پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:44:50 - شنبه 26 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جمهوری اسلامی ایران نشان داد که ضمن دفاع مقتدرانه از تمامیت ارضی و منافع ملی کشور، رفتار انسان دوستانه ای دارد/ ما جلوی شیطنت دشمن را می گیریم
خطیب جمعه رابر گفت:جمهوری اسلامی ایران نشان داد که در چنین شرایطی ضمن دفاع مقتدرانه از تمامیت ارضی و منافع ملی کشور رفتار انسان دوستانه ای دارد، این مصداق اسلام است ؛ البته غربی ها با این حرکات بیگانه اند، اگر این قضیه بر عکس بود چه اتفاقی بر سر مردم ایران می افتاد و چه تدبیری می کردند.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، ضمن دعوت به تقوای الهی در مورد حسن خلق در بحث مزاح و شوخی کردن گفت : مزاح و شوخی در حدی که موجب زدودن غم و اندوه ، و شاد کردن مؤمن باشد نه اینکه خدای نکرده به افراط سخنرانی زشت دور از ادب منجر شود.
وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) می فرماید: من شوخی و مزاح می کنم ولی جز سخن حق نمی گویم .
خطیب جمعه رابر به آثار و فوائد حسن خلق دنیویی و اخرویی اشاره کرد و افزود: حسن خلق پیوندهای دوستی را محکم و پایدار می کند ، روزی را زیاد و موقعیت اجتماعی انسان را بهبود می بخشد .
حجت الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: در روایتی از امیرالمومنین علی (ع) آمده است که گنج های روزی در نرم خویی و خوش اخلاقی است و نیز در جای دیگری می فرماید: هر کس خلقش نیکو شود راههای زندگی برایش هموار می گردد.
وی با بیان اینکه ما باید اخلاقمان، اخلاق پیامبر گونه باشد و اخلاقی باشد که ائمه او را تأیید کنند، افزود: انسان بد اخلاق درخانواده چه بسا مورد نفرین همسر و فرزندانش است و روزی فرد بد اخلاق تنگ می شود.
خطیب جمعه رابر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز ۱۹ دی در جمع مردم قم گفت : مقام معظم رهبری فرمودند: انتخابات در واقع یک نفس تازه دادن به ملت ایران است و طبیعت انتخابات اینکه ملت ایران در صحنه بیایند و حماسه خودشان را به مردم دنیا نشان دهند.
وی با بیان اهمیت مشارکت همگانی در انتخابات در سخنان مقام معظم رهبری که شرکت در انتخابات را آبروی نظام جمهوری اسلامی یعنی آبروی اسلام دانستند، افزود: مشارکت همگانی در انتخابات باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی ، پایداری و ماندگاری آن تامین می شود ، کشور در حصار امنیت کامل باقی می ماند، ملت ایران در چشم ملت های دیگر آبرو پیدا می کند و اعتبارش بالا می رود .
امام جمعه رابر سعی در درست انتخاب کردن را از تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: سعی کنند که درست انتخاب کنید؛ کسانی را انتخاب کنید که مطمئن باشید در مسیر انقلاب قدم بر می دارند، آنکه ضد نظام باشد، نمی آید حرف خلاف نظام و ولایت را بزند، در بیانات و سخنرانیها اگر ۵۰ کلمه را بخواهد به کار ببرد ۱۰ کلمه آن مقام معظم رهبری است .
وی با بیان اینکه مراقب باشید افراد ضد نظام در سخنرانیها و سی دی ها و کاغذ های تبلیغاتیشان همه از نظام از پایداری نظام، راه شهدا و راه امام ، می نویسند این یک کار دشمن است.
امام جمعه رابر بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید افرادی که یا احزاب و گروههای که این افراد را تأیید می کنند و می دانند این افراد نسبت به نظام و نسبت به رهبری، انقلاب و خون شهید انسانهای وارسته و با تقوایی هستند و همان شاخص و الگو هایی که مقام معظم رهبری می دهند را دارند به همان ها رأی دهیم، اگر بعد از آن هم شما به گروه و احزاب که معتبر و انقلابی هستند رأی دادید، بعد خلاف آن در آمد، شما در روز قیامت پاسخگو نیستید.
امام جمعه رابر تأکید کرد: با مقداری جنس، پول با وعده و وعید و با یک شام نمک گیرتان نکنند؛ البته که نمک گیری هم نیست، دقت داشته باشید.
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش به تبلیغات پیش از موعد کاندیدا اشاره کرد و خطاب به تکایا ، حسینیه ها و هیأت امنای مساجد افزود: هنوز تأیید و صلاحیت نماینده ای چه در خبرگان و مجلس شورای اسلامی مشخص نیست ، کسی که تبلیغات کند خلاف قانون است، وقتی بخواهد در عرصه بزرگتری وارد بشود چه در مجلس و خبرگان می خواهد بی قانونی کند؛ این خود یک مشخصه ای که نمی شود، به آن رأی داد.
وی عنوان داشت: تا زمانی که هنوز تبلیغات کاندیداتوری آغاز نشده کسی حق ندارد از کاندیدها چه در خبرگان و مجلس شورای اسلامی در مکان عمومی به هر عنوانی سخنرانی کند .
خطیب جمعه رابر با اشاره به ورود ۲ فروند شناور رزمی آمریکایی که حامل ۱۰ تفنگدار مسلح بودند و در آبهای سرزمین ایران اسلامی، پیام هایی دارد ، اظهار کرد: اول اینکه نیروهای مسلح ایران به ‏ویژه سپاه‏ پاسداران اشراف کاملی بر مرزهای آبی، زمینی و هوایی کشور دارد که مبادا افراد اجنوی و دشمن بدون اجازه وارد سرزمین ما شود این قابل تقدیر و تشکر است؛ این امنیت اقتدار ملت ایران است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که در چنین شرایطی ضمن دفاع مقتدرانه از تمامیت ارضی و منافع ملی کشور رفتار انسان دوستانه ای دارد، این مصداق اسلام است ؛ البته غربی ها با این حرکات بیگانه اند، اگر این قضیه بر عکس بود چه اتفاقی بر سر مردم ایران می افتاد و چه تدبیری می کردند؟

حجت الاسلام صادقی گفت : رسانه های غربی و بعضی از افراد سیاست مدار در کاخ سفید می خواهند ارتباطی بین این موضوع یعنی آمدن شناورها و نزدیک شدن به روز های اجرایی برجام دهند و شیطنت کنند و ما جلوی این شیطنت آنها را می گیریم، این گونه کارها هر چند غیرعمدی، ربطی به برجام ندارد و برجام یک توافق با تعهدات است نمی تواند بهانه‏ ای برای چشم‏ پوشی از نقض حاکمیت ملی کشور توسط بیگانگان باشد.

وی افزود: نگاه مردم عزیز نسبت به این دو موضوع کاملاَ جدایی از هم است و این دو هیچ ربطی به هم ندارد، البته با عنایت به اینکه ما اهمیت و ارزش برای برجام قائل هستیم .
خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش در بحث محیط زیست ابراز داشت : بعضی روستا نشینان و شهر نشینان در بحث ورد حیوانات مثل سگها و گرگها گلایه مند و احساس نا امنی می کنند .
وی افزود: حضو غیر قانونی شکارچیان از شهرستان یا شهرستانهای دیگر در محیط زیست، و از بین بردن طعام حیواناتی که در محیط زیست هستند مثل خوردن خرگوش که چه مذکر و مونث آن حرا م است ، لذا حیوانات وحشی برای خوراک خود وارد روستا و شهر می شوند و حمله به گله گوسفند و حتی انسان می کنند ، می طلبد که ورود شکارچیان به محیط زیست را گزارش دهید.
حجت الاسلام صادقی عامل دیگر افزایش سگ ها و گرگ ها در منطقه را رعایت نکردن شهروندان در بحث زباله ها دانست و اذعان داشت: شهروندان زباله ها را جلوی خیابان و پایین کوهها رها می کنند؛ حتی زباله های ذبح دام را ، آن کشاورز و دامدار ضرر می کند به هر حال با مسئول محیط زیست صحبت کردیم که برای محافظت از خودشان هر کاری که می توانند انجام دهند .
وی در بخش دیگر سخنانش نسبت به تند بودن خود گفت : خیلی از افراد در جایگاهی مثل ائمه جمعه هستند، وقتی می بینند حق مظلومی ضایع می شود، آرام نمی نشینند، اگر ببینند نسبت به راه و خون شهید، اسلام و نظام افرادی دنبال بیراهه کشاندن نظام و گمراه کردن افراد هستند چه در انتخابات و غیر انتخابات بنده شخصی هستم که آرام نمی نشینم و اگر تندی من این باشد افتخار می کنم .
امام جمعه رابر ادامه داد: اهل بیت(ع) در جایی که می دیدند ظالم حق مظلوم را می خورد، آرام نمی نشستند رنگ صورتشان عوض می شود.
انتهای پیام /

  1. سلاجقه   دی ۲۶, ۱۳۹۴  

    تشکر می کنم از امام جمعه شهر که از روزی که اومدن خیلی تاکید بر نظافت شهر دارن.انشاالله این برای ما فرهنگ بشه که شهر خودمون رو تمیز نگه داریم واقعا رعایت بهداشت شهری مون افتضاحه ! از روستاها بدتریم

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب