پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:41:12 - شنبه 19 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرسه زدن سگ های ولگرد معضلی برای شهروندان رابری شد
پرسه زدن سگ های ولگرد در شهر رابر باعث سلب آرامش و آسایش همشهریان شده است.

به  گزارش ” صبح رابر”؛ اگر چند دقیقه در خیابان ها و معابر شهرستان رابر قدم  بزنید متوجه جولان آزادانه سگ‌های ولگرد که به صورت  شبانه روز  در حال رژه  رفتن هستند می شوید، حال  علاوه  بر تبعات بهداشتی و اجتماعی ناخوشایندی که به همراه دارد عامل  تصادفات نیز می شود.

طی چند هفته اخیرشاهد عبور سگ ها از خیابان و میادین شهر این روزها شهروندان و رانندگان  با آن مواجه هستند؛ وجود سگ های ولگرد به عنوان یک معضل شهری در رابر به چشم می خورد، به نحوی که وجود این حیوانات در برخی نقاط مرکز و حاشیه شهر  آرامش و آسایش را از مردم سلب کرده و به طوری که در خیابان ها و معابر شهردر کنار سطل های زباله  پرسه می زنند.

طی هفته های اخیر در اکثر نقاط شهر رابر تعداد بیشماری سگ ولگرد مشاهده میگردد که این پرسه زدن های شبانه روزی موجبات رنجش شهروندان عزیز را فراهم کرده است.

مشکلات بهداشتی پرسه آن ها از یک سو و حرکت گروهی برای یافتن غذا هم از طرف دیگر نه تنها چهره ناپسندی به شهر می دهد بلکه گاهی موجب رعب و وحشت مردم می شوند.

سگهای ولگرد بعنوان یکی از عوامل اصلی حمله و گزش به انسان مطرح هستند که در موارد عدیده‌ای گزش انسان توسط سگ ( بدون انتقال بیماری ) منجر به مرگ بالاخص در اطفال می‌گردد و موجب سلب آسایش عمومی در شهرها و روستاها شده و به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلوده‌کننده پارکها و تفرجگاه‌ها مطرح می‌باشند و سگها دارای قابلیت و پتانسیل تولید مثلی بسیار بالا بوده و به همین علت جمعیت سگهای ولگرد در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، سریعاً افزایش یافته که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

توجه به معضلات و بیماریهای منتقله توسط حیوانات موذی و مبارزه وجمع آوری سگهای ولگرد به همان اندازه ی جمع آوری زباله های شهری و بیمارستانی ارزشمند است.

متاسفانه چند صباحی است سگ‌های ولگرد از بی‌توجهی مسئولان شهری رابر سوءاستفاده کرده و در خیابان‌های این شهر پرسه می‌زنند.

جلوگیری از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد نیازمند راهکار جدی است که قطعا شهرداری باید در این راستا اقدامی فوری انجام داده و بیش از این موجبات انبساط خاطر شهروندان رابری  را فراهم نکند.

 

DSC08446 DSC08148 DSC08014 DSC08020

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب