پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:46:37 - شنبه 12 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری آزمون های استخدامی آموزش و پرورش راهی برای کسب درآمدهای هنگفت
با گذشت چندین ماه از برگزاری آزمون ۵ هزار نفری و بلاتکلیفی داوطلبان آن ،سرنوشت ۱۲ هزار نفر دیگری که به بدنه آموزش و پرورش وارد می شوند، در هاله ای از ابهام است و با این تفاسیر چند سالی از عمر خود را باید سماق بمکند.

به گزارش “صبح رابر”؛ پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰نوشت ، بر اساس اخبار منتشر شده از سوی دولت در بودجه سال آینده آموزش و پرورش مجاز به برگزاری آزمون برای جذب ۱۲ هزار نفر در سیستم آموزش و پرورش می باشد.

در همین راستا جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرنگار نمره ۲۰ گفت:به زودی تعداد زیادی از معلمان در وزارت آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد از همین رو این وزارتخانه با کمبود شدید نیرو مواجه می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: از آنجایی که وزارت آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی محسوب می شود در ازای خروج نیروهای بازنشسته باید نیروهای جدید به این نهاد وارد شوند .

کوچکی نژاد اظهار داشت: بر این اساس آموزش و پرورش نیاز به جذب حدود ۵۰ هزار نفر دارد و نمی توان به جذب ۱۲ هزار نفری اکتفا کرد چرا که این نیاز به شدت در هنرستان ها و مناطق محروم احساس می شود.

وی در خصوص تاخیر در اعلام نتایج آزمون ۵ هزار نفری آموزش و پرورش اعلام کرد: عدم مدیریت درزمان برگزاری این آزمون سبب شده است که با وجود گذشت چندین ماه هنوز اسامی پذیرفته شدگان اعلام نگردد و علاوه بر بلاتکلیفی این افراد فرایند آموزش و مشغول به کار شدن آن ها یک سال به تعویق بیفتد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس اولویت استخدام با معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی می باشد اما در مناطق محرومی که کمبود معلم وجود دارد آموزش و پرورش می تواند کمبود نیروی این مناطق را با جذب نیروهای بومی تامین کند.

اما این سوال مطرح می شود که چرا با وجود کمبود ۵۰ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش تدبیری صورت نمی گیرد و نیروی جایگزین به این نهاد وارد نمی شود؟

متاسفانه استفاده از نیروهای بازنشسته و بازگرداندن آن ها به کار یکی از اقدامات دولت یازدهم می باشد که سبب آسیب به آموزش کشور شده است چرا که یک فرد بازنشسته توانایی و حوصله کافی برای آموزش و اداره کردن دانش آموزان را ندارد.

عدم به کارگیری معلمان حق التدریسی و پرورشی یکی از اقدامات غیر اصولی این وزارتخانه بود در صورتی که می توانست از همین نیروها با سابقه بالا استفاده کند و زمان زیادی را صرف آموزش نیروهای جدید نکند آنها را برکنار کرد.

آزمونی که خیلی از نمایندگان آن را غیر قانونی خواندند و شاید راهی برای کسب درآمد هنگفتی از آن بود و همچنان با گذشت چندین ماه اسامی پذیرفته شدن آن اعلام نمی شود و در به کارگیری آن ها شبهات بسیاری است.

حال باید منتظر بنشینیم و ببینیم با گذشت چندین ماه از برگزاری آزمون ۵ هزار نفری و بلاتکلیفی داوطلبان سرنوشت آن ۱۲ هزار نفر دیگر که به بدنه آموزش و پرورش وارد خواهند شد چه می شود با این تفاسیر چندین سال وقت می برد تا  اسامی پذیرفته شدگان اعلام شود و قطعا در آن زمان نیروهای بازنشسته هم چند برابر خواهد شد.

الهی چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار!!!!!!!!

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب