پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:02:37 - پنجشنبه 2 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن میلاد امام علی (ع) در رابر برگزار شد
جشن میلاد با سعادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع) و بزرگداشت مقام پدر با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در حسینیه جامع و بهشت فاطمیه رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ جشن میلاد با سعادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع) و بزرگداشت مقام پدر با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در حسینیه جامع و بهشت فاطمیه رابر برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه  هنزاء  ضمن تیریک ولادت با سعادت امام علی (ع) و  روز پدر  اظهار داشت : خداوند در  کعبه  ظاهری  علی (ع) را و در کعبه باطنی  نور علی (ع) و اولادش را  قرار داد که زیبا شوند و زیبایی هر دو کعبه( کعبه ظاهری  خانه خدا و کعبه باطنی  دل انسان ) به علی و اولادش است.

وی به معرفی شخصیت حضرت علی پرداخت و ادامه داد: بعد از پیامبر (ص) مقام حضرت علی (ع) از همه بالاتر است پیغمبر صلی الله علیه وآله به علت فضائل خاص امام علی (ع) ساده زیستی و خاکی بودن به وی کنیه ابوتراب داد .

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه چرا روز میلاد امیرالمومنین را روز پدر نامید، افزود : «پدر» جمله با قداستی است حضرت علی (ع)،  یازده امام از او سرچشمه  گرفت .

وی با بیان اینکه در روز ولادت با سعادت امام علی (ع) به سه پدر تبریک  بگویید عنوان کرد:  در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است: «انسان سه تا پدر دارد: پدر  معنوی ( معلمی که به شما علم آموخت و شما را به سمت سعادت دعوت کرد) ، سببی ( کسانی هستند که به واسطه عقد ازدواج  پدر شوهر یا پدر زن )و  نسبی ( پدر تنی )است .

امام جمعه هنزاء تصریح کرد: بسیاری از پدرها علاوه بر مقام پدری برای فرزندان جایگاه معلمی را دارا هستند.

گفتنی است مدیحه سرایی،اجرای سرود، دکلمه  و برگزاری مسابقه حضوری و توزیع شیرینی و اهدای هدایا از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار گردید.

photo_2016-06-20_15-06-08 photo_2016-06-20_15-06-17 DSC01339 DSC01345 DSC01352 DSC01357DSC01362DSC01362DSC01372DSC01374

عکس از شهروند خبرنگاران رابر

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب