پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:01:49 - چهارشنبه 18 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در خیابان و ماشین نیازی به ماسک زدن نیست
مسئول مبارزه با بیماری واگیردار در شهرستان رابر گفت : در خیابان و ماشین ماسک زدن تأثیر ندارد، واکسن از اوایل پاییززده می شود تا با این ویروس مقابله کند.

به گزارش “صبح رابر“، سجادی مسئول مبارزه با بیماری واگیردار در شهرستان رابر در خصوص وضعیت بیماری آنفلوانزا در رابر اظهار داشت : روزانه موارد مشکوک پیگیری می کنیم، روند مورد مشکوک روز به روز افزایش پیدا می کند .

وی ادامه داد: در شهرستان رابر نه بیمارستان داریم ، که بیماران را بستری کنیم و نه آزمایشگاه مجهزی که نمونه برداری را انجا م دهیم؛ در هر مورد بد حال، دچار عفونت شدید دستگاه تنفسی از طریق همکاران پیگیری و ارجاع به بیمارستان بافت می شود و نیز به بیمارستان افضلی پور کرمان انتقال می یابند.

سجادی در خصوص آموزش بمنظور کنترل و مهار گسترش بیماری افزود: از زمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان وضعیت را زرد اعلام کردند، تمامی کارشناسان شروع به فعالیت هایی در امر آموزش و اطلاع رسانی جامعه چه از طریق جلسات و آموزش اطلاع رسانی درسطح کلیه مدارس رابر( ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان )، حداقل هر کارشناس با شروع مراسم صبحگاهی آموزش دادند.

DSC07540

وی در بحث آموزشی با اشاره به تهیه و توزیع پوسترهای آموزشی، چک لیست های بهداشتی در خصوص مسائل بهداشتی در مدارس، کلیه ادارات شهر و و اطلاع رسانی به مراکز روستایی شهرستان بیان کرد: در خیابان ماسک زدن تأثیر ندارد، واکسن از اوایل پاییززده می شود تا با این ویروس مقابله کند.

مسئول مبارزه با بیماری واگیردار گفت: آزمایشگاه ویروس شناسی در سطح شهرستان رابر و بافت نیست و بیمارستانی هم نداریم که موارد مشکوک را بستری کنیم ، روزانه آمار را به روابط عمومی دانشگاه گزارش می دهیم.

سجادی بابیان اینکه دیروز ۳۰مورد آنفلوانزای قطعی شناسایی شده و موارد مشکوک زیاد است، تصریح کرد: ۶۰۰یا ۷۰۰ نفر دربیمارستان بستری شده اند، اکثریت مرخص شدند و ۱۰۰ نفری بستری اند.

وی ادامه داد: مراکز اسکر ، هنزا و خود رابر چون مرکز شهرستان کثرت بیماری در این مراکز بیشتر گزارش داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه همه آموزش و علائم راههای انتقال و پیشگیری راجع به این بیماری می دانند، افزود: بیشترین راه انتقال این بیماری ترشح تنفسی، چه از طریق سرفه و عطسه کردن و چه از طریق  اشیاعی که آلوده می شوند است ، و فاصله که با افراد رعایت نشود مستقیما ترشح صورت گیرد، افراد بیمار تا حد امکان از حضور در مکان های پر تجمع خوداری کنند.

سجادی عنوان کرد: فوت ۳۰ نفر در استان کرمان، هر کدام دارای یک مورد زمینه ای داشتند چه ناراحتی قلبی ، تنفسی، کلیه ای و یا اینکه سرطان داشتند ، مسن بودند و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف بوده، سؤء تغذیه داشتند همه اینها سبب می شود فرد تحمل بیماری نداشته باشد و منجر به مرگ شود .

این مسئول بیماری واگیردار،افزود: اگر خطر بیماری را احساس کردیم در مراکز که کثرت بیماری زیاد است، ماسک بزنم، فاصله یک متری را رعایت شود، در خیابان و ماشین نیازی به ماسک نیست، ماسک زدن فقط برای بیمار و کسانی که ملاقات با بیمار دارند مثل بیمارستان افضلی پور که بیماران بستری شدند ، و ماسک برای عموم توصیه نمی کنیم .

وی موضوع مهم را بحث خود مراقبتی خود مردم دانست و تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند؛ هیچ کس هیچ کار نمی تواند کند بخصوص بیماران، اگر لازم است در منزل تحت مراقبت قرار گیرد رفت آمدها را محدود کند و فردی که مراقب بیماراست باید ماسک بزند، در بحث شستشو ی دست ها برای کلیه افراد چه در محل کار، مدرسه و هر جای که جابه جا می شوند بخصوص قبل از اینکه می خواهند غذا بخورد؛ دست ها را بشویند .

سجادی  نیز به مورد مشکوکی که در مرکز اسکر بود اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی به علت بیماری آنفلوانزا از بیمارستان افضلی پور کرمان از این شهرستان گزارش نشده است .

انتهای پیام /

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب