پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:02:02 - چهارشنبه 30 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دمای هوا که پایین می آید قیمت تخم مرغ بالا می رود
تخم مرغی که تا دیروز جز غذاهای ارزان قیمت بود دارد خودش را به لیست غذاهای شاهانه و مجلل نزدیک می کند و اقشار بی بضاعت باید به فکر غذای ارزان قیمت دیگر باشند.

به گزارش” صبح رابر“؛ به نقل از کسبه کرمان:تهیه یک غذا برای اقشار جامعه متفاوت است اما تهیه ساده ترین غذا برای ثروتمندان ، دانشجویان و کارگران (تخم مرغ)است.ثروتمندان که با این تخم مرغ می تواند چندین نوع غذا درست کنند .اما کارگران و دانشجویان که وقت و قیمت نوع غذا برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است باید یک نوع غذای ساده و ارزان درست کنند اما انگار ارزان بودن تخم مرغ همیشگی هم دارد کم کم به لیست غذاهای گران قیمت می رود.

حسن سیستانی در گفتگو با خبرنگار“کسبه کرمان “ در رابطه با قیمت مرغ و گرانی قیمت تخم مرغ در استان کرمان گفت:مرغ منجمد باید همیشه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن ذخیره باشد تا در زمان های بحران و کمبود توان توزیع را داشته باشیم.

رئیس صنف مرغ و ماهی استان کرمان افزود:به دلیل صادرات و نابسامانی در تولید مرغ و صادر کردن مجوز های در این حیطه علاوه برقیمت تولیدهم بالا می رود .

وی اذعان کرد:یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر نحوه کشتار و فروش تا آخر توزیع است و به همین دلیل نباید در این حیطه مشکلی وجود داشته باشد چون نظارت کامل برهمه موارد وجود دارد.

رئیس صنف مرغ و ماهی استان کرمان با اشاره به اینکه با معدوم شدن مرغ ها به دلیل بیماری آنفولانزا با افزایش قیمت تخم مرغ روبه رو هستیم ادامه داد: قیمت تخم مرغ با فصل سرما به دلیل مصرف بیشتر افزایش پیدا می کند.افزایش مصرف داخلی بعد از خروج از ماه های محرم و صفر و معمولا در فصل زمستان با برگزاری جشن ها و عروسی ها و مصرف بالای تخم مرغ از سوی قنادی ها در پخت شیرینی ها از دلایل مهم افزایش قیمت تخم مرغ است.

سیستانی خاطر نشان کرد:بالا رفتن قیمت ها به صورت کلی است و براساس میزان میانگین کشور بالا می رود و عامل اصلی این بالا رفتن تولید و پایین بودن مصرف است اگر تولید با تقاضا یکسان شود قیمت ها به یک حد تعادل می رسد.

چیست دانشجو بجز راز بقای تخم مرغ؟

در دلش هرگز نگیرد عشق جای تخم مرغ

حضرت والا جناب شاه سلطان تخم مرغ

شاه شاهان است و دانشجو گدای تخم مرغ

و حالا واقعا این تخم مرغی که تا دیروز جز غذاهای ارزان قیمت بود دارد خودش را به غذاهای شاهانه و مجلل نزدیک می کند کو اقشار بی بضاعت باید به فکر غذای ارزان دیگر باشند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب