه ای را زمین می ریزد با تذکر آن را ارشاد کنید امر به معروف کنید، امر به معروف همیشه در بحث حجاب، بد حجاب و بی حجابی که نیست، همین امر به معروف می شود.

انتهای پیام /

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب