پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:55:41 - سه شنبه 4 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سایه سنگین مناقشات سیاسی بر لیست خالی از اقتصاددان اصلاح طلبان/بی برنامگی قطار پر هیاهوی اصلاحات برای معیشت مردم
جریان اصلاح طلبی نه در گذشته و نه در حال و نه در آینده توان رجوع به مسائل اقتصادی که امروز جزء الویت های اساسی کشور است را ندارد و به محض رسیدن به صحنه اجرا، خط تصمیم‌گیری را به سمت مسائل و مناقشات تحزبی و سیاسی پیش می‌برد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بررسی فضای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی، حضور در عرصه سیاسی برای برخی جریانات سیاسی، مهمتر از نگاه به حل مشکلات و معضلات اجتماعی است و عمدتاً نگاه سیاسی با هدف ایجاد مناقشات سیاسی و کشاندن فضای کشور به سمت آنچه که غیر از الویت های نیازمندی ملت است، برای این جریانات اهمیت ویژه دارد.

در بررسی لیست های ارائه شده از سوی جریان های مختلف، لیست منتسب به اصلاح طلبان و صدای ملت که همسو با دولت می باشد، دارای افرادی کاملاً سیاسی می باشد و این موضوع از بررسی سبقه و تخصص آنها به دست می آید.

هر چند در زبان، شعارهای اقتصادی و معیشتی  از سوی افراد این جریان سر داده می شود ولی وزن تحقق این شعارها و وعده ها قطع به یقین با ظرفیت لیست که از فقدان یک اقتصاددان برجسته رنج اساسی می برد، بسیار پایین است. همین موضوع خطری را متوجه آینده کشور می‌کند. این خطر اینگونه است که اگر اقبالی به سمت این جریان ایجاد شود و به مجلس راه یابند، فضا و صحن مجلس را به سمت مناقشات سیاسی و چانه زنی های سیاسی کشانده و وقفه ای عظیم در مسیر پیشرفت کشور فراهم می کنند.

این موضوع بسیار مسبوق به سابقه است. مجلس ششم که ماحصل حضور افراد منتسب به جریان اصلاحات بود، نه تنها دغدغه مطالبات عمومی مردم را در سر نداشت بلکه با مناقشات سیاسی و دعواهای حزبی و جناحی به جایی رسید که در صدد براندازی نظام پیش آمد و این موضوع تنها به خاطر این بود که هیچ ظرفیتی برای تحقق اقتصاد شکوفای کشور در این جریانی که آن روز در حکم مدافعان ملت در سنگر مجلس نشسته بودند، وجود نداشت لذا انحراف به سمت مناقشات سیاسی ماحصل و نتیجه کار شد.

امروز نیز این موضوع در دولت تدبیر وامید در حال وقوع است. با شعارها و وعده های اقتصادی بدون برآورد و ارزیابی توان تحقق آنها، موجب شده تا اولاً خلف وعده توسط دولت صورت بگیرد و اکثر وعده ها و شعارهایی که زمان برای تحققشان پیش بینی شده بود، محقق نگردد و از سویی هرجا که چنین شده است موضوعات و مناقشات سیاسی توسط دولت جایگزین شده است.

متاسفانه جریان اصلاح طلبی نه در گذشته و نه در حال و نه در آینده توان رجوع به مسائل اقتصادی که امروز جزء اولویت های اساسی کشور است را ندارد و به محض رسیدن به صحنه اجرا، خط تصمیم‌گیری را به سمت مسائل و مناقشات تحزبی و سیاسی پیش می‌برد.

خوشبختانه کشور در مسائل سیاسی و امنیتی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و شاید نظیری مانند ایران در این حوزه ها وجود نداشته باشد. مردم سالاری و حضور اجتماعی مردم در صحنه های مختلف و از طرفی جزیره ثبات و امنیت بودن در منطقه ای که زیر آتش تروریست ها می سوزد و روزانه صدها نفر از مردم بیگناه کشته می شود و امنیت از کشورهای منطقه به طور کلی رخت بر بسته است، ویژگی بارز ایران اسلامی است.آنچه که امروز باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، حل معضلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم است که متاسفانه توان پرداختن به این مسائل از عهده اردوگاه اصلاح طلبان خارج است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب