پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:29:07 - سه شنبه 8 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گرامیداشت هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در مسجد صاحب الزمان رابر
به همت هئیت امنای مسجد صاحب الزمان (عج)، همزمان با فرا رسیدن میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)مراسم جشنی در مسجد صاحب الزمان با حضور مردم و برخی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش “ صبح رابر”؛ مراسم گرامیداشت میلاد با سعات نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت جشن میلاد دو نور در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه بخش هنزاء ، با تبریک این میلاد با سعادت و هفته وحدت گفت : ما یک معجزه و یک ارحاثات داریم که در زمان تولد سه پیغمبر معجزاتی رخ داد اما ارحاثات در زمان تولد حضرت محمد (ص) به وجود آمد .
وی به معجزه الهی در بدو تولد حضرت عیسی و حضرت موسی اشاره کرد و افزود: امشب ۱۰ ارحاثات عجیب در سراسرعالم به برکت ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) اتفاق افتاد.
امام جمعه هنزاء گفت: این ارحاثات به این دلیل به وجود آمد که مردم بفهمند که سلسه نبوت با آمدن حضرت محمد مصطفی (ص) بسته شد.
وی ادامه داد: ۱۰ ارحاثات زمان ولادت پیامبر اکرم(ص) از جمله خشک شدن دریاچه ساوه، خاموش شدن آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود ، ساطع شدن نور هنگام تولد پیغمبر اکرم(ص) از مادرش، شکستن پل روی دجله، لال شدن پادشاهان ،بسته شدن تمام درها ی آسمان روی شیطان، همه بت ها به زمین خورد، علم کاهنان و سحر ساحران همه باطل شد. و طاق کسری از میان به دو نیم شد که تا امروز نمایان است، هنگام ولادت پیامبر (ص) این ندا از آسمان شنیده شد: (( جاء الحقَ و ذهق الباطل، إنَّ الباطل کان زهوقا)؛ امروز صداقت مهربانی ها به اوج خودش رسید.DSC08196
حجت الاسلام علیدادی افزود: ارحاثات دیگر نوری از غرب عالم به شرق عالم می رسد، یعنی ندای اسلام با این نور در همه عالم دیده شد.
کسی دل رهبر را به درد آورد، از حیطه اسلام ناب محمدی خارج شده است
وی ادامه داد: پیامبر دو مسیر اصلی اسلام را دنبال کرد؛ مسیر اول « یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولى الامر منکم» ولایت و ولایت فقیه و مسیر دوم «و اعتصموا بحبل الله جمیعا.» پیغمبر فرمودند: وحدت، اما در جریان سقیفه شیطان پیروز شد و یک اسلام ابوبکری ویک اسلام ناب محمدی ایجاد شد .
امام جمعه هنزاء تصریح کرد: اگر کسی دل رهبر را به درد آورد، از حیطه اسلام ناب محمدی خارج شده است و اگر کسی مطیع دستورات رهبر نباشد، از آیه قرآن طمرد کرده است.
وی مقام پیامبر(ص) را از قرآن هم بالاتر دانست و عنوان کرد: در روایتی آمده است، روز قیامت همه را صف می کنند نوری از آسمان به زمین می آید در محضر سرور کائنات عالم تعظیم می کند، می فرمایند: من قرآن هستم ، جایگاهم یک پله از پیغمبر پایین تر و از امامان بالاتر است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به دو امانت گرانبهای حضرت رسول نزد مردم اشاره کرد و افزود: شکایت و شفاعت دو دستور ولایت فقیه و قرآن ناطق داده شده حال کسانی که دل رهبری را به درد آورند و الان هم در حصر هستند، آنجا دیگر شکایت است .
وی، ولایت و قرآن دو مطالبه پیامبر (ص) از ملت خواند و افزود : امام ما از نظر ها غائب و نائب امام زمان(ع) حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای( مد ظله العالی) است که باید همیشه مطیع دستورات ایشان باشیم.

امام جمعه هنزاء بیان کرد: دشمنان اسلام از وحدت بین مسلمانان واهمه دارند؛ بنابراین می‌کوشند از طرق مختلف و با طراحی برنامه های گوناگون بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند تا شاید از این طریق به اهداف شوم خود دست یابندباید وحدت کلمه و یکپارچگی خود را حفظ کرده و مانع از تحقق اهداف پلید دشمنان اسلام شوند.
مهدی پور در این مراسم به مدح و مولودی خوانی حضرت رسول اکرم (ص) وحضرت امام جعفرصادق علیه السلام پرداخت.
در این مراسم که شامل برنامه های متنوع فرهنگی بود از جمله مسابقه ، مقاله و در پایان به قید قرعه به ۹ نفر که اسمشان محمد بود، از طرف  اداره ثبت احوال شهرستان جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام /

DSC08159DSC08160DSC08181DSC08191DSC08165DSC08170DSC08194DSC08202DSC08206DSC08218DSC08196DSC08223DSC08214DSC08238

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب