پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:55:44 - یکشنبه 25 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر روزی که خدا کمکم می کند بهترین عیدیم است
زینب سلیمانی یکی از پرستاران رابری در مورد بهترین عیدی که در روز پرستار گرفته، گفت : همه روزی که خدا کمکم می کند بهترین عیدیم است.

به گزارش “ صبح رابر”؛ روز پنجم جمادی الاولی در هر سال، روز مبارکی است؛ میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری، حضرت زینب علیهاالسلام که «روز پرستار» نام گرفته است. در این روز، بانویی پا به عرصه وجود نهاد که آموزگار ایثار و فداکاری بود.

به همین مناسبت خبرنگار “ صبح رابر” مصاحبه ای با پرستار نمونه امسال مرکز بهداشت درمانی شبانه روزی شهرستان رابر انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست :

ای  پرستار  تو  پیام آور  امیدی  که مجاهدت  شب  زنده  داری  راه  عشق   در  شفا بخشی  دستانت تجلی  پیدا می کند.

زینب  سلیمانی  حدود  ۹ سال  در این  حرفه مقدس پرستاری  مشغول  خدمت  رسانی است او می گفت :  خواست خدا و  علاقه خدمت به  مردم  و اینکه  به لحاظ معنوی پیشتاز سایر مشاغل است و  با شرافت وقداستش در شمار سخت ترین مشاغل  قرار دارد به این شغل روی آورده است .

این  پرستار در خصوص  شغل  پرستاری گفت :  طبق فرمایش حضرت امام (ره) درباره اهمیت پرستاری می فرماید: «این شغل پرستاری، از شغلهای بسیار شریفی است که اگر چنانچه انسان با وظایف انسانی و شرعی خودش عمل بکند، این یک عبادتی است که در تراز عبادت های درجه اول است و بی اعتنا به شغل شریف پرستاری بی اعتنایی به سلامت جامعه است».

۱۰-۰۵-۱۳

 

وی ادامه داد: من به نوبه خودم به همه پرستاران عزیز که حقیقتاً فرشتگان رحمت برای همه افراد بیمار و بیماردار محسوب می شود روز پرستار را که مصادف با روز ولادت بانوی فداکار تاریخ اسلام حضرت زینب کبری (س) است تبریک عرض می کنم .

سلیمانی  در خصوص اینکه چرا شغل پرستاری را انتخاب  کرده افزود: از سال ۸۱وارد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و در سال ۸۵ فارغ التحصیل شدم از سال  ۸۵ تاکنون با توفیق باریتعالی در مرکز  بهداشتی درمانی شبانه روزی شهرم مشغول به خدمت به خلق الله می باشم.

این پرستار  دلسوز در خصوص شیرین  ترین خاطره اش می گوید:  وقتی که  دعای  خیر  مردم  بدرقه  راهمان  باشد  و مردم  سلامت  باشند .

وی  پرستاری  را خدمت همراه با مهربانی دانست و بیان کرد: تلخ ترین خاطره ام  دیدن  غم و غصه  و از دست دادن  عزیزان مراجعه کنندگان است.

سلیمانی در مورد  بهترین  عیدی  که در روز  پرستار  گرفته، گفت : همه روزی که  خدا  کمکم می کند  بهترین  عیدیم است.

وی در مورد  اولین هدیه که به عنوان پرستار  گرفته، می گوید: یک هدیه ای که  در سال  ۸۲ به نام  حضرت  زینب (س)  متبرک شده بود و خیلی برایم ارزش دارد.

سلیمانی  توصیه اش به  کسانی که شغل پرستاری را انتخاب کرده اند، بیان کرد :  دلسوز و  صبور  باشند.

وی در مود مشکلات شغل پرستاری  افزود : مشکلا ت حرفه  پرستاری  رفع موانع  خدمتی  پرستاران  و فراهم  سازی  بستر  مناسب  برای  رضایتمندی  مردم  و مددجویان  باشیم،  باید با  جدی  گرفتن  آموزش  پرستاری محتوای علمی  حرفه پرستاری متناسب  با نیاز  روز  و  پیشرفت  تکنولوژی  با همکاری  سازمان  نظلام  پرستاری  بازنگری  گردد.

زینب سلیمانی عنوان کرد:  این  قشر  خدوم  و خدمتگزار مردم  با  زحمت کش ترین  و پر تلاش  ترین  قشر همراه  با  مردم  رنج کشیده هستند که تمام  ساعات  شبانه روزی، حتی  روز های  تعطیل  خود را در صف خدمت  رسانی  به مردم  می باشند اما  آنچه در  ازای  ارائه  خدمات  خود  دریافت  می کند  در خور  زحمات آنان  نیست  که امید واریم  با هماهنگی و همراهی  سازمان  پرستاری  در راستای  جبران  این  تلاشها  گام  بردارند  و موفقیت  روز افزون  پرستار ان و سایر  همکاران  درمان  باشد  .

وی  در پایان  افزود : امیدواریم بتوانیم رهرو راه  حضرت  زینب  (س) باشیم .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب