پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:58:59 - جمعه 20 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بودجه دولت را به قیمت نفت نبندید/آمریکای جنایت کار شماشاهزاده های عربستان را مثل یک دستمال مچاله کرده و در زباله ها می اندازد
امام جمعه رابر گفت: آقایان شاهزاده های عربستان ، چندی نمی پاید؛ آ مریکای جنایت کار شما را مثل یک دستمال مچاله کرده به هم فشرده و در زباله ها می اندازد، مهره سوخته دیگر بدرد آمریکا نمی خورد .

به گزارش ” صبح رابر“، حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی رضا(ع) با اشاره به  روایتی از امام رضا(ع) اظهار کرد: مسلمان چند خصلت و ویژگی دارا میباشد اول اینکه از او امید خیر باشد، از بدی او در امان باشد، خیر اندک دیگران را بسیار بشمارید وارزش برای آن قائل باشد، خیر بسیار خود را کوچک بشمارید.

وی با بیان این که خیر کم را بی ارزش نکنیم و خیر زیاد خود را کوچک بشماریم ادامه داد: حضرت رضا (ع) می فرماید: فقر در راه خدا برایش از توانگری محبوب ترباشد، ارزش ها در راه خدا باشیم ولو فقیر باشیم، خار در راه خدا بهتر از عزت در راه دشمن است، آدم فقیر باشد برای خداست، خار شده اما این خاری برای خداست،این خاری ارزش دارد شاید خار به چشم بنده است اما عزت در پیش خداست.

امام جمعه رابرافزود : خصلت دیگر گمنامی از پرنامی بهتر است دوست ندارد سر زبانها باشد این عزت انسان مسلمان است، حضرت رضا (ع) میفرماید انسان مسلمان گمنامی از پر نامی خواهان تر است، چرا بعضی از ما خودمان را از دیگران بهتر و برتر می دانیم؟ چرا منیت ها در ما زیاد شده؟ کسانی منیت داشته باشد خود خواه است.

وی ادامه داد: انسان را به لباس و کار نشناسید، اگر از لحاظ پوشش وضعیت نامناسبی دارد؛ این را به چشم بد نگاه نکنید از کجا معلوم مؤمن واقعی همین شخص نباشد.

حجت الاسلام صادقی در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی و با اشاره به هفته  وقف گفت : یکی از سنت هایی که بسیار با ارزش است و از صدر اسلام تا به حال برآن تأکید شده وقف است.

وی ادامه داد: به پدر و مادر خود احسان کنید این احسان کردن فرزندان برای پدر و مادر تاریخ انقضا ندارد و همیشه جاری است تا زمانی که وجوددارد برای صاحب وقف دارای خیرات و حسنات است و مقید به حیات فرد نیست .

حجت اسلام صادقی با تأکید بر فرهنگ سازی وقف افزود: بیایید همه واقف باشیم، کسانی که کار خیر انجام داده باشند پرونده اش بسته نمی شود، در حل مشکلات شهرستان سهیم باشیم.

خطیب جمعه رابربا اشاره به ۱۶ آذر ماه روز دانشجویان و ضمن تبریک به دانشجویان گفت : متاسفانه در بعضی از دانشگاه ها، از روز دانشجو سؤء استفاده کردند و روی بحث نظارت شورای نگهبان مانور دادند، یک عمامه به سر در یکی از دانشگاه های اردبیل این جسارت را بیان داشت شورای نگهبان به شعور ۵۰ میلیون نفر اهانت کرد.

وی با بیان اینکه این مملکت اسلامی است تصریح کرد: امام فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه بیشتر؛ نظارت شورای نگهبان، نظارت استصوابی است چه در تأیید و رد صلاحیت کاندیدا می تواند دخالت کند حتی از آن بالاتر می تواند انتخابات یک شهرستان را باطل کند.

امام جمعه رابر اذعان داشت : مردم ما ظرفیت ، صبر و تحملشان یک مقدار است؛ اگر می خواهید به شعور مردم اهانت کنید این مردم در ۹ دی با راهپیمایی و تظاهرات و مشت های گره کرده چنان بر دهان شما خواهند زد، که دیگر جرأت یاوه گویی نداشته باشید..

وی در بخش دیگر سخنانش به کاهش چشمگیر قیمت نفت اشاره و بیان کرد: این هم یک معضل برای کشور ما شده که قیمت هر بشکه به ۳۵ دلار رسیده، چند سال قبل مقام معظم رهبری در جلسه ای بیان داشتند درب چاه های نفت را ببندید، بودجه  دولت را فقط واسطه به نفت نبندید، در آینده به مشکل بر می خورید.

حجت الاسلام صادقی افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند وقتی که من این حرف را در آن جلسه زدم بعضی ها لبخند زهر آگین زدند مگر می شود ما وابسته به چیزی غیر از نفت باشیم .

وی ادامه داد: عربستان برای اینکه خودش را در برابر ایران عقب مانده می بیند ، حاضر است ضرر و ضربه به ایران بزند روزانه بالغ بر دو هزار بشکه نفت وارد می کند، بیش از همه کشور ها قیمت نفت پایین می آید .

خطیب جمعه رابرعنوان کرد: کشور عربستان اختیارش در دست چند شاهزاده جوان و جاهل است که هر کاری دلشان بخواهد می کند و از دور آمریکا این ها را کنترل می کند؛ جنگ یمن نزدیک به یکسال این جنگ ادامه پیدا کرده چقدر آمریکا می خواهد عربستان را حمایت کند؟ .

وی با اشاره به حادثه منا افزود: دعوای بین شاهزاده ها برای اینکه قدرت را نشان همدیگر بدهند، این دست آمریکاست آنها می خواهد اینها را به جان هم بیندازد نفت بیشتر وارد می کنند که به ایران ضربه بخورد .

امام جمعه رابر تأکید کرد: مسئولین و هیأت دولت باید صحبت های مقام معظم رهبری را نصب العین کارهای خودشان قرار دهند و فرماندهی اقتصاد مقاومتی را باید اجرا کنند فقط به حرف نباشد.

وی عنوان کرد: بودجه رابه قیمت نفت نبندند، فرماندهی اقتصاد مقاومتی راداشته باشید؛ شما مجری در صحنه عمل باشید .

حجت الاسلام صادقی گفت : کشورهایی که نفت ندارند خزانه دولتشان را از مالیات می بندند، با تدبیر جلو بیایید و مردم را تحت فشار اقتصادی قرار ندهید، مردم در همه جا در صحنه هستند به فکر مردم باشید .

وی با بیان اینکه دست دشمن را بخوانیم و باید مراقبت کنیم، افزود : جلوتر از دشمن حرکت کنیم، سیاست ما باید از سیاست دشمن جلوتر باشد .که اینطور رو دست نخورد .

امام جمعه رابر گفت : آقایان شاهزاده های عربستان ، چندی نمی پاید؛ آ مریکای جنایت کار شما را مثل یک دستمال مچاله کرده به هم فشرده و در زباله ها می اندازد، مهره سوخته دیگر بدرد آمریکا نمی خورد .

وی ادامه داد: حالا شما خوب حمالی و نوکری می کنید و حاضرید به کشور خودتان ضرر برسانید که از ایران عقب تر نمانید، چشمانتان را باز کنید تا فریب دشمن را نخورید .

امام جمعه رابر دربخش دیگر سخنانش به بیماری آنفولانزا اشاره کرده و افزود: وزیر بهداشت در استان امید دادند مشکل چند روز دیگر بر طرف می شودو امیدواریم با خود مراقبتی آنفولانزا در این شهرستان دیده نشود.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب