پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:46:20 - سه شنبه 11 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جایگاه و مرتبه صلوات در اعتقادات دینی
صلوات ثواب کثیری دارد که همواره بر زبان ما مسلمانان جاری است.

به گزارش ” صبح رابر“؛ به نقل از فارس ، صلوات ثواب کثیری دارد که همواره بر زبان ما مسلمانان جاری است و آن را وسیله‌ای برای تقرب خدا و وساطت پیامبر اسلام (ص) برای شفاعت می‌دانیم.
صلوات را همراه با نام پیامبر(ص) اعظم می‌فرستیم و پیامبر (ص) بی‌معرفت‌ترین مردم را کسانی دانستند که با بردن نام ایشان صلوات بر زبانشان جاری نمی‌شود.
اما ما مسلمانان به‌ویژه شیعیان نام امام زمان (عج) را هم که می‌شنویم، صلوات ختم می‌کنیم و نام نایب امام زمان‌ (عج) هم که برده می‌شود، این ذکر پر فضیلت را بر زبانمان جاری می‌کنیم.
و اما برخی افراد همراه با بردن نام فرد محبوب خود صلوات می‌فرستند و او را هم‌شأن و در جایگاه ولایت می‌دانند در این زمینه با مسئول تبلیغات اسلامی و امام‌جمعه رفسنجان گفت‌وگویی انجام دادیم.
حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی گفت‌: با اشاره به فضیلت صلوات آن را دارای شأن بالایی دانست که به‌عنوان دعا در نماز هم استفاده می‌شود.
مدیر تبلیغات اسلامی رفسنجان بیان داشت: صلوات از شئونی است که ترک آن در نماز مایه بطلان نماز است و در تمام مواقع اگر برای استحباب فرستاده شود، ثواب کثیری دارد.
حسینی صلوات را مانند یک تیر بر سه نشان خواند و تصریح کرد: در قرآن نیز فرستادن صلوات همراه با نام نبی مکرم اسلام (ص) تأکید شده است.
وی گفت: صلوات فرستادن بر توحید و نبوت اشاره دارد و هر چه طی روز بتوانیم، این دعایی که همواره مستجاب می‌شود را ذکر کنیم، ثواب زیادی نصیب ما می‌شود.
اما فرستادن صلوات همراه با نام مبارک امام عصر (عج) و همچنین در کشور جمهوری اسلامی ایران همراه با نام ولی فقیه نیز جایگاه خاصی دارد.
حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور گفت‌ : اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و ولی مطلقه فقیه در کشور ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نایب امام زمان (عج) هستند و بردن صلوات همراه با نام امام اهمیت دارد، لذا فرستادن صلوات همراه با بردن نام رهبر معظم انقلاب به‌دلیل جایگاه ولایت و شأن این جایگاه است و ایشان نایب‌الامام هستند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: با توجه به این گفته‌ها تفاوت جایگاه ولایت با افراد معلوم‌الحال در کشور مشخص است و قابل توجه اینکه اگر صلوات برای ثوابش باشد هر چه فرستاده شود، اشکال ندارد، اما اگر بخواهیم برای بزرگ کردن نام فرد یا افراد خاص این دعا را ذکر کنیم، جای اشکال است.
انتهای پیام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب