پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:07:03 - یکشنبه 5 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دیابت را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید
یک متخصص تغذیه گفت: از رژیم‌های غذایی جدید که بین افراد شیوع یافته جداً پرهیز کنید و به جای آن به انتخاب‌های سالمتری روی بیاورید چرا که شاید رژیم‌های غذایی متعدد، وزن شما را کم کنند اما هیچ تاثیری بر بیماری دیابت شما نخواهند داشت و فقط ممکن است بسیاری از مواد مغذی که برای بدنتان ضروری است را از بین ببرید.

به گزارش ” صبح رابر”؛ شهرام خزایی، کارشناس تغذیه در گفت‌و‌گو باسینا گفت: به راحتی می‌توانیم با تغییر سبک زندگی در تغذیه خود هرگز دچار بیماری‌هایی که درمان آن‌ها بسیار دشوار است نشویم.

 

وی ادامه داد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و هست، پس بنابراین سعی کنید در مرحله اول مراقب وزن خود باشید، درست غذا بخورید و کنترل وزن خود را همیشه در برنامه روزمره خود بگنجانید.

 

خزایی، تصریح کرد: تغذیه مناسب، فعالیت مناسب بدنی و وزن متعادل از اصول اولیه پیشگیری در بیماری دیابت است که باید به موقع و به درستی به آن پرداخته شود.

 

این متخصص غذایی با اشاره به راه‌های پیشگیری از دیابت توصیه کرد: مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید و به صورت مستمر ورزش کنید.

 

وی افزود: از رژیم‌های غذایی جدید جدا پرهیز کنید و به جای آن به انتخاب‌های سالمتری روی بیاورید چرا که شاید رژیم‌های غذایی متعدد، وزن شما را کم کنند اما هیچ تاثیری بر بیماری دیابت شما نخواهند داشت و فقط ممکن است خیلی از مواد مغذی که برای بدنتان ضروری است را حذف از بین ببرید.

 

خزایی، تصریح کرد: می‌توانید با یک انتخاب صحیح در تغذیه خود، هم وزنتان را کم کنید هم دیابت خود را کنترل کنید و این بهترین راه مقابله با این بیماری است.

 

این متخصص تغذیه گفت: خیلی مهم است که شما مقدار کالری را که روزانه می‌سوزانید بیشتر از مقدار غذایی باشد که روزانه می‌خورید، و بهترین راه این موضوع این است که از غذاهای پر چرب موجود در رژیم غذایی خود مثل چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده اجتناب کنید.

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب