پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:35:31 - چهارشنبه 16 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زمینه برای قیام عمومی در عربستان فراهم شده است
وضعیت اسفناک شیعیان جنوب و جنوب شرق عربستان ، حمله عربستان به شیعیان یمن و در مورد اخیر یعنی شهادت شیخ نمر زمینه را برای قیام عمومی در عربستان محیا می نماید.

به گزارش” صبح رابر”، به نقل از ”اقطاع“، در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان گویی آخرین جرقه های مورد نیاز برای اشتعال عربستان زده شده است، وضعیت اسفناک شیعیان جنوب و جنوب شرق عربستان ، حمله رژیم سعودی به شیعیان یمن و در مورد اخیر یعنی شهادت شیخ نمر زمینه را برای قیام عمومی در عربستان محیا می نماید.

 

البته رژیم سعودی در پی ایجاد دو شکافی شیعه- تسنن در منطقه استراتژیک خاورمیانه است تا از این طریق رقیب خود( جمهوری اسلامی ایران)را زمین گیر نماید ، اما با توجه به اقدامات انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران ، وحدت اهل سنت و شیعیان روز به روز در حال نهادینه شدن است و اهل سنت و تشیع اقدامات حکومت سعودی و سلفیون وابسته به آنان را جدای از مسئله شیعه و سنی می دانند.

در سالهای قبل نیز ترکیه با سیاست نئو عثمانگرایی داوود اغلو در پی ایجاد تنش در سوریه بود تا در نتیجه ی آن قدرت خویش را افزایش دهد که در نهایت این آتش افروزی دامان خود ترکیه را گرفت و تروریسم به صورت برنامه ریزی شده وارد این کشور گردید و توریسم( منبع ارز آوری بالای ترکیه)را هدف قرار داد.

 

اقدامات امروز رژیم سعودی نیز بی شک آرام آرام زمینه ی سقوط این حکومت را فراهم خواهد نمود هر چند که حمایت قدرتهای منطقه و دلارهای نفت آورده، این سرنگونی را به تعویق بیندازد.

اما مطمئنا شیوه حکومتداری (استبدادی) رژیم سعودی تمام مذاهب، فرق و اقوام را ناراضی کرده است و روز به روز به سطح این نارضایتی افزوده می گردد و آرام آرام شرایط فروپاشی رژیم سعودی آماده تر می شود.

یادداشت از: حمزه شمس الدین

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب