پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:12:02 - شنبه 28 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معمای تنها راه درمانگاه شبانه روزی شهدای رابر + تصاویر
راه اصلی تنها مرکز بهداشت درمانی شبانه روزی شهدای رابر یک هفته ای است مسدود شده و از یک جاده خاکی قابل دسترسی شده که این امر بیماران و مراجعه کنندگان به این مرکز بهداشتی و درمانی را عاصی کرده است.

به گزارش “ صبح رابر“؛ شهرستان رابر با جمعیتی بیش از ۲۳هزار نفر تنها یک درمانگاه شبانه روزی دارد که روزانه جوابگوی صدها بیمار در کنار دیگر بیمارهای اورژانسی و تصادفی است.

طی هفته گذشته تنها راه آسفالته این مرکز درمانی مسدود شد هر چند وضعیت نامناسب آسفالت که بدلیل زیر سازی نامناسب جاده دارای دست انداز شده و باعث می شود جلو بندی و کمک های وسایل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل شود، حال وضعیت بیمار که بماند.

گفتنی است:عمر مفید آسفالت براساس استانداردهای جهانی پانزده سال تعیین شده است، اما آسفالت این جاده قدمتی چندین ساله دارد از این سر خیابان تا آن سرش را که نگاه کنید به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد؛ جاهایی  ازآسفالت کنده شده ،مردم شهرستان رابُر سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، دست اندازها و چاله های خیابان ها معضلی جاافتاده و عادی برای مردم رابُر شده است .

برای رفتن به تنها درمانگاه شهرستان از راه خیابان اصلی برخوردیم به تابلوی کارگران مشغول کارند .DSC07829 DSC07830

 

پای صحبت برخی از شهروندان رابری که نشستیم ، غم وجود این مشکل ماندگار را در چهره‌هایشان می‌توان به وضوح مشاهده کرد، آنها از قدمت این معضل می گفتند اگر یک مریض اورژانسی بخواهیم به درمانگاه این شهر ببریم باید از تعداد زیادی دست انداز و چاله چوله های شهر بگذریم ما که سالم هستیم از بالا و پایین شدن حالمان به هم می خورد چه برسد به مریض بدحالمان ، تنها  کاری که شهرداری در این چند سال کرده  قسمتی ازچاله های  خیابان را با یک سطح نازکی از قیر  یا سیمان پوشاند و مدتی دوباره به همان صورت تبدیل شده است. هر چند این عملیات فقط به صورت لکه گیری اصولی انجام شود به رغم رضایت مردم در کوتاه مدت، در آینده دوباره کاری شده و هزینه های زیادی نیز برای شهرداری به دنبال خواهد داشت.

DSC07831 DSC07836 DSC07834

اما این خیابان اصلی مسیر دسترسی به درمانگاه شبانه روزی  و  محله موردوئیه نزدیک به یک هفته ی که بسته شد و از یک مسیر خاکی قابل دسترس شده است .DSC07825 DSC07808

یکی از رانندگان آژانس  در این خصوص به خبرنگار ما گفت: هر چند این مسیر خاکی برای اورژانس ۱۱۵ کوتاه تر شده ، اما اگر این مسیر جاده را دو بانده و آسفالت می کردند خیلی سرویس دهی به مردم و بیماران بهتر صورت می گرفت.DSC07811 DSC07803 DSC07794 DSC07799

وی ادامه داد: هر چند برای خود و شهرم تأسف می خورم که چرا ما نباید یک خیابان سالم داشته باشیم و این امر باعث می شود که خسارات زیادی به و سائل نقلیه مردم وارد شود که با این وضعیت آسفالت خیابان ها  هر سال دو سه بار باید به غیر از خسارات دیگری که خودروی مان وارد می شود به کارگاه های تنظیم جلو بندی و مکانیک مراجعه کنم این در حالی است که در صورت وضعیت مطلوب خیابان ها شاید هر چند سال یک بار برای تنظیم جلوبندی خودروی مان  مراجعه کنم.

DSC07822 DSC07814 DSC07810

همانطور که می دانید یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که یک شهر ستان را از سایر شهرستان ها متمایز می ‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهرستانی دارد، آسفالت یکدست و مناسب خیابانها است اما امروز آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای شهرستان رابر  را می بینید و هنوز در فکر هستید تا در چاله نیفتید.

تمامی شهروندان از وجود این معضل‌ها ابراز نارضایتی می‌کردند وازشهرداری، وشورای شهر، رابُر درخواست پیگیری این مشکل را داشتند، و نبود علائم راهنمائی و رانندگی به میزان کافی در طول مسیر می باشد که امیدواریم مسئولین محترم مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات و خدمت به مردم شهیدپرور این خطه انجام دهند.

DSC07796 DSC07803 DSC07802 DSC07834

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب