پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:57:10 - جمعه 27 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ترس و وحشت جریان صهیونیستی از جنبش اسلامی عامل حمله به شیعیان در نیجریه شود
امام جمعه رابر گفت: اقدامات ناجوانمردانه دولت و ارتش نیجریه به شیعیان این کشور نشان از ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از جنبش اسلامی در جهان دارد.

به گزارش” صبح رابر“؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی با اشاره به روایات و احادیث در خصوص آثار و خاصیت اندیشیدن و فکر کردن گفت: عبادتی مانند اندیشیدن و فکر کردن نیست ، حضرت علی بن موسی رضا(ع) می ‌فرماید: لیس العباده کثره الصلاه و الصوم، إنّما العباده التفکّر فی أمر الله عزّ وجلّ؛ عبادت به فراوانی نماز و روزه نیست، بلکه عبادت تفکر در امر خدای والاست.تفکر در این موارد خداشناسی مان قوی می شود.DSC07878

وی به ثمرات فکر کردن با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) یادآور شد: یکی از ثمرات فکر کردن ایمنی فرد از لغزش ها و خطا هاست، خطاها خیلی کمتر و لغزش ها در حد صفر است این خاصیت اندیشه، فکر و تدبر است.

خطیب جمعه رابر، در امان بودن از لغزش ها ، اندیشیدن پیش از انجام کار دانست و بیان کرد: با فکر های باطل انسان به مشکلات عظیمی برخورد می کند اگر فکر با تدبر وعقل جلو بیاید از لغزش ها و خطا ها مصون می ماند و کمتر ضرر می کند .

وی یکی دیگر از ثمرات اندیشیدن را درخشندگی در اموردانست وعنوان کرد: انسانی زیاد فکر کند پیروز است، هر چیزی در جایی زیاد بماند، فاسد و خراب می شود و گرد و غبار روی آن را می گیرد؛ عقل انسان هم همینطور، اگر زیاد از عقل کار نکشید تفکر واندیشه نکنید؛ می میرد.

خطیب جمعه رابر یکی دیگر از آثار و ثمرات اندیشیدن را عاقبت نیکو بر شمرد و اضافه کرد: عاقبت کار انسان در تفکر کردن است ضررش به حد صفر می رسید، سعی کنید در زندگی و کارهایمان فکر و اندیشه داشته باشیم .

وی توصیه کرد: جوانها در کارها زیاد فکر کنند، مشورت دیگران را بگیرند و خود آخر تصمیم بگیرد ، دانشجویان در بحث انتخاب رشته دقت کنند .

حجت الاسلام مهدی صادقی افزود: مختومه شدن پروندهpmd که با همت هئیت مذاکره کننده و زحمات هئیت مذاکره کننده دردولتها قبل نشان داده ایران هیچ گاه به دنبال ساختن بمب هسته ای و اتمی نبود ه و بعد از گذشت قریب به ۱۴ سال برای شورای حکام و آژانس بین المللی این مهم ثابت شد .DSC07873

وی با بیان در دی ماه تمام تحریم ها به لطف حضرت حق برداشته شود، ادامه داد: این نکته مهمی بود که رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشته شدن تحریم ها فرمودند مبادا در بین افراد جامعه خصوصاً نخبه ها طوری القاء شود که دیگر تمام مشکلات کشور با برداشته شدن تحریم ها حل و فصل شود؛ این القاء نباید در بین مردم و جامعه علمی و نخبه های ما صورت گیرد و خدای ناکرده سرعت علمی و یا غیر علمی ما گرفته شود، بلکه باید ادامه پیدا کند.

جریان کشتار مسلمانان شیعه پشت پرده آش تکفیریها ست

خطیب جمعه رابر با محکوم کردن حمله ناجوانمردانه دولت و ارتش نیجریه به شیعیان این کشور افزود: تنها جرم این مردم که چنین همه آنها را به خاک خون کشیدن این است که از مکتب اهل بیت (ع) دفاع می کنند، چون شیعه هستند.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی نزدیک به ۲۵ میلیون نفر از افراد در آن کشور را آشنا به دین مبین اسلام و مذهب شیعه کرده است ، گفت : وقتی یک رهبری در یک جامعه ای این طور با نفوذ مردم را به سمت مکتب شیعه می آورد خیلی برایشان سنگین است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: این جریان مخفی و سانسور شده ایست که پشت پرده یقیناً تکفیری ها، داعش، تروریست ها وصهیونیست ها وجود دارد و چون برای آنها زنگ خطری است.

وی با اشاره به نامعلوم بودن وضعیت شیخ زاکزاکی بیان کرد: نزدیک به چند هزار نفر را به خاک و خون کشیدن و از بین بردند بعضی در بیمارستان ها و بعضی ها را در گورها دسته جمعی دفن می کنند؛ این ترس از آنها است و ما در برای مجروحان دعا و به روح شهدای شیعیان درود و صلوات می فرستیم .

وظیفه معتمدین در هیئت اجرایی امانت داری از رأی مردم است

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش به انتخاب معتمدین شهرستان برای هئیت اجرایی انتخابات اشاره کرد و ضمن تبریک به منتخبین معتمد تصریح کرد: شما به عنوان افراد ذیصلاح و معتمد باید از هر گونه تعصب به جناح و گروهی کار خودتان انجام دهید؛ نیاید به خاطر یکسری مسائل دنیایی آخرت خودمان را بفروشم.

وی با بیان اینکه شما منتخبین و معتمدین مردم باید با بی طرفی عدالت را مد نظر داشته باشید و عنوان کرد: وظیفه معتمدین در هیئت اجرایی و خواسته مردم است که باید از رأی مردم امانت داری شود، خدای ناکرده اگر یک رأی اینطرف یا آنطرف شود در روز قیامت خداوند شما را مورد بازخواست قرار می دهد نه این انتخابات هر انتخاباتی.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش ضمن گلایه از مغازه داران ومسئولین در جهت نظافت و فضای شهر گفت : شهرستان شما زبانزد عام و خاص است؛ اما چهره شهر یک چهره نامطلوبی است.

وی از مسئولین و مردم خواست تا ضمن رسیدگی به این موضوع هر چه سریعتر این معضل رفع شود و اضافه کرد:

با تذکر شفاهی وخوش اخلاقی اگر برخورد اسلامی را نمی پسندند؛ برخورد قانونی کنید ، خودتان باید شهردار شهرتان باشید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب