پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:33:39 - شنبه 21 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فریاد ائمه جمعه استان کرمان بر سر فتنه گران
ائمه جمعه استان کرمان با توجه به نزدیکی واقعه ۹ دی و حضور پر شور و با بصیرت مردم خدا جو در واکنش به اقدام فتنه گران در روز عاشورای حسینی سال ۸۸ ،نسبت به حضور گاه و بی گاه و حامیان فتنه واکنش نشان دادند.

به گزارش” صبح رابر“؛ به نقل از ”آرمان کرمان” ائمه جمعه استان کرمان با توجه به نزدیکی واقعه ۹ دی و حضور پر شور و با بصیرت مردم خدا جو در واکنش به اقدام فتنه گران در روز عاشورای حسینی سال ۸۸ ،نسبت به حضور گاه و بی گاه  و حامیان فتنه واکنش نشان دادند.

مردم در انتخابات آینده به فتنه گران و حامیان فتنه رأی نخواهند داد

حجت الا سلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ریگان اظهار داشت: امروزه وقف سنت حسنه است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:مقام معظم رهبری در بیان اهمیت وقف می فرمایند،سنت وقف را می توان، یکی از بزرگ ترین آموزش های عملی اسلام برای انفاق ماندگار و مفید شمرد.

رنجبر ماهانی اشاره داشت به  نقش مهم شهید آیت الله دستغیب در پیروزی انقلاب اسلامی و بیان کرد: شهید آیت الله دستغیب در حمایت از امام خمینی (ره) و در روشنگری جوانان و نوجوانان در سنگر نماز جمعه نسبت به منافقین در انقلاب نقش مهمی را ایفا کرد و نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه روز ۱۶ آذر ماه روز نماد مبارزه با استکبار است، افزود: باید در این روز علیه ترفند ها و رفتار های نظام سلطه به سر کردگی آمریکای جنایتکار مواضع انقلابی گرفته شود.

رنجبر ماهانی بیان داشت: متاسفانه در ۱۶ آذر ماه امسال شاهد حضور چهره هایی در دانشگاه ها و مراکز علمی بودیم که این افراد نه تنها وجهه علمی ندارد، بلکه افرادی غیر همسوبا نظام و انقلاب ،چهره هایی که از اول انقلاب با حکومت و نظام اسلامی زاویه داشته اند ،چهره های که مسئله دار بودند در نظام و انقلاب که  این نفوذ دشمن در مراکز علمی و دانشگاهی دیده شد ،مسئولین کشور باید مراقب باشند.

نماینده ولی فقیه در ریگان با بیان اینکه امروز فتنه خط قرمز است،عنوان کرد: کسانی که مدام آزادی سران فتنه را سر می دهند بدانند، مردم خیانت های فتنه گران را فراموش نخواهند کرد و کسانی که سنگ فتنه گران را به سینه می زنند بدانند،مردم در انتخابات آینده به فتنه گران و به حامیان فتنه رای نخواهند داد.

مسئله فتنه و فتنه‎گران از مسائل مهم،خط قرمز است،وزرا باید پایبند آن باشند

حجت‎الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوا و تسلیت ایام رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: هنگامی که سیره امام حسن (ع) را بررسی می‎کنیم، نقطه‎های برجسته‎ای از مظلومیت وی مشاهده می‎کنیم که نمونه آن در زندگانی دیگر ائمه معصوم (ع) وجود نداشت و این‎ها برای امروز ما آموزنده است.

وی همچنین با اشاره به هفته وقف بیان داشت: انسان موجودی است که از فنا و نابودی گریزان است و دوست دارد، پس از وی نامی از خویش در عالم به یادگار بگذارد به همین دلیل است که به طور طبیعی گرایش به خوبی و کارهای خیر دارد.

افشارمنش تصریح کرد: از جمله کارهایی که می‎تواند، سبب جاودان ماندن انسان بعد از مرگش شود، توجه به سنت وقف است که از دیر زمانی به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است.

وی افزود: در قرآن کریم نیز آیاتی در مورد انفاق، احسان، عمل صالح و باقیات الصالحات وجود دارد که می‎تواند، مصداقی برای وقف باشد.

افشارمنش با بیان اینکه در سیره پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) وقف به عنوان یک سنت حسنه جاری بوده است و موقوفات حضرت علی (ع) هنوز در مدینه باقی است، عنوان کرد: وقف در واقع مانعی در برابر زیاده‎خواهی انسان است و نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی و … دارد.

امام جمعه کهنوج با توصیه‎هایی در مورد وقف ادامه داد: کسانی که توان دارند، امر وقف را انجام دهند، وقف‎نامه محکم و قانونی بنویسند که کسی نتواند دخل و تصرف در آن کند، با علما مشورت کنند و در مورد اموری که بیشتر نیاز امروز جامعه است، وقف کنند.

وی با اشاره به حوادث و حواشی ۱۶ آذر ماه روز «دانشجو» در برخی دانشگاه‎ها گفت: برخی انگار امروز مأموریت‌یافته‌اند که چهره آمریکا را بزک و فتنه‎گران ۸۸ را تطهیر کنند.

افشارمنش اضافه کرد: مقام معظم رهبری در هفته دولت یکی از توصیه‌های مهمی که به اعضای هیئت دولت داشتند، این بود که فرمودند «مسئله فتنه و فتنه‎گران از مسائل مهم و خط قرمزها است که وزرا باید همان‎گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‎گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند».

وی با تأکید بر اینکه فتنه مسئله شخصی نبود، بلکه چالش با اصل نظام اسلامی بود، اظهار داشت: بزرگ‌ترین ظلم فتنه‎گران اردوکشی خیابانی، خلاف قانون عمل کردن و نظام را متهم به تقلب کردن بود.

افشارمنش خاطرنشان کرد: عجیب این است که در محافل خصوصی اقرار می‎کنند، تقلبی صورت نگرفته است، اما حاضر به اعلان آن نیستند و با ابراز تأسف امروز نیز بعضی از فتنه‎گران و به ویژه محکومان آ‎ها برای تطهیر فتنه‎گران در دانشگاه‎ها دعوت می‎شوند.

امام جمعه کهنوج ادامه داد: جایگزین رئیس نهضت آزادی را زنی از محکومان فتنه می‎گذارند که فرزند یکی از سران فتنه است و با صراحت می‎گوید «ما فتنه‎گر نبودیم، بلکه کسانی بودند که نگذاشتند، مطالبات مردم در سال ۸۸ به نتیجه برسد».

وی بیان داشت: این حرف به این معناست که هنوز هم بر طبل فتنه می‎کوبند و آنچه که می‎رفت تا نظام اسلامی و جامعه انقلابی ایران را با چالش جدی تفرقه و فروپاشی و در نهایت نفوذ و سلطه بیگانگان در کشور مواجه سازد، تکرار می‎کنند و با ادعای حفظ انقلاب امام خمینی (ره) از انحراف در مقام اصول و مبانی مکتب امام و ارزش‎های انقلاب از هیچ‎گونه تلاشی دریغ نمی‎کنند.

افشارمنش تصریح کرد: لازم است این طایفه غفلت‌زده و تشنه قدرت را بار دیگر به فرازی از فرمایش هشدارگونه امام راحل توجه دهیم که فرمودند «آنها (دشمنان) می‎دانند که از چه راهی باید یک کشور را به تباهی بکشانند، آنها می‎دانند که باید از راه حکومت، از راه خود دولت، از راه خود مجلس، از راه خود این‎ها، این کارها را انجام دهند».

وی افزود: این‎ها می‎دانند با این ملت نمی‎شود با فشار و زور رفتار کرد به همین دلیل برای ۵۰ سال دیگر از هم‎اکنون نقشه می‎کشند و اگر دانشگاه‎ها انحرافی پیدا کنند، آنها در آینده نتیجه کار خود را می‎گیرند.

افشارمنش با اشاره به راهپیمایی اربعین عنوان کرد: این حرکت میلیونی علاوه بر آثار فردی دارای آثار اجتماعی از جمله نمایش سبک زندگی اخلاقی و دینی است.

امام جمعه کهنوج اربعین را بهترین فرصت معرفی اسلام ناب محمدی به تمام دنیا دانست و ادامه داد: همچنین از منظر سیاسی  و انقلابی این حرکت بزرگ شیعی نمایش اقتدار جهان اسلام  و مانور تمام‎عیار ظلم‎ستیزی بود.

شادمانی حامیان فتنه مشکلی از کشور حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت ارتحال پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با رسالت تاریخی خود جامعه‌ای که در معرض سقوط، غرق در جنگ و مدگری، خرافات و جهالت بود را به جامعه‌ای متعالی و متکامل تبدیل کرد.

وی یکی از اهداف مهم ائمه معصوم (ع) را تشکیل نظام اسلامی و تاسیس حکومتی بر پایه امامت و ولایت دانست و ادامه داد: بارها امام رضا (ع) بر موضوع حکومت اسلامی که حق امامت و ولایت است، تاکید می‌ورزیدند.

منتظری به آثار فردی، اجتماعی و سیاسی همایش عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: باید دستاوردهای عظیم این همایش ۲۶ میلیونی که نشانه اقتدار جهان اسلام و جلوه‌ای از سبک زندگی اخلاقی و اسلامی بود، تبیین شده و ان‌شاء‌الله زائران بتوانند از مسیر کربلا مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنند.

امام جمعه شهربابک از حضور بعضی حامیان جریان فتنه و لبیرال‌های مطرود امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها گلایه کرد و ابراز داشت: یقینا رئیس جمهور می‌دانند که سوت و کف‌های حامیان فتنه و مطرودین امام و رهبری نه تنها مشکلی را از کشور حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات آینده نظام می‌افزاید.

وی به موضوع وقف اشاره داشت و تصریح کرد: وقف یکی از اعمال شایسته بندگان خداست که تاثیر فراوانی در رشد و تعالی و تکامل انسان‌ها دارد و در واقع پیوند مستحکمی بین بندگان و خداوند متعال است.

منتظری بسیاری از سرمایه‌های علمی را مدیون وقف دانست و گفت: امروز بسیاری از کتابخانه‌ها، مدارس و مراکز علمی، بیمارستان‌ها و مساجد مدیون وقف و واقفان خیراندیش است.

وی از زحمات اداره اوقاف شهرستان شهربابک تقدیر کرد و افزود: کسانی تمایل دارند در این سنت حسنه وقف شریک شوند به اداره اوقاف مراجعه کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب