پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:53:14 - سه شنبه 1 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهره زیاد بانکی مانع ورد تاکسی درون شهری به رابر
شهردار رابر گفت : نداشتن شرایط بعضی متقاضیان وبهره بانکی زیاد، موجب استقبال نکردن آنها و عدم تقاضا از تاکسی درون شهریست.

به گزارش ” صبح رابر“؛ تاکسی های درون شهری نقش پر رنگ تر و مهمی در جابه جایی مسافران و شهروندان دارد. در شهرستان رابر تاکسی های زیادی نظیر تاکسی های شخصی، تاکسی بی‌سیم، آژانس ها و… برخوردارند. در حالیکه۶ سال از شهرستان بودن رابر می‌گذرد ولی هنوز از هیچ خدمات حمل و نقل درون شهری برخوردار نیست.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی بویژه تاکسی یکی از مسائل مهم حقووق شهروندی است در واقع حقوق شهروندی آمیخته‌ای است از وظایف و مسئولیت‌های شهروندان در قبال یکدیگر و همچنین در برابر قوای حاکم و بلعکس، بخصوص حقوقی که وظیفه تأمین آن بر عهده مدیران شهری و شهرداری است.
رضا مهدی پور شهردار رابر در این خصوص گفت : نداشتن شرایط بعضی متقاضیان وبهره بانکی زیاد، موجب استقبال نکردن آنها و عدم تقاضا از این وسیله نقلیه است.

اما بسی جای تعجب و تأسف را دارد با نگاهی به ساختار شهرستان و تأملی به حال و نگرشی به آینده‌ی شهرستان داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که تاکسی حق شهروندان خواهد بود. شهری که روزانه دست کم حدودچندین هزار نفر در آن تردد می‌کنند.
حضور مسافران و مهمانان این شهر از یک طرف و پراکندگی ادارات شهری و مراکز آموزشی به خصوص وجود دو دانشگاه از طرف دیگر و عدم وجود تاکسی را می توان از معضلات در این شهرستان دانست. معضلی که در ایام تعطیل برای عموم شهروندان از مهمان تا میزبان ملموس می‌باشد.
نبود تاکسی شهری می تواند بر معضلات و نابهنجاریهای اجتماعی شهری تأثیر بسیاری به جای بگذارد و ایجاد بستر مناسب برای بروز هرگونه تخلف و جرم را بوجود آورد.

اما برخی از مردم با اعلام نارضایتی از این وضعیت به خبرنگار صبح رابراعلام کردند: دریافت مبالغ سنگین و غیرمنطقی از سوی رانندگان آژانس ها نوعی سوء استفاده از شرایط مسافر و کمبود زمان است.

خانم خانه داری می گوید: عدم نظارت بر فعالیت آژانس ها و نبود تاکسی های درون شهری معضلی است که مردم با آن روبرو هستند.

وی ادامه داد: نبود نرخ های واحد به دلیل عدم اعمال نظارت بر روند کاری مدیران آژانس ها و نیز عدم نصب برچسب کرایه بر روی تاکسی ها را از نقاط ضعفی دانست که بگفته وی موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

با راه اندازی حمل و نقل شهری شهرداری، خدمات عمومی را گسترش و در واقع خدمات رسانی آنها ایجاد رفاه برای شهروندان است.
وجود تاکسی درون شهری دارای محاسن زیادی است من جمله : رضایت شهروندان، آرامش خاطر و امنیت اخلاقی خانواده ها، جلوگیری از بروز تهدیدات اجتماعی و اخلاقی، امنیت و آرامش روانی برای استفاده کنندگان این وسیله نقلیه، صرفه جویی در هزینه ها، از ترافیک در خیابانها جلوگیری می کند ، موجب کاهش تصادفات شهری وکاهش آلودگی هوا می شود,و تأثیر بسزایی در کاهش ترددهای بی مورد دارد

از طرفی با معافیت عوارض حمل ونقلی شهری و دادن تسهیلات خرید تاکسی و ایجاد زیرساختهای آن نظیر ایستگاه تاکسی، نصب تابلو و… زمینه را برای تولد حیات تاکسیرانی و توسعه آن در شهرستان بوجود آورند. که در این بین اولاً رضایت شهروندان را با احیای حقوق  آنها جلب خواهند کرد،و آژانسهای درون شهری زیر مجموعه امور صنفی صنعت و معدن که با حدود ۱۵ دفتر بیش از ۸۰ خودرو در اختیار دارد و روزانه درآمد هنگفتی به جیب خواهند زد را از گردنه رقابت خارج نموده و توسعه پایدار تاکسیرانی شهری را ارتقاء دهند.

با عنایت به دیدگاههای رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سرّه) در موضوع  حقوق شهروندی، شهرداری برخود فرض دانسته است تا با ارائه فرازی از فرمایشات ایشان در این خصوص،  سهم اندکی در اعتلای  اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حفظ حقوق شهروندی به دولتمردان و توصیه نموده اند :«… و به مجلس و دولت و دستاندرکاران توصیه مینمایم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی ره آورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید ».

امید است گامی هر چند کوچک در ارائه دیدگاه امام خمینی (ره) بر داریم.
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب