حکمتهای نهجالبلاغه خود الگوی عملی عدالت، زهد و شجاعت بوده است
نمایش جلوهای از وحدت و ایمان به خاندان نبوت در رابر
جشن شب ولادت امام رضا علیهالسلام در رابر
گلباران گلزار شهدای روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها
دستبند پلیس رابر بر دستان خردهفروشان مواد مخدر
نوروز علوی با تمسک به روحیه اهلبیت و شخصیت امیرالمؤمنین(ع) محقق میشود
هشدار پلیس به رانندگان زیر سن قانونی
مدارس شهرستان رابر تا ۲۸ اسفندماه دایر است
رویداد فرهنگی ادبی رد پای عشق در شهرستان رابر برگزار شد
عشایر ایل بچاقچی و اهالی روستای قنات ملک برگزیدگان دوستدار کتاب کشور شدند
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شجره طوبی
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(علیهالسلام)
پویش ملی «زندگی با آیهها»
برپایی ۱۵ بازارچه نوروزی صنایعدستی در استان کرمان
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
به گزارش” صبح رابر“؛ به نقل از alamolhoda.com، آیتالله سید احمد علمالهدی، نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، بار دیگر بر دلیل تأکیدات همیشگی خود روی آسیبهای مسئله بدحجابی، گفت: گاهی برخی به بنده میگویند چرا به این اندازه که علیه بدحجابی سخن میگویید، به سایر گناهانی که در جامعه انجام میشود نمیپردازید؟ دلیلش این است که بدحجابی در زمره گناهانی است که انجام دهنده آن ابزاری است تا شیطان دیگران را نیز به گناه کشانده و منحرف کند.
وی تصریح کرد: انسانی که مالِ مردم را میخورد یا حرف حرامی میزند یا نگه حرامی میکند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف میکند، درحالیکه بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار میکند تا شیطان دیگران را منحرف سازد؛ کار شیطان این است که وقتی کسی را اغوا کرد، قانع به انحراف او نشده و دست برنمیدارد، درنتیجه کسانی را که در موارد متعددی دنبال او راه میافتند، به استخدام خود درآورده و از آنها بهعنوان ابزاری برای انحراف دیگران استفاده میکند.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی افزود: آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد اما حجاب را ازدستداده و آرایشکرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهرشده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادار کردن حداقل ۱۰۰ نفر دیگر به کار حرام میشود، ازاینرو این گناه از بدترین گناهان است.
امامجمعه مشهد با اشاره به اینکه خداوند در آیه شریفه «أَلَم أَعهَد إِلَیکُم یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعبُدُوا الشَّیطَانَ إِنَّهُ لَکُم عَدُوٌّ مُّبِین» نسبت به پرستش شیطان از سوی انسانها هشدار داده است، اظهار کرد: ما هیچگاه شیطان را عبادت نمیکنیم و هیچ ظالمی هم شیطان را خدای خود نمیداند. عبادت شیطان به این نیست که او را خدا بدانی، به این است که ابزاردست شیطان شوی.
آیتالله علمالهدی با تأکید مجدد بر عمومی بودن مسئله بدحجابی و آثار اجتماعی آن، گفت: نمیتوان گفت حجاب حریم خصوصی انسانها است، این حریم عمومی است؛ چراکه فرد بدحجاب فقط خودش به گناه نمیافتد بلکه دارد جامعه را به فساد کشانده و ابزاری برای شیطان میشود تا دیگران هم وارد گناه شوند، اینیکی از مصادیق وسوسه خنّاس است که در سوره مبارکه ناس به آن اشارهشده است.
وی پذیرفتن دعوت نفس اماره بهسوی گناهان را قسم دیگری از وسوسه خناس برشمرد و افزود: وقتی گناهان خود در زندگی را بررسی کنیم، میبینیم تعداد مواردی که شیطان سراغ ما آمده کمتر از مواردی است که خودمان شیطان خود شدیم و درواقع خودمان بیشتر از شیطان به خود ضربه زدهایم، برخی در تبعیت از شیطان و نفس اماره بهجایی میرسند که شیطان هم آنها را رها میکند.
امامجمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود، القای درونی تفکرات باطل را نوع دیگری از وسوسه خناس خواند و اظهار کرد: وسوسهای که انسان نسبت به خودش میکند، گاهی «القای افکار باطل» است، خیلی اوقات شما در فکرتان مسائلی جولان پیدا میکند و ممکن است در خدا، معاد و بسیاری از امور بدیهی دین شک کنید، این افکار سبب میشود خود انسان خناس خود شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در برابر القائات باطل باید چه رویکردی اتخاذ کرد، گفت: این مسئله را از پیامبر اکرم(ص) سؤال کردند؛ ایشان فرمودند «مادامیکه انسان طبق این وسوسهها عملنکرده و مبنای کار او نشده یا این شک و تردید را اظهار نکرده است، از امت من چنین چیزهایی برداشتهشده و گناه ندارد.» اما درهرحال هر وقت دچار این وسوسه شدید آیتالکرسی بخوانید، چون آیتالکرسی اگر با توجه خوانده شود، ذهن انسان را تزکیه میکند.
انتهای پیام/











