پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:13:25 - چهارشنبه 26 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خداحافظی با هفت شخصیتی که هشت سال رسانه ای بودند!
به گزارش”صبح رابر”تابستان ۹۲، یکی از گرم‌ترین فصل‌های سال اخیر؛ فصلی که گرمایش را به سیاست هم تسری داده ‌تا فضای سیاست ایران نیز همچون دمای هوایش، داغ داغ باشد! شاید در تابستان داغ ۹۲، چهره‌هایی که اخبار تلویزیون و رسانه‌ها را داغ می‌کردند، ‌دیگر نباشند! مهم‌ترین شخصیتی که کمتر او را خواهید دید، محمود […]

به گزارش”صبح رابر”تابستان ۹۲، یکی از گرم‌ترین فصل‌های سال اخیر؛ فصلی که گرمایش را به سیاست هم تسری داده ‌تا فضای سیاست ایران نیز همچون دمای هوایش، داغ داغ باشد! شاید در تابستان داغ ۹۲، چهره‌هایی که اخبار تلویزیون و رسانه‌ها را داغ می‌کردند، ‌دیگر نباشند!

مهم‌ترین شخصیتی که کمتر او را خواهید دید، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کنونی است که تا چند روز دیگر، جای خود را به حسن روحانی خواهد داد. شاید با کوچ احمدی‌نژاد از پاستور به نارمک، رسانه‌ها هم از تیترهای داغ مرتبط با ریاست جمهوری محروم شوند؛ اما به هر روی، ریاست جمهوری هست و خبر‌هایش.

احمدی‌نژاد سال ۱۳۸۴ با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، خود را بر فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران غلبه داد و هم‌اکنون در ‌دوازدهم مرداد، سمت خویش را تحویل منتخب بعدی خواهد داد و احتمالا چشمان مردم کمتر به دیدن ایشان روشن خواهد شد.

دومین نفری که احتمالا ایرانیان از دیدن چهره وی در صدا و سیما محروم خواهند بود، عزت‌الله ضرغامی است؛ رئیس سازمان صدا‌و‌سیما که به یمن ریاستش بر این سازمان عریض و طویل ـ که احتمالا با در اختیار گرفتن زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی عریض‌تر و طویل‌تر هم خواهد شد ـ مردم ایران با چهره‌های ایشان در حد رؤسای سه قوه در عرصه رسانه مأنوس شده بودند. ضرغامی البته دیر‌تر از رفیقش یعنی محمود احمدی‌نژاد دوره ده ساله‌اش به پایان خواهد رسید.

خداحافظی مردم با هفت شخصیتی که هشت سال رسانه ای بودند!


سومین نفر اما محمد باقر قالیباف، شهردار تهران است؛ او نیز‌‌ همان سالی که محمود احمدی‌نژاد برای نخستین بار رئیس جمهور شد، به خیابان بهشت رفت و مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده گرفت. رابطه با محمود احمدی‌نژاد البته هیچ گاه به گرمی رابطه رئیس جمهور و ضرغامی نرسید و شهردار و رئیس جمهوری که همزمان به بهشت و پاستور رفته بودند، در‌ این هشت سال چه چالش‌ها که با هم نکردند!

نفر چهارم، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی است؛ او هم سال ۸۴ فرماندهی نیروی انتظامی را بر عهده گرفت. خود او می‌گوید که پایان تاریخ حکم فرماندهی‌اش، تیر ماه سال آینده است. احمدی مقدم که به جای قالیباف در سمت فرماندهی نیروی انتظامی قرار گرفته است، هم مانند قالیباف چالش‌هایی با رئیس جمهور داشت، به ویژه که رئیس جمهور بار‌ها به وی و مجموعه تحت فرماندهی‌اش در نیروی انتظامی، انتقاداتی را درباره گشت ارشاد وارد کرد.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور هم که در این سال‌ها مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی بود، ‌احتمالا فروغ سابق را در رسانه‌ها نخواهد داشت و جای خود را به یکی از نزدیکان روحانی خواهد داد.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیر از جمله افرادی است که دیگر کمتر در عرصه رسانه‌ای حضور خواهد داشت؛ وی چندی پیش، نتوانست رأی لازم برای ادامه عضویت در شورای نگهبان در سمت عضو حقوقدان را به دست آورد.

حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نیز از جمله مدیرانی است که مدیریتی طولانی‌مدت را بر سازمان تبلیغات اسلامی تجربه می‌کند. وی نزدیک دوازده سال بر این سازمان ریاست کرده است؛ ریاستی که در این اواخر با علایق سیاسی وی پیوند خورد‌ و او ‌آشکارا به حمایت از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت، تا جایی که به نظر می‌رسید، رسانه‌های این سازمان و حتی بودجه آن در اختیار برخی از گروه‌های سیاسی همسو با وی قرار می‌گرفت!

منبع : وبلاگ نگاه من و تو

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب